וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עלה ומי ירד: השכר בהייטק בשנת 2019 בישראל

בשיתוף Experis IT, בשיתוף Experis IT

31.12.2019 / 9:44

כמה השתכר עובד QA? מהו שכר של מפתח תוכנה בכיר? ובאיזה תחום יש זינוק בביקוש לעובדים איכותיים? פולינה גורביץ' מנהלת מערך גיוס מרכז ב-Experis IT, מסכמת את השנה החולפת בהייטק הישראלי

עבודה משרדתית באופן ספייס. ShutterStock
2019 הייתה שנה טובה להייטקיסטים הישראלים, שחוו ביקוש גבוה ופריחה בתחומים מסוימים בענף/ShutterStock

שנת 2019 מסתיימת ואיתה גם העשור. היה זה עשור שבו המהפכה הדיגיטלית העבירה הילוך והפכה דומיננטית בתחומים חדשים בחיים. פיתוחים טכנולוגיים, אפליקציות ואתרים שינו את האופן שבו אנחנו טסים לחו"ל, שומעים מוזיקה ומזמינים מונית ומעניקים אפשרויות ויכולות חדשות לענפים דוגמת רפואה, תעשייה וביטחון. המנוע מאחורי השינויים הכבירים האלו הם חברות ההייטק והסטארטאפ שמפתחות טכנולוגיות חדשות יום יום ושעה שעה.

2019 הייתה שנה טובה להייטקיסטים הישראלים, שחוו ביקוש גבוה ופריחה בתחומים מסוימים בענף. "אנחנו מגייסים מאות עובדים בשנה למגוון חברות ההייטק והסטארטאפ ומבססים את סקר השכר על סמך חוזי ההעסקה של אותם עובדים שגייסנו", אומרת פולינה גורביץ' מנהלת מערך גיוס מרכז ב-Experis IT, "סקר השכר השנתי מצביע על מגמות וניתן לומר שב-2019 ראינו צמיחה של עולם התוכנה, הסייבר והדאטה. היום יש יותר ויותר חברות שמחזיקות Data Scientists, יותר ויותר חברות צורכות שירותי סייבר, דבר שלא היה ברור מאליו עד לפני כמה שנים".

המשכורות הממוצעות של עובדי QA חדשים עמדו על 10-16 אלף שקלים, תלוי בסוג המשרה ואילו וותיקים יותר השתכרו 18-25 אלף שקלים בחודש. "בגלל הנגישות הרבה של המקצוע והיכולת לרכוש אותו יחסית בקלות, תפקידי QA מהווים עבור רבים שער הכניסה לעולם התוכנה", אומרת גורביץ'. "לכן המאזן של היצע וביקוש בתחום בין מועמדים למשרות הוא לכיוון המועמדים, כלומר יש יותר היצע מביקוש. כיום יש מצב שבו חברות יכולות להרשות לעצמן לשלם קצת פחות כי יש יותר מועמדים. בנוסף, פיתוחים בעולם הבדיקות האוטומטיות גורמים לכך שצריך פחות QA ידני. הבדיקות הידניות לא ייכחדו בגלל האוטומציה, אבל השינויים בהחלט גורמים לירידה בביקוש".

נתוני שכר הייטק מחברת מנפאואר. יח"צ,
נתוני שכר בהייטק מתוך סקר השכר השנתי של חברת Experis IT/יח"צ

"אנחנו רואים דרישה קבועה ויציבה למפתחי תוכנה מנוסים. בשנה החולפת ראינו עלייה בדרישה למפתחי צד שרת ומפתחי אוטומציה ב-Python ומפתחי Full Stack עם Node.JS ו-React. הולכת וגוברת הדרישה לשליטה במערכות Linux וטכנולוגיות Open Source אחרות במגוון תפקידי R&D", מוסיפה גורביץ', "הביקוש של המועמדים בתחומים אלה גובר והשכר ממשיך לעלות. חברות משלמות יותר. קמות יותר ויותר חברות בתחומי הסייבר, סטארטאפים עם מוצרים נלווים לתעשיית הרכבים האוטונומיים ויחד עם שינויים אלה, עולה הדרישה לבעלי הכישורים הנחוצים בתחומים אלה".

לתפקידי הייטק שווים נוספים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קשר ישיר למקצוענים: מור תמצא לכם עבודה בתחום משאבי אנוש

בשיתוף ManpowerGroup
נתוני שכר הייטק מחברת מנפאואר. יח"צ,
נתוני שכר בהייטק מתוך סקר השכר השנתי של חברת Experis IT/יח"צ

"בעולם מוצרי החומרה והמוצרים המולטי-דיסציפלינריים שכוללים רובוטיקה, אלקטרוניקה וחומרה יש יציבות עם רמיזות להאטה", מוסיפה גורביץ'. לעומת זאת, תחום שמתחזק וכמות המשרות והשכר בו עולים, הוא תחום ה-Data Science. "יש תחרות מאוד גבוהה על מועמדים טובים ובעיקר על בעלי הניסיון שביניהם", אומרת גורביץ', "אנו בשלב שבו השוק בצמיחה מאוד משמעותית מבחינת המשרות הקיימות בו. יש דרישה גבוהה מצד חברות רבות ויש ביקוש למועמדים איכותיים בתחום כדי שיובילו את אותן חברות קדימה. העובדים המנוסים הופכים ליקרים ואנחנו רואים שמועמדים מרשים לעצמם לבקש שכר שעולה על רמות שכר של מנהלים בכירים".

נתוני שכר הייטק מחברת מנפאואר. יח"צ,
נתוני שכר בהייטק מתוך סקר השכר השנתי של חברת Experis IT/יח"צ

מעבר לדרישה הגוברת בתחומים טכנולוגיים דוגמת Python או Node.js ולפריחה בתחוםData Science, בישרה שנת 2019 על המשך התחזקות תחום הסייבר והנתח שלו בשוק. "מרגישים שסטארטאפים בתחום הסייבר מתפתחים, וטכנולוגיות אבטחת מידע חדשות צצות מדי יום", מסכמת גורביץ', "החיים שלנו נשענים יותר ויותר על מערכות IOT "האינטרנט של הדברים", בית חכם, מכוניות אוטונומיות וכל מה שמחובר בעולם לנתונים ולתקשורת, וטכנולוגיות הגנת הסייבר מתרחבות גם לתוך תחום זה כדי להפוך את המכשירים שיש לכל אחד מאיתנו בבית לבטוחים יותר. תחומים אלה צפויים להיות המובילים בשוק ההייטק והטכנולוגיה גם ב-2020".

לתפקידי הייטק שווים נוספים

בשיתוף Experis IT, בשיתוף Experis IT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully