וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בחל"ת? כך תנצלו את הזמן כדי לשדרג את עצמכם בשוק העבודה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

18.3.2020 / 11:34

הזמן הפנוי שנכפה עליכם הוא הזדמנות לרכוש כלים ומיומנויות שיעזרו לכם בעתיד ויתנו לכם יותר אפשרויות לצמוח בשוק העבודה בכלל ובמקום העבודה שלכם בפרט. איך תעשו זאת? קבלו כמה טיפים ממומחי ManpowerGroup

עבודה מהבית. ShutterStock
זמן החל"ת קשה ומאתגר, אבל זהו גם הזמן שבו תוכלו לנסות להוסיף מיומנויות ויכולות לארגז הכלים המקצועי שלכם/ShutterStock

משבר הקורונה גרם לזעזוע בשוק העבודה הישראלי ואלפי ישראלים נאלצו לצאת לחופשה ללא תשלום, שבמהלכה לא מקבלים שכר. אמנם המדינה גם החליטה על הורדת הזכאות לקבלת דמי אבטלה מ-12 חודשי עבודה לחצי שנה בלבד עבור העובדים שיוצאים לחל"ת ולקבל סכום מוערך ב-75% מהשכר הממוצע במשק - אבל חוסר הוודאות באשר לסיום המשבר והסכנה שעסקים רבים יקרסו בעקבותיו, גורם לכך שאתם עלולים לאבד את משרתכם או לחזור אליה בעוד זמן רב.

החודשים האלה שבהם תהיו בחל"ת הם קשים ומאתגרים, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית, אבל זהו גם הזמן שבו תוכלו לנסות להוסיף מיומנויות ויכולות לארגז הכלים המקצועי שלכם, כדי שכאשר המשבר יסתיים, יהיו לכם יותר אפשרויות לצמוח בשוק העבודה בכלל ובמקום העבודה שלכם בפרט. מומחי ManpowerGroup קיבצו לכם כמה צעדים אפשריים שתוכלו לעשות והם יעזרו לכם בהמשך.

שפצו את קורות החיים

בין אם תחזרו מהחל"ת לחברה שבה אתם עובדים ובין אם תאלצו לחפש עבודה חדשה, זהו צעד מתבקש. חשוב לכתוב קורות חיים בצורה מסודרת, שמבליטים ומפרטים את היכולות המקצועיות השונות שלכם ומציגים את הניסיון שלכם בתחום. רצוי להוסיף למסמך גם פסקה אישית קצרה שמסכמת את כל מה שכתוב באופן ממוקד וימשכו את עינו של מי שיקבל אותם.

חזקו את הנטוורקינג שלכם ושווקו את עצמכם

הרשתות החבריות הן מקור מידע אדיר לגבי שינויים בשוק העבודה ובעת משבר שכזאת טוב תעשו אם תחזרו קשרים עם אנשים בתחום המקצועי שלכם ותקבלו מידע לגבי משרות שעשויות להיות פנויות בעתיד או להיעזר בקשר איתם אם תחפשו עבודה.

אתם יכולים להשתמש ברשתות החברתיות גם כדי לשווק את עצמכם ואת היכולות שלכם. אתם יכולים לחלק מהידע המקצועי שלכם בנושאים שונים, לייצר סרטונים שבהם אתם נותנים טיפים עסקיים ולהעלות פוסטים שבהם אתם מנתחים את הנעשה בתחום העיסוק שלכם. מהלך שכזה ימצב אתכם ברשתות החברתיות כאנשי מקצוע ויוכל לסייע לכם להרחיב את סל האפשרויות המקצועיות בתום החל"ת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

המדריך לחל"ת: מהם הזכויות ובאילו תנאים עליכם לעמוד

בשיתוף ManpowerGroup
עבודה מהבית. ShutterStock
נטוורקינג ברשתות החברתיות ושיווק עצמי ברשת יוכלו לסייע לכם בהמשך/ShutterStock

קחו קורסים אונליין

עכשיו, כשאתם בבית, זה הזמן להיעזר באינטרנט כדי לרכוש מיומנויות חדשות. האינטרנט מלא בקורסים מקוונים שונים - מלימוד אנגלית ועד שפת תכנות חזותית, מתחומי העשרה כמו היסטוריה ותרבות ועד לניהול דיגיטלי של חשבון הבנק בגיל השלישי. זהו רגע טוב להעשיר את הידע, להרחיב את הכלים שבארגז המקצועי שלכם וללמוד דברים חדשים.

לימדו או שפרו שפה זרה

שפה זרה היא בדיוק כמו שריר. כשלא מתאמנים ושומרים על הכושר השרירים נחלשים וכשלא מדברים וקוראים בשפה זרה היא נשכחת. ידיעה טובה של שפה זרה היא כלי חשוב בעולם הגלובלי וישנם אפשרויות ללמידה מרחוק או בערת קורסים מקוונים. אם האנגלית העסקית שלכם חלשה, זה הזמן לחזק אותה, אם הצרפתית שלכם מקרטעת, זה הזמן לשפר אותה ולאף להוסיפה לקורות החיים. זכרו: ידיעה ברמה טובה ומעלה של שפה זרה היא תמיד יתרון מסוים בשוק העבודה.

הזדמנות לבצע הסבה מקצועית

משבר תעסוקתי הוא הזדמנות לחשיבה מחדש על מסלול החיים. אם לפני החל"ת הרגשתם מיצוי בתחום ורצון לשינוי, זה הזמן לשקול היטב את האפשרויות העומדות בפניכם, לחקור היטב מה דרוש כדי לעבוד במקצוע אחר, כיצד זה ישפיע על מהלך החיים האישי או המשפחתי ולבדוק כיצד נכון לעשות זאת. אם החלטתם לעשות הסבה מקצועית, כדאי למאוד להיעזר במומחי תעסוקה שיכווינו אתכם וילוו אתכם צעד אחר צעד - מבחירת המקצוע, דרך הקורסים המקצועיים שעליכם לעבור ועד לקבלה למקום עבודה חדש.

לכתבות נוספות למשרות במגוון תחומים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully