וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקלים הסבה מקצועית בעקבות משבר הקורונה? מה לעשות ומה לא

בשיתוף Experis Israel, בשיתוף Experis Israel

19.3.2020 / 12:15

בעקבות המשבר רבים צריכים "להמציא את עצמם מחדש" ופונים לתחומים המבוקשים בהייטק ובטכנולוגיה. איך לעשות זאת נכון, מאילו טעויות להימנע ואיך לומדים מהבית כשאי אפשר להגיע לכיתה? עירית אברשטרק, מנהלת Experis Academy עם כל מה שחובה לדעת

גבר מתלבט. ShutterStock
תחום ההייטק והטכנולוגיה הוא תחום שרבים פונים אליו בכל הקשור להסבת מקצוע בימים כתיקונם, ומסתמן כי בעת משבר הקורונה פונים אליו יותר מבעבר/ShutterStock

בתקופות של משבר דוגמת משבר הקורונה, אנשים רבים עושים חישוב מסלול מחדש בנוגע לאפשרויות התעסוקה שלהם. חוסר היציבות התעסוקתית וחוסר הבהירות לגבי העתיד יוצרים הזדמנות לשינוי גדול בחיים, אשר יוציא אתכם לדרך חדשה. תחום ההייטק והטכנולוגיה הוא תחום שרבים פונים אליו בכל הקשור להסבת מקצוע בימים כתיקונם, ומסתמן כי בעת משבר הקורונה פונים אליו יותר מבעבר.

"יש עלייה דרמטית במספר הפניות אלינו, באתר, בטלפון ובעמודי הרשתות החברתיות, לגבי קורסי הסבה למקצועות טכנולוגיים, רבים מתעניינים לגבי הקריטריונים והמסלולים", אומרת עירית אברשטרק, מנהלת Experis Academy, "תוכנית ההסבה שמנוהלת בחטיבת Experis Academy הכשירה מעל 1,300 בוגרים אקדמאים להסבות בתחום ההייטק בעשר השנים האחרונות. נערכנו מבעוד מועד ויש לנו תשתית ללמידה מקוונת מהבית, כך שאנשים יכולים לנצל את הזמן שהתפנה להם בעקבות המשבר למינוף הידע שלהם ולהכשרה למקצועות ההייטק מהבית". היא מוסיפה.

ענף ההייטק הוא אחד התחומים המבוקשים ביותר בשוק העבודה, המשכורות בענף גבוהות ומתגמלות, האתגרים רבים ומדובר במקצוע מרתק ודינמי. עבור מי ששוקלים לעבור הסבה מקצועית לאור המשבר, תחום ההייטק יכול לפתוח אפשרויות חדשות ומתגמלות בעולם התעסוקה.

Experis Academy מתמחה בהסבה מקצועית בתחומי האנליטיקה והתוכנה. החברה עובדת עם חברות ענק כמו אלביט, רפאל, HP, וכן עם סטארטאפים כמו SISENSE, EyeControl Ceragon ואחרים. תוכנית Experis Academy כוללת מספר מסלולים ייחודיים שיכניסו אתכם להייטק גם אם לא למדתם מדעי המחשב.

משרד אופן ספייס. ShutterStock
תחום האנליטיקה הוא אחד התחומים הצומחים ביותר בענף ההייטק/ShutterStock

אנליטיקה

תחום האנליטיקה הוא אחד התחומים הצומחים ביותר בענף ההייטק. זהו תחום שעוסק בביג דאטה ויש Experis Academy שני מסלולי הסבה לאקדמאים המכשירים לתחום הדאטה.

BI

בינה עסקית (BI) הוא מונח רחב שמכיל בתוכו טכנולוגיות שונות כמו שימוש במערכות מידע, תוכנות וניתוחי מידע שמאפשרים לעסקים לקבל החלטות. התחום כולל אחסון נתונים, בניית מערכות ניהול נתונים המספקות מידע על המצב בעבר ובהווה ושימוש בהם לגבי הפעילות העסקית בעתיד.

המסלול: משך זמן הלימודים כשלושה חודשים של למידה אינטנסיבית, מ-08:00 עד 17:00. "אנחנו נותנים לסטודנטים את כל הכלים' מתודולוגיות עבודה ומיומנויות שמאפשרות להם להתמחות בשיטות הכי מתקדמות", אומרת אברשטרק.

למי זה מתאים: אנשים שאוהבים מספרים ונתונים. "לתחום זה מחפשים אנשים עם תואר, שלמדו הנדסה תעשייה וניהול, מתמטיקה, או כלכלה ויש להם ניסיון בעבודה בתחום, למשל כרפרנטים בחברת אשראי או חברות ביטוח. חשוב שיהיה לכם ברזומה ניסיון בעבודה עם נתונים", אומרת אברשטרק, "לדוגמה, אם עשיתם ניתוח עלויות לחברת רכב או הייתם אנשי רכש בצה"ל, עבדתם עם נתונים וקובצי אקסל, יש לכם בסיס לעבור לתחום ה-BI".

Data science

זהו תחום רחב ומבוקש מאוד בתעשיית ההייטק ולא רק. מדובר ב"מדע מבוסס נתונים" המיישם שיטות מדעיות, אלגוריתמים ומערכות ניהול וניתוח מידע שמטרתן להבין ולנתח תופעות ותהליכים שונים בעזרת נתונים. אתם חיים כיום בעידן ה-Big data שבו כל חברה או עסק מחזיקים במאגרי מידע ונתונים רבים. הנתונים המצטברים הם מכרה זהב אך כדי להבין אותם ולתרגם את הידע להחלטות שיתמכו בפעילות העסקית יש צורך במדען נתונים שיפעיל עליהם אלגוריתמים שיזהו תבניות שונות שמתוכן ניתן להסיק מסקנות ולבסס החלטות.

המסלול: במשך ארבעה חודשים תקבלו את כל הכלים כדי ללמוד את שפת Python, שימוש ב-Machine Learning, בניית מודלים לניבוי ועוד. "בניגוד ל-BI שנותן תמונה על המצב הקיים, Data Science מסיק מסקנות לגבי הכיוון שבו דברים יקרו מחר", אומרת אברשטרק, "בניית מודלים לניבוי מחייבים אלגוריתמיקה ומתמטיקה, הלימודים לא קלים וצריך הבנה מקיפה בתחומים רבים".

למי זה מתאים: לבוגרי מדעי המחשב, לאנשים עם רקע תכנותי, אנשים שלמדו ועסקו במדעים מדוייקים ומדעי החיים או בעלי ניסיון מחקרי במקרה של המסלול הזה אנחנו דורשים תואר שני (או דוקטורנטים). "חשוב מאוד שהאנשים שפונים לתחום זה יהיו אנשים בעלי יכולות מחקר האוהבים לעסוק במחקר נתונים", מדגישה אברשטרק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קשר ישיר למקצוענים: הקורס שיתחיל לכם קריירה בהייטק

בשיתוף Experis IT
איום הסייבר בתחבורה. ShutterStock, ShutterStock
תכנות הוא שפה וכדי לדעת לתכנת אתם חייבים לדבר אותה באופן שוטף/ShutterStock, ShutterStock

תוכנה

Full Stack

מפתחי Full Stack בעצם מפתחים מוצר תוכנה מקצה לקצה במספר פלטפורמות שונות בצורה מבוזרת. העוסקים בתחום זה מפתחים תוכנה מאל"ף ועד ת"ו על כל השכבות המרכיבות אותה וחברות המחפשות מפתחי Full Stack, זקוקות לאנשים שמתמצאים בטכנולוגיות השונות כדי לבנות אפליקציות או אתרים.

המסלול: משך המסלול 4 חודשים והוא מכשיר אתכם לתפקידי פיתוח תוכנה, כשבו תרכשו את הידע, הניסיון והכלים החדשים ביותר על פי דרישות התעשייה, כדי למלא תפקיד פיתוח בצד שרת (Server) וצד לקוח (Client).

למי זה מתאים: לבעלי תואר ראשון כלשהו שרוצים להשתלב בעולם פיתוחי התוכנה, בניית אתרים ועוד טכנולוגיות שבונות אפליקציות וחוויית משתמש.

CORE

פיתוח תוכנה כולל התמחויות שונות, השפות הנלמדות במסלול זה: C ו-++C מאפשרות פיתוח תוכנה בתחומים תשתיתיים ומגוונים. "אלו שפות מאוד מורכבות שכמעט לא מלמדים באוניברסיטה", אומרת אברשטרק, "כשלומדים אותן המעבר לכל שפת תכנות אחרת קל מאוד". בנוסף מסלול מלמד גם את שפת הפיתוח Python שהיא חדשה יחסים אך כבר אחת השפות הפופולריות ביותר המאפשרת עבודה עם אלגוריתמים מורכבים למשל בתחום למידת מכונה Machine Learning.

המסלול: משך הלימודים הוא 6 חודשים. מסלול זה מכשיר אתכם למגוון רחב מאוד של תפקידים. בקורס תלמדו את עקרונות הפיתוח, מבנה נתונים ומגוון טכנולוגיות שיהפכו אתכם למפתחי תוכנות ברמה מאוד גבוהה. "התלמידים לומדים לעומק את עקרונותהתכנות ומתרגלים את החומר בצורה מעשית בפרוייקט הנבנה תוך כדי הקורס.", מוסיפה אברשטרק, "בגלל הניסיון המעשי הנצבר בקורס, הכניסה של הבוגרים לעבודה וההשתלבות שלהם בצוותים מאוד מהירה".

למי זה מתאים: לבעלי תואר ראשון שאוהבים ללמוד כל העת, להתחדש ולהתפתח, כאלה שאוהבים טכנולוגיה ויש בהם גם יצירתיות ויכולת ללמוד ולהשתפר כל הזמן "יש תעדוף למהנדסים, אבל לומדים אצלנו גם בעלי תארים מתחומים שונים מאוד כמו פסיכולוגיה, משפטים, כלכלה ואפילו פיזיותרפיה ומוזיקה", אומרת אברשטרק.

QA

בדיקות תוכנה הן צורך בסיסי בהייטק ותמיד נדרשים עובדים לבדיקת תוכנות ומוצרי תוכנה, ו המסוגלים לבצע זאת ברמה גבוהה. יש במגוון רחב מאוד של מקומות עבודה לבודקי תוכנה, מבנקים וגופים פיננסיים ועד תעשיות ביטחוניות, מחברות סטארטאפ קטנות ועד חברות ענק. בודקי תוכנה הם חלק מהצוות, הם אלה שיבדקו את התוכנות שכותבים המתכנתים בחברה.

המסלול: הלימודים אורכים כשלושה חודשים. המסלול מתאים למגוון גדול של אנשים ויום המיונים כולל מבחנים פסיכוטכניים שבודקים יכולות קוגניטיביות ואת הפוטנציאל להשתלב ולעמוד בדרישות הקורס.

למי זה מתאים: לכל בעלי תואר ראשון, בכל תחום שהוא, שרוצים להיכנס לעולם ההייטק.

מודל ה-Bootcamp של Experis Academy

מסלולי ההסבה הם חינמיים, כשבסוף תהליך הלמידה תשתלבו בחברות הייטק וטכנולוגיה ותעבדו בתחום לפחות שנתיים. "ההסבה לא נועדת למי שרוצה רק ללמוד או לעשות העשרה, אלא לאנשים שרוצים לעבוד בתחום", מדגישה אברשטרק, "הוא מתאים למי שיש להם תשוקה לעבוד בתחום הטכנולוגי. בכל מסלול יש תקופת הסתגלות קצרה, שאחריה אפשר לצאת מהמסלול. מי שאינו בשל ומסתבר לו שאינו רוצה לעשות הסבה להייטק מבין זאת מהר מאוד".

בנוסף, חשוב מאוד שלפני ההסבה תתייעצו עם בני משפחה וחברים לקראת הצעד החשוב ואם אתם מכירים אנשים שעובדים בתחום תוכלו לקבל מהם רקע לגבי עבודתם. "אנחנו נותנים לאנשים לדבר עם בוגרי המסלולים שלנו ולשאול אותם את כל השאלות הקשות כדי לקבל החלטה מושכלת האם להיכנס לתחום", מוסיפה אברשטרק, "יש לנו 1,300 בוגרים בתעשייה שעזרנו להם להגשים חלום ולהתחיל קריירה חדשה ומתגמלת בעבודה שאותה הם אוהבים, ואנחנו יודעים זאת כי הם המשיכו בתחום אחרי השנתיים הראשונות".

להגשת מועמדות למסלולי ההסבה להייטק של Experis Academy הקליקו >>

לקריאת כתבות נוספות לחץ כאן

בשיתוף Experis Israel, בשיתוף Experis Israel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully