וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים עבודה? כך תהפכו את המצב החדש שלכם להצלחה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

24.2.2020 / 12:02

איך מתגברים על ההלם הראשוני ומהם הצעדים שחשוב לעשות מיד? חגית צ'פניק, מנהלת תחום בחטיבת Professional בכירים וניהול בקבוצת Manpower, עם כמה עצות פרקטיות שיעזרו לכם להתמודד עם הסירוב ולהפוך את האכזבה לכוח מניע

בחור צעיר בראיון עבודה לחברת הייטק. ShutterStock
"לא פעם טאלנטים איכותיים מסורבים למשרה משום שאין התאמה וחיבור בינאישי"/ShutterStock

אתם מעדכנים קורות חיים, קובעים ראיון עבודה, עוברים מבדקים ומבחנים, מצפים לקבל את המשרה הנחשקת, אך במקום זאת מיידעים אתכם שמישהו אחר קיבל אותה. הרצון להשתדרג מבחינה מקצועית וכלכלית בשוק העבודה גורם לעתים לתסכול ואכזבה, כאשר מתמודדים על משרה ולא מקבלים אותה. זה לא נעים, אבל גם לא נורא, בתנאי שאתם יודעים כיצד לפעול נכון.

"אני מלווה מועמדים רבים בדרגי ניהול שונים, בתהליך ההתאמה למשרה, הכוונה וליווי קריירה בצמתים שונים, וחשוב לדעת שהתשובה השלילית נובעת ממספר סיבות שונות ומגוונות אומרת חגית צ'פניק, מנהלת תחום בחטיבת Professional בכירים וניהול בקבוצת Manpower, "חשוב לדעת שכיום ארגונים מעניקים משקל משמעותי להיבטים האישיותיים הקשורים לאופי הארגון, המנהל הישיר ולמארג הצוותי ולא תמיד מספיקה תעודה ויכולות מקצועיות גבוהות. לא פעם טאלנטים איכותיים מסורבים למשרה משום שאין התאמה וחיבור בינאישי. אין הדבר מעיד על פגם בהם חלילה, אלא שהתאמתם בראייה כוללת ו/או בפרמטרים מסוימים שנדרשו אינה מלאה".

זה לא אתם, זה הם

ב-Experis Academy משקפים למועמדים את תהליך המועמדות למשרה, מהשלבים השונים שעליהם לעבור ועד לרמת התחרותיות, אשר משתנה בין תפקיד לתפקיד ובין ארגון אחד למשנהו. לסירוב ולהשלכותיו הפרקטיות יש גם השלכות רגשיות - הוא עלול להוביל לתסכול, פגיעה בביטחון העצמי ותחושת החמצה.

"אם לא התקבלתם למשרה, חשוב שתדעו שזה אינו קשור למיומנויות, לידע, לניסיון ולכישרון שלכם, אלא למה שהארגון צריך באותה נקודת זמן, יחד עם גורמים כמו DNA ארגוני, רקע וניסיון מחברות ספציפיות, התאמה ויכולות התמודדות עם פוליטיקה פנים ארגונית ועוד", אומרת צ'פניק, "אמנם מישהו אחר נמצא יותר מתאים, אך זה לא מעיד על כך שאתם פחות טובים או ראויים. ייתכן שלמועמד האחר היה חיבור אישי טוב יותר, לדוגמה".

איך מתגברים על ההלם הראשוני של הסירוב?

שיחת הטלפון או המייל שבה מודיעים לכם על כך שלא התקבלתם אינה נעימה. זהו בדיוק הרגע שהתקווה התחלפה באכזבה ועתה עליכם להתחיל מחדש את מסע החיפוש. לא נעים, אבל זהו גם בדיוק הרגע שבו אתם יכולים להפוך את ה"כישלון" לכוח מניע.

"יש קשר אישי עם המועמדים שאני מלווה ותמיד תהיה שתיקה לרגע בצד השני, אבל אני מיד מניעה אותם לפעולה, להזדמנות הבאה", אומרת צ'פניק ומסבירה כיצד מתרגמים את ה"לא העכשווי ל"כן" עתידי במקום אחר ובסוג משרה דומה או חשיפה לסקטורים חדשים. "אסור לכם לחשוב על הסירוב ולהלקות את עצמכם, אלא לחשוב עם מי מייצרים את הקשר הבא שיכול לעזור לכם להתקדם למטרה, מה עוד לעשות - אולי ללמוד תחום מסוים, להוסיף הסמכה, ללמוד איך להגיש את הערכים המוספים שלכם במהלך ראיון בצורה טובה יותר ועוד".

דרך נוספת להתגבר על הסירוב היא לחזק את הנטוורקינג ברשתות החברתיות ובמציאות כמובן. קשרים עם אנשים בתחום המקצועי שלכם יובילו למידע על משרות פנויות, אולם גם זאת יש לעשות בחכמה.

"חשוב לא לשגר את קורות החיים לכל עבר, אחרת מייצרים זילות של קורות החיים בתעשייה", אומרת צ'פניק, "רצוי לבחור במדויק ובצורה מידתית, שקולה ונכונה את שליחתם לארגונים הנכונים. בנוסף, מומלץ לבחון אופציות נוספות או לבדוק סקטורים נוספים שמעניינים אתכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קשר ישיר למקצוענים: הקורס שיתחיל לכם קריירה בהייטק

בשיתוף Experis IT
אישה עובדת במשרד. ShutterStock
אסור לכם לחשוב על הסירוב, אלא לחשוב איך להתקדם קדימה אל ההזדמנות הבאה/ShutterStock

אל תינעלו על משרה אחת והימנעו מ"שיימינג"ברשת

בתהליך גיוס למשרה מסוימת, גם המועמד וגם הארגון בוחנים אלה את אלה. אתם בוחנים את האופן שבו מתייחס הארגון לעובדיו, בודקים המלצות ברשת וסופגים את האווירה והיחס במקום בזמן ההמתנה לראיון העבודה ובמהלכו. מאידך, כדי להתקבל למשרות לא פעם אתם נדרשים להכין מצגות, לבנות תכניות עסקיות ולהפגין מיומנויות שונות בפועל.

ארגונים מעל 25 עובדים מחויבים על פי חוק להחזיר תשובה למועמד שהתחיל תהליך. מראיון טלפוני, ראיון פרונטלי או עבר מבדק - חובה להודיע לכם בהודעה כתובה או במסרון על תשובה שלילית. מועמדים צריכים לדעת להגיב בצורה מכובדת עם פניית הארגון בעת קבלת תשובה שלילית, ניתן לבקש פידבק על התהליך על מנת ליישם קדימה וחשוב עוד יותר להביע הכרת תודה בצורה מנומסת על השותפות בתהליך על מנת לשמור על אופציות עתידיות. אם מכל סיבה שהיא לא הודיעו, עליכם לברר, אבל הימנעו מהטחת ביקורת ברשתות החברתיות כלפי הארגון, משום שהדבר עלול להזיק לכם ולנראות שלכם בעיני מעסיקים פוטנציאליים.

בנוסף, אל תתקבעו על משרה אחת או תפקיד מסוים. "הרבה פעמים מועמדים מגיעים לארגון בניסיון להתקבל לתפקיד כלשהו, אולם מפספסים משרות אחרות באותו ארגון שיכולות לפתוח להם דלת פנימה אני מציעה להגיע עם ראש פתוח ולהציג את מירב הערכים המוספים שלכם כך שהארגון יראה את הכדאיות לבחון אותכם לתפקיד אחר גם אם לא לזה שלשמו הגעתם נמצאתם כלא מתאימים".

ליווי מקצועי בחיפוש עבודה יכול להקל עליכם את החיפוש, למקד אותו ולחסוך לכם אנרגיה רבה. חברת ManpowerGroup מציעה את שירות KEY SKILLS למועמדים בו מבוצע חיבור עם ארגונים אחרים שמעניינים אתכם, גם בהעדר משרה ידועה על הפרק. השירות יעזור לכם מאוד להיחשף בפני ארגונים באמצעות הקשרים הענפים והאפשרות לחבר את המיומנויות והכישורים שלכם להזדמנויות תעסוקתיות בארגון המתאים.

למגוון טיפים בנושא מציאת עבודה בתקופת הקורונה לחצו כאן >>>

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup
  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully