וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי הזמן הכי טוב בשנה לחפש עבודה? התשובה בפנים

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

10.9.2019 / 7:50

ללוח השנה יש השפעה גדולה על סיכויי ההצלחה למצוא עבודה. מתי נכון להפיץ קורות חיים ולנצל את הביקוש הגבוה ובאיזה חודשים כדאי לבחון כיוונים ולחזק את הנטוורקינג לקראת העתיד? חני יעקב, סמנכ"לית בקבוצת Manpower, תעשה לכם סדר בלוח השנה

בחורה צעירה ממתינה לראיון עבודה. ShutterStock
בתקופות מסוימות בשנה רצוי במקביל לחיפוש גם לבצע מספר פעולות, שישדרגו את קורות החיים שלכם לקראת התקופה שבה יש ביקוש גבוה/ShutterStock

לא משנה אם התפטרתם, פוטרתם או שאתם מחפשים עבודה חדשה תוך כדי עבודה, לתקופה בשנה שזה קורה יש השפעה גדולה על הסיכויים שלכם להתקבל למשרה המבוקשת. ישנו קשר ישיר בין חודשי השנה לשוק העבודה ועקב כך גם ליכולת שלכם לאתר ולהשתלב בעבודה חדשה. אם פוטרתם, העיתוי בנוגע לחיפוש עבודה פחות רלוונטי, אולם יש לו חשיבות באשר לסיכויים למצוא משרה. בתקופות מסוימות בשנה רצוי במקביל לחיפוש גם לבצע מספר פעולות, שישדרגו את קורות החיים שלכם לקראת התקופה שבה יש ביקוש גבוה. אז באילו חודשים בשנה נכון יותר לחפש עבודה והאם זה משתנה מענף לענף? איך נכון להיערך לחודשים שבהם יש פיק במשרות הדרושים ומהם החודשים החלשים מבחינת ביקוש?

התקופה האידיאלית: ינואר עד אפריל

תחילת השנה האזרחית היא התקופה שבה חברות ועסקים שונים עומדים עם תקציב ברור ותכניות באשר לעתיד ולכן זו תקופה אידאלית לחיפוש עבודה. "חודשים אלה הם מאוד פעילים בשוק העבודה", אומרת חני יעקב, סמנכ"לית בקבוצת Manpower ומנהלת חטיבת Executive & professional, העוסקת בגיוס והשמת בכירים ודרגי ביניים, "חברות גלובליות משחררות תקציבים ומתחילות בגיוסים אינטנסיביים עד לתחילת חגי האביב. זהו זמן שנפתחים בו תקנים, יש יעדים ברורים, קצב העבודה גבוה וישנם גיוסים".

לחיפוש משרות בכל התחומים

התקופה האופטימית: מאי עד יולי

בחודשים אלה ישנם סקטורים רבים הנערכים לחודשי הקיץ והביקוש בתחומים דוגמת מלונאות, מסעדנות, הפקות, חקלאות, קייטנות ונופש עולה. בענפים אלה בשוק העבודה יהיו גיוסים אינטנסיביים, אולם בתחומים אחרים תתחילו להרגיש האטה מסוימת וככל הנראה יוצעו פחות משרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

באוויר, בים וביבשה: המקצוע שהעולם זקוק לו יותר ויותר יכול להיות שלכם

בשיתוף ManpowerGroup

התקופה הקשה: אוגוסט

זהו החודש ששם ברקס על תהליך חיפוש העבודה והסיכוי למצוא בו עבודה חדשה או להתקדם לקראת משרה הוא הנמוך ביותר. "בחודש אוגוסט יש גיוסים אבל התהליכים מאוד ארוכים", אומרת יעקב, "הרבה יוצאים לחופשות וקשה לנהל תהליך גיוס רציף, לכן ייתכן שייתכנו עיכובים בתהליך שכבר החל".

אולם שוק העבודה מספיק מגוון ורחב, כדי שלכאלה העוסקים במקצועות מסוימים עדיין תהיה דרישה גם בתקופות שנחשבות לאטיות יותר מבחינת תהליכי הגיוס. "מהנדסים דוגמת מהנדסי פיתוח או מהנדסים אזרחיים, או עובדים פרה-רפואיים תמיד מבוקשים בשוק העבודה ובתחומים אלה הביקוש אינו מושפע מחודשי השנה", אומרת יעקב, "גם אם תהליך הגיוס יהיה מעט אטי, הדרישה תמיד קיימת".

מהנדסת עובדת ומתכנתת. ShutterStock
ישנם תחומים שהביקוש בהם גבוה כל השנה, דוגמת מקצועות פרה-רפואיים ומקצועות הנדסה שונים/ShutterStock

התקופה הבעייתית: ספטמבר-אוקטובר

העיתוי של חגי תשרי משפיע על שוק העבודה. אם החגים הם בחודש ספטמבר, הרי שההאטה שהשוק חווה באוגוסט נמשכת, מקומות עבודה רבים משהים את התכניות שלהם לסוף השנה וגם כמות הגיוסים נמוכה יחסית. אם חגי תשרי הם בחודש אוקטובר, הרי שבספטמבר נוצר מרווח קצר שאותו מנצלים ארגונים ועסקים לבחינת העתיד הקרוב ולהיערכות לקראת סוף השנה ותחילת השנה האזרחית החדשה, ובהתאם לכך נשקלים תקנים וגיוס עובדים אליהם.

"אם מישהו מפוטר בתקופה זו הוא יכול לנצל את החגים כדי להיערך לעתיד", אומרת חני יעקב, "זהו זמן טוב לשכתב קורות חיים, להשלים הכשרה או לעבור הדרכה שרלוונטית למשרה המיועדת, ללמוד מיומנות שתעניק יתרון יחסי, להיעזר בנטוורקינג, לבחון כיוונים ורעיונות ולפרסם מה אתם מחפשים ברשתות החברתיות. חודשי החגים הם הזמן שבו אתם יכולים לבנות את עצמכם".

בתקופה זו אפשר למצוא עבודה אולם היא מחייבת הבנה והכרה של התחום בו אתם עוסקים. "לפני החגים יש ביקוש גבוה לעובדים בתחום האופנה, ישנן חברות שפונות לשוק הבינלאומי אשר בספטמבר מגייסות עובדים לקראת תקופת הכריסטמס ולעתים ארגון מסוים חותם על עסקה גדולה שיכולה ליצור פיק של גיוס, לכן יש להיות קשובים לנעשה בתחום בו אתם עוסקים".

ראיון עבודה. ShutterStock
"בשונה מאוגוסט, האטיות בנובמבר-דצמבר אינה בגלל שאנשים בחופשה אלא משום שהארגונים זהירים יותר בנוגע לגיוסים בתקופה זו"/ShutterStock

התקופה הטריקית: נובמבר-דצמבר

בסוף השנה האזרחית מספר המשרות הנדרשות עולה יחסית לתקופת חגי תשרי, וישנה תנועה יחסית ערה משום שמעסיקים רבים מנצלים את החודשים שבהם מכינים תקציב ומשרטטים יעדים לשנה הבאה לייעול החברה. כתוצאה מכך יש לעתים פיטורים של עובדים בעלי שכר גבוה וגיוס עובדים בשכר נמוך יותר.

"בנובמבר-דצמבר המשק מתחיל להתכנס בלסגור שנה ולפתוח את השנה הבאה", אומרת חני יעקב, "יכולה להיות סיטואציה שבה ארגונים שוב עוצרים גיוס, כדי לבחון את מצבת כוח האדם ביחס למצבם. בחברה גלובלית למשל זה מותנה בתקנים, יש הצעות ומשרות אבל התהליכים אטיים יותר. בשונה מאוגוסט, האטיות אינה בגלל שאנשים בחופשה אלא משום שהארגונים זהירים יותר בנוגע לגיוסים בתקופה זו. יש להן תכניות עסקיות לתכנן והם בודקים ביתר קפידה את הצרכים המדויקים".

לסיכום, לעיתוי שבו אתם מחפשים עבודה יש חשיבות והשפעה על הסיכוי למצוא בתחום שבו אתם רוצים ועל מהירות תהליך הקבלה. אם אתם מתכוונים להחליף מקום עבודה, נצלו את החודשים החלשים יותר בענף לניסוח נכון של קורות החיים, שיפור מיומנויות והרחבת הנטוורקינג, ובחודשים החזקים השתמשו בכל האמצעים - נטוורקינג, רשתות חברתיות וחברת השמה דוגמת ManpowerGroup - כדי למצוא משרה.

לכתבות נוספות בנושא קריירה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully