וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, אפשר גם מהבית: כך תתכוננו לראיון עבודה אונליין

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

23.3.2020 / 10:40

בימי משבר הקורונה, וידאו צ'טים הם הדרך לקיים ראיונות עבודה. "הכלל הכי חשוב בראיון עבודה אונליין הוא לנהוג בדיוק אותו דבר כמו בראיון רגיל", אומרת חני יעקב, סמנכ"לית בקבוצת Manpower ומנהלת חטיבת Professional. ויש לה עוד כמה טיפים מנצחים עבורכם

ריאיון עבודה אונליין. ShutterStock
"חשוב לשמור על אותו קוד לבוש מותאם, להתכונן אליו בדיוק כפי שהייתם מתכוננים לראיון רגיל מבחינת הרושם שתרצו להשאיר"/ShutterStock

אפליקציית ZOOM הפכה פופולרית מאוד בעקבות משבר הקורונה. הבידוד הביתי שרבים שרויים בו והעבודה מרחוק בעקבותיו הפכו אותה לכלי יעיל מאוד לתקשר עם בני משפחה וחברים וגם עם קולגות ממקום העבודה. גם וידאו צ'ט באפליקציות אחרות משמשים רבים בזמן השהות הביתית. אותם וידאו צ'טים הם גם הדרך היעילה והקלה כיום לקיים ראיונות עבודה.

בשונה מראיון עבודה פרונטלי בימים כתיקונם, ראיון עבודה אונליין לא כולל לחיצת יד, אבל מדובר בראיון עבודה לכל דבר ולכן יש כמה דברים שעליכם לזכור לפני תחילתו. "הכלל הכי חשוב שיש לזכור כשעורכים ראיון עבודה אונליין הוא שעליכם לנהוג בדיוק כפי שהייתם נוהגים אם היה עליכם לעבור ראיון פרונטלי", אומרת חני יעקב, סמנכ"לית בקבוצת Manpower ומנהלת חטיבת Professional. "חשוב לשמור על אותו קוד לבוש מותאם, להתכונן אליו בדיוק כפי שהייתם מתכוננים לראיון רגיל מבחינת הרושם שתרצו להשאיר, התשובות שתענו ושפת הגוף". מה עוד חשוב לדעת ולבצע לפני ראיון אונליין? הנה רשימה שתעזור לכם:

קוד לבוש
גם אם אתם מתראיינים בבית, עליכם להיות לבושים לראיון כאילו התקיים במשרדי החברה שאליה אתם מועמדים. "הלבוש יוצר את הרושם הראשוני והוא צריך להיות רשמי ומותאם", מדגישה חני יעקב. אם אתם מתראיינים לפירמת עורכי דין או רואי חשבון, ראוי להתלבש בהתאם - חולצה מכופתרת ומגוהצת. אם הנכם מבקשים להצטרף לחברת הייטק, הקפידו על קוד לבוש קז'ואלי מכבד. הלבוש בראיון נגזר מהתפקיד שאליו אתם מתראיינים ומהתחום בשוק העבודה.

בחור בשיחת וידאו דרך הלפטופ. ShutterStock
חשוב לזכור למקם את המצלמה כך שהיא לא תהיה נמוכה מדי או גבוהה מדי, אלא תציב אתכם במרכז ותהיה בגובה העיניים/ShutterStock

לעצב את הסביבה
מכיוון שאינכם מגיעים למשרד או לבית הקפה לפגישה עם המראיין, עליכם לעצב את הסביבה הביתית או המקום שבו תהיו כשייערך הריאיון בצורה מיטיבית. בדקו מה רואים מאחוריכם ובחרו פינה בבית שמותירה רושם חיובי ורציני. אל תצטלמו, לדוגמה, בחדר ילדים מבולגן או כשמאחוריכם ערימות כביסה על הספה בסלון.

"מומלץ להצטלם בסביבה נייטרלית, סלון הבית ולא חדר השינה, למשל, או כשברקע ספרייה", אומרת יעקב, "חשוב שהמקום יהיה מואר ושקט כדי שתוכלו להתרכז בראיון. להורים מומלץ לעדכן את הילדים מראש ולהיעזר בהורה הנוסף שידע להעסיק את הילדים בחדר אחר בזמן הראיון. לפני הריאיון גם חשוב לוודא שהמיקרופון עובד ושומעים אתכם בעזרת שיחת ניסיון עם חבר או בן משפחה".

חשוב לזכור למקם את המצלמה כך שהיא לא תהיה נמוכה מדי או גבוהה מדי, אלא תציב אתכם במרכז ותהיה בגובה העיניים. חשוב שהמצלמה לא תהיה קרובה מדי לפנים אלא תאפשר למראיינים לראות חלק מפלג גופכם העליון. קשר עין עם המצלמה הוא קשר עין עם המראיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

אתם בחל"ת? כך תנצלו את הזמן כדי לשדרג את עצמכם בשוק העבודה

בשיתוף ManpowerGroup

שפת גוף רשמית
אפילו שאתם בבית והמראיינים נמצאים במקום אחר, בראיון מסוג זה אתם חייבים לשדר ביטחון עצמי ופתיחות ולעשות רושם חיובי. אמנם המצלמה מצלמת רק חלק מהגוף וקרוב לוודאי שלא יהיה ניתן לראות את אופן הישיבה שלכם או את תנועות הידיים, אבל להבעות הפנים ולטון הדיבור יש משקל גדול ברושם שתותירו. "עליכם לזכור להביט למצלמה ולא למסך שבו אתם נראים", אומרת יעקב, "חשוב שהעיניים לא יברחו לצדדים, או לחלון הנמצא ממול, אלא יהיו ממוקדות במראיין. נסו לא לשדר לחץ, היו נינוחים וידידותיים, כאילו אתם מדברים עם אדם בחדר וזכרו לחייך משום שהחיוך יסייע לכם להפיג את המתח ולהיות משוחררים יותר".

תשובות ממוקדות
בשונה מראיון פרונטלי, ראיון וידאו אינו נערך במשרדים או במקום מפגש כלשהו ולכן מטבעו הוא עשוי להיות קצר וממוקד יותר. לכן חשוב מאוד שתגיעו מוכנים מבחינת המסר שאתם רוצים להעביר. "חשוב להיות מרוכזים מאוד ולענות בתשובות ממוקדות", אומרת יעקב, "אל תענו על מה שלא נשאלתם והקפידו לענות לעניין לשאלות שאתם נשאלים".

כיום שיחות וידאו הן חלק בלתי נפרד מהיומיום של כולנו, אבל חשוב לזכור שווידאו צ'ט שונה מראיון עבודה אונליין בכל פרמטר. אל תטעו לחשוב שיש משהו שונה בגישה או בצורה שבה עליכם להתכונן לראיון מסוג זה. הוא אמנם דורש התאמות מסוימות שלא קיימות בראיון רגיל, כמו תאורה או רקע לצילום, אבל מדובר בראיון עבודה לכל דבר וכך עליכם להתכונן אליו. אם לא התנסתם בעבר בראיונות מסוג זה, כדאי מאוד לבצע תרגול עם חבר או בן משפחה כדי להבין טוב יותר את הפורטמט ואת האופן בו אתם "עוברים מסך". בהצלחה!

לקבלת טיפים לשיפור שפת בגוף בראיון עבודה לחץ כאן >>>

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully