וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון זמני - ומושלם: חבל ההצלה למפוטרי הקורונה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

7.4.2020 / 10:52

מעבר לניסיון הנצבר, בניית הקשרים והאפשרות להתקבל למשרה קבועה, ישנם עוד כמה יתרונות לעבודה זמנית. רן קונסטנטין, סמנכ"ל ב-ManpowerGroup, מסביר מדוע מדובר בפתרון מצוין עבור לא מעט עובדים שפוטרו או עצמאיים שהעסק שלהם נסגר

עבודה משרדית בימי קורונה. ShutterStock
עבודה זמנית טומנת בחובה יתרונות רבים עבור עובדים ומעסיקים כאחד/ShutterStock

משבר הקורונה משנה את שוק העבודה הישראלי. המלחמה בנגיף גרמה לבתי עסק רבים לסגור את שעריהם, לחברות רבות להתארגן מחדש על ידי עבודה מהבית והוצאת עובדים לחל"ת ולמוסדות וגופים שונים לבחון מחדש את מצבת כוח האדם שלהם ולהתאימה למציאות החדשה. מצב זה גורם לכך שמאות אלפי עובדים הופכים למפוטרים או יוצאים לחל"ת ועתידם בשוק התעסוקה לוט בערפל.

פתרון טוב למצב שכזה, כשעתיד שוק העבודה אינו ברור, הוא לעבוד בעבודה זמנית. המונח עצמו מרתיע רבים משום שלכאורה מדובר בעבודה שמתאימה לסטודנטים או לחיילים משוחררים, אולם למעשה מדובר בסוג עבודה שמתאים לרבים בשגרה ובוודאי בעתות חירום. "עבודה זמנית" טומנת בחובה יתרונות רבים עבור עובדים ומעסיקים כאחד.

עבודה זמנית מתאימה לא רק לסטודנטים או אימהות צעירות, אלה גם לכאלה שעזבו מקום עבודה ורוצים תעסוקה עד שימצאו את המשרה הקבועה הבאה, או לחילופין לעצמאיים שהעסק שלהם נסגר אך יש להם התמחות בתחום מסוים והם יכולים להוביל פרויקטים נקודתיים.

אתם נשארים רלוונטיים בשוק העבודה ומרחיבים את ארגז הכלים האישי

עבודה זמנית שומרת על עצמאות העובדים ומעניקה להם לוח זמנים גמיש שמתאים לשלב בו הם נמצאים בחיים. אם מצאתם עבודה זמנית בתקופה שבה השוק עובר טלטלה, היא משאירה אתכם רלוונטיים. "עבודה זמנית משאירה אתכם מעודכנים ורלוונטיים, גם אם זאת לא העבודה שתכננתם או רציתם בתור קריירה", אומר רן קונסטנטין, סמנכ"ל ב-ManpowerGroup, "העובדה שאתם נחשפים לעולמות תוכן נוספים מעשירה את הידע והניסיון התעסוקתי שלכם ומוסיפה לארגז הכלים עוד אלמנטים שלא תכננתם להכניס".

אתם הופכים לוורסטיליים יותר ויכולים למצוא כיוון חדש

אנשים שעובדים בעבודות זמניות במשך פרק זמן ארוך נהנים מניסיון שנצבר ביותר מחברה אחת. מדובר, לרוב, באנשים בעלי יכולת לעבוד עם ארגונים שונים, לעתים מתחומים שונים. בימי נגיף הקורונה עליכם לחשוב באופן רחב יותר לגבי העתיד וגם אם לא התנסיתם בעבר בעבודה זמנית, אלא נתיב הקריירה שלכם היה ברור, עבודה שכזו היא הזדמנות לשינוי.

"עבודה זמנית תהפוך אתכם ליותר ורסטיליים בעתיד ותוכלו למצוא את עצמך בעתיד מתאימים לעבודות שלא חשבתם עליהם", מוסיף קונסטנטין, "מתוך עבודה זמנית אפשר לבנות קריירה שלא תכננתם בזכות חשיפה לעולם תוכן שהופך למעניין ורלוונטי עבורכם ואתם יכולים לגלות לפתע שאתם מאוד טובים בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

כן, אפשר גם מהבית: כך תתכוננו לראיון עבודה אונליין

בשיתוף ManpowerGroup
עבודה מהבית. ShutterStock
"עבודה זמנית תהפוך אתכם ליותר ורסטיליים בעתיד ותוכלו למצוא את עצמך בעתיד מתאימים לעבודות שלא חשבתם עליהם"/ShutterStock

אתם יכולים להישען על מקור הכנסה

היציאה לחל"ת או פיטורים, בעת ששוק העבודה עובר האטה משמעותית בגלל המלחמה בנגיף הקורונה, גורמת לטלטלה כלכלית לעצמאיים רבים וכן למאות אלפי משקי בית. הצורך בפרנסה דוחק ועבודה זמנית יכולה להיות פתרון עבור אלה שאינם זכאים לפיצויים כלשהם, או שחבילת הפיצויים שהם אמורים לקבל רחוקה מלכסות את הוצאות שוטפות ומחויבויות כספיות נוספות. עבודה זמנית תורמת לא רק להכנסה אלא גם לתחושה כי אתם נדרשים ויש ביקוש ליכולות שלכם.

הרחבת הנטוורקינג

אנחנו חיים בעידן שבו הטכנולוגיה היא חלק מהיומיום ואנשים בעבודה זמנית נחשפים למערכות ארגוניות, שאילולא אותה עבודה הם לא היו מכירים.

"כניסה לעבודות זמניות היא הזדמנות להרחיב את הנטוורקינג באופן מאוד משמעותי ולהכיר קולגות ומנהלים במקומות נוספים", מדגיש קונסטנטין, "אנשים חדשים מכירים אתכם, נחשפים לכישרונות שלכם. ייתכן שלא היו מכירים אתכם אילולא אותו פרויקט או אותה עבודה זמנית. בהרבה צמתים, כשאתם מגיעים כזמניים ומתאקלמים מהר, תוך שיתוף פעולה, הכלה של סגנונות אישיות שונות והבנה של מטרת הצוות, זו נקודת אור למעסיק וגם עבורכם. כל זה מוביל ליצירת קשרים טובים עם הקולגות והמנהלים".

זאת הזדמנות להשתלב במקום עבודה חדש

אם פוטרתם מהעבודה אין זה אומר שאינכם נדרשים בשוק, אלא שהחברה או העסק שבו עבדתם מחשבים את דרכם מחדש בתנאי השוק הקיימים. עבודה זמנית יכולה להיות קרש הקפיצה שלכם לארגון אחר בתחום עיסוקכם. "עובדים זמניים צריכים להיות גמישים מחשבתיים - להתאים את עצמם לבקשות הארגון וגם לצוות או לפרויקט שבו הם עובדים", אומר קונסטנטין, "יש המון מקרים במוקדי שירות, בנקים או חברות ביטוח שבהם אנשים התחילו לעבוד כעובדים זמניים, התגלו כ'כוכבים' לאחר שהמעסיקים זיהו את היכולות והכישרון שלהם והפכו לעובדים קבועים שאף התקדמו למשרות בכירות".

מזרימים דם חדש ומתגלים כיעילים לארגון

לא רק העובדים מרוויחים מעובדים בעבודה זמנית, זהו פתרון מצוין גם עבור מעסיקים רבים. עובד זמני מהווה פתרון טוב לתקופות של לחץ ועומס, ובניגוד לעובדים קבועים שלהם מגבלות שונות של ידע או עניינים אדמיניסטרטיביים, עובד זמני יכול להיות גמיש יותר ויעיל יותר מבחינת המעסיק.

אחד היתרונות המשמעותיים כשמעסיקים עובד זמני הוא שאותם עובדים מגיעים בלי גבולות גזרה ברורים, נכנסים לארגון ולומדים אותו מאפס", אומר קונסטנטין, "והמשמעות היא שאם אתה האיש הנכון במקום הנכון, אתה יכול להביא רוח רעננה וחשיבה אחרת ובכך להזרים דם חדש לארגון. יש המון תהליכים בארגונים שנוסדו לפני שנים אשר לא קוראים עליהם תיגר, עובד זמני מביט בתהליך כלשהו ויכול להציע לעשות דברים אחרת. המעסיקים מרוויחים קו חשיבה חדש".

"ערך נוסף שיש לעובדים זמניים - הם יכולים להתגלות כבעלי כישורים ולמלא תפקיד בארגון שלא חשבו עליו", מוסיף קונסטנטין. "לעתים בארגון יש חוליה חלשה ועובד זמני יכול להתגלות כזה שמחזק אותה. זאת הזדמנות פנטסטית מבחינת מעסיקים לחזק את ה-DNA הארגוני".

עבודה זמנית בימי משבר הקורונה מביאה איתה לא מעט יתרונות והיא פתרון מצוין עבור עובדים ומעסיקים. זאת הזדמנות טובה לפנות אל חברת השמה מקצועית ומוכחת, שמתמחה בניהול פרויקטים ומיקור חוץ, ומספקת במגוון פתרונות רחבים ובמודלים תפעוליים גמישים. כך תוכלו למצוא עבודה שתשמור לכם על הכנסה כספית, תרחיב את האופק המקצועי שלכם ותפתח לכם דלתות חדשות בשוק העבודה.

למגוון משרות זמניות לחצו כאן >>>

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully