וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטרתם בגלל הקורונה? ארבעה דברים שיחזירו אתכם לעבודה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

7.4.2020 / 16:02

למרות שהמצב בשוק העבודה קשה, תופתעו לגלות שיש מעסיקים שמגייסים עובדים וזאת יכולה להיות ההזדמנות שלכם לפרוח במקום חדש. חני יעקב, סמנכ"לית בקבוצת Manpower ומנהלת חטיבת Professional עם טיפים שיעזרו לכם לחזור למעגל העבודה באופן מהיר ומתגמל

חיפוש עבודה. ShutterStock
הקלישאה לפיה "כל משבר הוא הזדמנות חדשה" נכונה לימים אלה/ShutterStock

נגיף הקורונה טלטל את חייהם של רבים בישראל ובעולם. מקומות עבודה רבים פיטרו עובדים ויש בישראל למעלה ממיליון דורשי עבודה. המצב לא קל לרבים והעתיד המקצועי והכלכלי לוט בערפל. אבל למרות שחברות שונות ובעלי עסקים עצמאיים פיטרו עובדים רבים, בשוק העבודה הישראלי עדיין יש ביקוש מצד מעסיקים לעובדים.

הקלישאה לפיה "כל משבר הוא הזדמנות חדשה" נכונה לימים אלה. פיטורים אינם דבר קל והם פגועים בכם מבחינה כלכלית ורגשית, אולם יש לכם אפשרות "לחזור למסלול" גם בימים אלה, למרות המצב הנוכחי. הנה כמה עצות שיכולו לעזור לכם למצוא עבודה חדשה גם בזמן משבר הקורונה.

לחשוב חיובי ולא לתת לאגו לנהל אתכם

למרות שאתם יושבים בבית ונראה לכם שייקח זמן רב עד שתחזרו לעבוד, אסור לכם לשקוע בייאוש. ההפך, עליכם לשנס מותניים ולמלא את עצמכם באנרגיה ופעולה. "אחרי שמעכלים את הפיטורים, חשוב שתביאו את עצמכם לכדי פעולה", אומרת חני יעקב, סמנכ"לית בקבוצת Manpower ומנהלת חטיבת Professional, חשוב בזמן השהות בבית ממש 'לעבוד' בזה, לפתוח את הראש לכיווני חשיבה חדשים ולחשוב מה כן ניתן לעשות - אל תתנו לאגו לנהל אתכם. לא מבחינת ריגשית ולא מבחינת אפשרויות התעסוקה".

"חשוב שתדעו", מוסיפה חני, "מדי יום מתפרסמות רשימות של ארגונים וחברות, שזקוקים לעובדים, גם בתקופה הזו - חברות מזון ופארמה, חברות טכנולוגיות, שליחויות, איקומרס ועוד. לא צריך לחשוש מעבודה במשרות שלא חשבתם שתעבדו בהם אי פעם ואפילו בתחומים שונים לחלוטין מתחום עיסוקכם".

לייצר סדר יום

הישיבה בבית היא זמן שאותו עליכם לנצל. צרו לעצמכם סדר יום ברור שבו חלק מהזמן מוקדש לבית ולמשפחה וחלק לעתידכם בשוק התעסוקה. "הכינו סדר יום שמפרט בין אילו שעות אתם פונים לנטוורקינג, מתי מחפשים ברשת משרות פנויות ומהו הזמן שבו אתם מקדישים שעה להתעדכנות בתחום המקצועי שלכם", אומרת חני, "כיום, בגלל המצב, מעסיקים רבים עוברים לראיונות עבודה אונליין, לכן חשוב לתרגל ראיונות שכאלה עם חברים או בני משפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אתם בחל"ת? כך תנצלו את הזמן כדי לשדרג את עצמכם בשוק העבודה

בשיתוף ManpowerGroup
בחורה עובדת מהבית. ShutterStock
"היתרון בפנייה לחברת השמה היא שמרוכזת עבורכם רשימת הצעות רלוונטיות והגרומים מולם אתם בקשר מבינים את הצרכים והרצונות שלכם"/ShutterStock

להיעזר בחברת השמה

משבר הקורונה הוא הזדמנות למפות לעצמכם את היכולות והמיומנויות המקצועיות, לדעת מהם היתרונות היחסיים שלכם בשוק וכיצד למצות אותם. זה גם הזמן לנסות לתכנן קדימה - האם לעבוד כפרילאנס, בעבודה זמנית, בתחום מקצועי משיק או למצוא תפקיד דומה בחברה אחרת. זה בדיוק המקום להיעזר בחברות השמה, שעובדות עם קשת מאוד רחבה של לקוחות בכל הסקטורים בשוק והמשרות הפתוחות הן משרות רלוונטיות.

"קיימים שני יתרונות בולטים בפנייה לחברת השמה: היתרון הראשון הוא שחברת ההשמה מרכזת עבורכם רשימת הצעות רלוונטיות לכישורים ולניסיון שלכם בכל הסקטורים ובמגוון רחב של חברות, והיתרון השני הוא שהגורמים מולם אתם בקשר מבינים את הצרכים והרצונות שלכם, גם בזמנים מאתגרים כמו עכשיו", אומרת חני. "בעולמות הפארמה, לדוגמה, יש לא מעט סטארטאפים שפיטרו עובדים או הוציאו אותם לחל"ת, ואנחנו ב-Manpower מחברים אותם לתפקידים נדרשים בעולמות הביוטק. עובדת מעבדה שפוטרה מחברת סטארט אפ שייצרה שתל מיוחד לראש, אוישה דרכנו בחברת ביוטק שלא בקרבת מגוריה. היא לא חשבה שתמצא עבודה בתקופה זו, אך הגיעה אלינו ומצאה עבודה חדשה. השוק לא מושבת, צריך לנסות לאתר משרות וחברת השמה היא הכתובת לחיבור המתבקש".

לפתח את הנטוורקינג ולבדוק מדורי דרושים

"יש אנשים שיש להם קושי בלעשות נטוורקינג, להתראיין, ליחצן את עצמם", אומרת חני, "לשם כך יש לנו חטיבה שעוזרת לאנשים בצמתי קריירה: "Manpower Talent". מנהלי הקריירה שלנו יעזרו לכם להבין מה היכולות שלכם, ישקפו עבורכם את השוק ויעניקו לכם כלים פרקטיים - מכתיבת קורות חיים והכנה למבחנים ועד בניית שמכם כמותג וניהול תהליך חיפוש העבודה".

הזמן שתקדישו לקשרים החברתיים והעסקיים עשוי לסייע לכם למצוא עבודה. עברו על לוחות דרושים ברשת, היכנסו לקבוצות מקצועיות ברשתות החברתיות, היעזרו בחברים להמלצות או לקבלת מידע ואם ראיתם, לדוגמה, משרה שבה עובד מכר שלכם , צרו אתו קשר ונסו לקדם את האינטרסים שלכם בעזרתו. "ודאו שהכרטיס העסקי בלינקדאין מעודכן. ברגע שמעדכנים אותו, כל מי שמחובר רואה את הסטטוס ויכול להציע הצעת עבודה. עדכון סטטוס, ניסיון ומיומנויות הוא קריטי", אומרת חני, "פורטלים מקצועיים, לינקדאין, אתרים של חברות שבהן מתפרסמות משרות הם חלק מהמקומות שאולי בהם נמצאת המשרה הבאה שלכם".

למרות שמשבר הקורונה יצר טלטלה בשוק התעסוקה ורבים הוצאו לחל"ת או פוטרו, שוק העבודה בישראל עדיין זקוק לעובדים וישנם גיוסים בתחומים שונים. זה הזמן "לעבוד" בחיפוש עבודה חדשה, להשקיע בכך את מרב המאמצים ולצאת לדרך חדשה.

למגוון טיפים בנושא מציאת עבודה בתקופת הקורונה לחצו כאן >>>

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully