וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להתקדם? ככה תהיו קצת יותר "פוליטיקאים" במקום העבודה

בשיתוף ManpwerGroup, בשיתוף ManpwerGroup

9.12.2019 / 8:43

פוליטיקה ארגונית נכונה היא לא תככים ומזימות, אלא דווקא היכרות והבנה עמוקה יותר של סביבת העבודה. קרן בר דרור כהן, סמנכ"לית בקבוצת Manpower, עם כמה עצות שבזכותם תוכלו להפוך את מקום העבודה לטוב יותר עבורכם

בית הקלפים עונה 5.
פוליטיקה ארגונית היא הרבה יותר מורכבת ונחוצה בחיי היומיום וההקשר של המילה "פוליטיקה" שונה ממה שאתם חושבים

הנה מבחן אסוציאציה קצר, מה אתם חושבים על צמד המילים "פוליטיקה ארגונית"? סביר להניח שהמילים הראשונות שיקפצו לכם הם "תחמנות", "חנופה", "תככים" וכיוצא באלה. ובכן, פוליטיקה ארגונית היא הרבה יותר מורכבת ונחוצה בחיי היומיום וההקשר של המילה "פוליטיקה" שונה לחלוטין מהמוכר לנו ממסדרונות הכנסת.

לא משנה באיזה מקצוע אתם עובדים ואם אתם חלק מחברה גדולה או קטנה, קרוב לוודאי שאתם עובדים עם אנשים - קולגות או לקוחות, לעתים שניהם. כשיש אנשים, יש דעות ויחסים והפוליטיקה באה לידי ביטוי כשיש אינטרסים שרוצים לממש במסגרת גבולות ברורה ולעתים כשהמשאבים מוגבלים - בין אם בבית, במדינה או בארגון.

"החברה שבה אתם עובדים היא עוד יחידה שבה הפוליטיקה פועלת, יש במקום העבודה שלכם אנשים שהתקבצו להשיג מטרות משותפות ובתוך זה יש כוחות שפועלים", אומרת קרן בר דרור כהן, סמנכ"לית משאבי אנוש של קבוצת Manpower, "לכן חשוב להכיר את הפוליטיקה בארגון שבו אתם עובדים כדי להבין אותו ולדעת איך לפעול בו נכון כדי שתממשו את עצמכם".

מה צריך לעשות כדי להכיר את הפוליטיקה הארגונית, ואיך אפשר להיות פוליטיקאי טוב בתוך הארגון? חשוב להבין שאם לא תצליחו לזהות את מוקדי הכוח בחברה ואת היחסים בין האנשים, יהיה לכם קשה יותר לממש את האינטרסים האישיים שלכם שכוללים אצל מרבית האנשים גם קידום בתפקיד ושיפור תנאי השכר.

עובד ומעביד. ShutterStock
חשוב להכיר את הפוליטיקה בארגון שבו אתם עובדים כדי להבין אותו ולדעת איך לפעול בו נכון כדי שתממשו את עצמכם/ShutterStock

"חייבים לזכור ולהבין - פוליטיקה היא לא דבר שלילי", מדגישה בר דרור כהן, "לא מדובר בתחמנות, אלא בניהול יחסים עם אחרים. זה קיים בכל קבוצת אנשים. במשפחה, חברים ועוד. חשוב גם להבין מה האינטרסים שלכם. מה אתם רוצים להשיג בזמן שאתם עובדים בארגון - ללמוד מקצוע? להגיע לשכר גבוה? לצבור ניסיון? ביטחון כלכלי בלבד? חשוב למקד את הזמן במימוש שניים-שלושה אינטרסים בזמן שאתם עובדים ולהגשים אותם. כל עוד אתם מודעים לאינטרסים ופועלים למימושם אתם בדרך הנכונה".

דבר נוסף שיעזור לכם בקידום האינטרסים שלכם בעזרת פוליטיקה ארגונית הוא להכיר מיהם בעלי העניין מבחינתכם, כלומר מי האנשים הרלוונטיים לתפקיד שלכם ומהי מערכת היחסים שלכם איתם.

"ניתן לחלק זאת לשני צירים: כמה כוח יש לאיש הזה עליי - לדוגמה מנהל, מנכ"ל, סמנכ"ל, לעומת כמה עניין יש לו בעבודה הספציפית שלי", מסבירה בר דרור כהן, "צריך למקם את האנשים בסביבת העבודה על הציר כוח-רלוונטיות. ליו"ר החברה יש עוצמה גבוהה, אבל לא בהכרח עניין בעבודה שאתם עושים. תמיד טוב שיהיו מרוצים מכם ושמכם יוזכר בהקשר חיובי. דוגמה הפוכה: מישהו בעל עוצמה נמוכה, לדוגמה מנהל משמרת, אבל ממשק העבודה איתו אינטנסיבי. חשוב להכיר את האנשים שעובדים אתכם ומעבר לחברות האישית גם לדעת מהם האינטרסים שלהם והאם הם יוכלו לעזור לכם בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

ההחלטה שלכם: היא יכולה לשנות לכם את החיים ברגע אחד

בשיתוף ManpowerGroup
מנהלת חברה. ShutterStock
למקצועיות וליוזמה יש חשיבות גבוהה ביכולת שלכם לפרוץ קדימה/ShutterStock

מה צריך לעשות כדי להפוך לפוליטיקאים טובים?

תהיו מקצועיים במה שאתם עושים. אם אינכם מוכיחים מיומנויות ויכולות בתפקיד, לא תצליחו ליצור לעצמכם שם טוב. "עבדו בשקט ובמקצועיות ואחרי שתהיו מנוסים ותצברו קרדיט תתחילו לפרוץ בעוד תחומים", מציעה בר דרור כהן.

פוליטיקאים טובים פועלים לקידום פעולות. היו אלה שמניעים דברים ויוזמים פעולות. "פוליטיקה היא לקדם דברים ולהגיד - יש לי מה לומר בתחום", אומרת בר דרור כהן, "זה לא חייב להיות ברעש וצלצולים, אלא בהצגת פרויקט מסוים, מקצועי לחלוטין. כך תתפסו כדמות שמזיזה תהליכים, מישהו בעל נפח סגולי גדול יותר בארגון".

הקרינו חיוביות. קיטורים ותלונות לא יובילו אתכם רחוק. היו אלה שמציעים פתרונות, אנשים אופטימיים וחיוביים. "הפוליטיקאים הטובים מייצרים חזון וסוחפים אנשים אחריהם", אומרת בר דרור כהן. אם אתם בתפקיד שגורם לכם לסבל בעבודה, לא תוכלו להיות פוליטיקאים טובים. חובה לעבוד בתחום שבו אתם מרגישים סיפוק והנאה. הזדהו עם הארגון שאתם עובדים בו ועם מטרות ההנהלה".

פרסום ומיתוג עצמי. זו נקודת הקצה. אתם לא יכולים לשבת ספונים במשרד ולצפות שיכירו אתכם. היו חברותיים והכירו את הקולגות, לא רק מהמחלקה שלכם אלא ממחלקות נוספות בחברה. "ארוחת צהריים יחד עם אחרים ואף עם מנהלים בחברה, היא משמעותית. זה הזמן אוף דה רקורד, זמן חברתי, שבו משתפים מהחיים האישיים ולומדים את האינטרסים שלהם", מסבירה בר דרור כהן, "זו לא מניפולציה, אלא היכרות עם השותפים והקולגות. אם מחר תרצו לקדם משהו תוכלו לרתום אותם לכך. ההיכרות והחלפת המידע יוכלו לעזור בהמשך הדרך. נוכחות באירועים של החברה היא הזדמנות לזהות סיכונים ולנצל הזדמנויות".

פוליטיקה קיימת בכל מקום והיא לא דבר שלילי, אלא חיובי. כשאתם עושים פוליטיקה ארגונית, אין הכוונה שאתם מתכוונים לחתור אל משרת המנכ"ל, אלא פשוט לממש את האינטרסים שלכם במקום העבודה ולמקסם את היכולות שלכם מבחינת קידום ושכר. פוליטיקה טובה תוכל רק לעזור לכם למצוא את דרכם במקום העבודה ובתחום שבו אתם עוסקים.

לכתבות נוספות למשרות במגוון תחומים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpwerGroup, בשיתוף ManpwerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully