וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים בהייטק? זה מה שמחכה לכם ב-2019

בשיתוף Experis Israel, בשיתוף Experis Israel

20.1.2019 / 13:43

מענקי חתימה, מאמץ איתור והשתתפות במימון המגורים. חברות ההייטק יעשו הכול כדי לאתר את המועמדים הטובים מכולם כדי שיתנו להם יתרון בשוק התחרותי. מהן המשרות הכי מבוקשות ומהו טווח השכר בהן? התשובות בפנים

צעיר עובד מול מחשב בסביבה משרדית. ShutterStock
טווח המשכורות למפתחי תוכנה יכול לנוע מ-15 ל-30 אלף שקלים ויותר/ShutterStock

התפתחות הבינה המלאכותית, המציאות המדומה והרבודה ומחשוב הענן יצרו ב-2018 שינויים רבים בעולם ההייטק. התפתחות הבינה המלאכותית ומהפכת המידע משנים את שוק העבודה ומשרות שהיו בעבר מבוקשות נדחקות לטובת משרות חמות מבחינה טכנולוגית. גם התקנות להגנת הפרטיות (אבטחת מידע) מ-2017 יצרו אפקט חזק בכל הנוגע למשרות המבוקשות ושנת 2018 כבר סימנה את המגמה לגבי התפקידים שיהיו מבוקשים בעולם ההייטק ב-2019.

"אנחנו רואים דרישה עולה למהנדסי תוכנה וטכנולוגיות שקשורות בתחומים הפיתוח השונים", אומרת זהבית שדלצקי, סמנכ"לית בחברת הפרויקטים ההסבה והגיוס להייטק Experis Israel ומנהלת חטיבת Experis IT, "יש עלייה בדרישה בתחומי הגנת סייבר ואבטחת מידע, העלייה נובעת מכניסת הרגולציה והחוק החדש של האיחוד האירופאי ה-GDPR. אנחנו צופים שמגמה זו תמשך גם בשנת 2019 עקב המחסור הגדול במקצוענים בתחום".

מנתוני משרד העבודה והרווחה לשנת 2018 עולה שהמקצוע המבוקש ביותר בשוק העבודה בכלל ובתחום ההייטק בפרט הוא מפתחי תוכנה. יש דרישה רבה לכל מקצועות התכנות, השכר הממוצע, אגב, למשרה זו לפי הנתונים הוא כ-18 אלף שקלים בחודש, אך טווח המשכורות יכול לנוע מ-15 ל-30 אלף שקלים ויותר, לבעלי ניסיון בתחום ספציפי או במשרות ניהול טכנולוגי. גם תחום החומרה ובעיקר בתחום פיתוח שבבים אלקטרוניים יש צמיחה. השכר להייטקיסטים בתחום החומרה יכול לנוע בין 18 ל-21 אלף שקלים בחודש גם למי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום, ויכול להגיע עד 35 אלף שקלים למנוסים מאוד ובכירים במשרות ניהול.

עבודה משרדית באופן ספייס. ShutterStock
אחד התחומים המבוקשים בשנה הקרובה יהיה תחום האנליטיקה/ShutterStock

אחד התחומים המבוקשים בשנה הקרובה יהיה תחום האנליטיקה. תחום זה עוסק בניתוח, ומחקר נתונים וכן פיתוח מערכות בינה עסקית, BI, כלומר Business intelligence. מערכות המסייעות לארגונים להפיק מידע משמעותי ואסטרטגי מבחינה עסקית, מתוך מכלול הנתונים בחברה. תחום זה מתפתח במהירות וחיוני לקבלת החלטות ניהוליות נכונות.

"כמות הנתונים העצומה הנצברת בארגונים, (בדרך כלל במאגרי נתונים ייעודיים ל-Big Data) והצורך לחקור ולנתח אותם מחייבים גיוס אנשים המוכשרים לכך, ולכן יש דרישה רבה לחוקרי נתונים -Data Scientists ומנתחי נתונים - Data Analysts".

"הביקוש קיים בכל מגוון החברות, מסטארטאפים ועד חברות Enterprise", אומרת שדלצקי, "אנחנו עדים למאבק בין החברות על כל מועמד וכיום ארגונים מנסים למשוך מועמדים בכל האמצעים, לדוגמה Meetup שבו מקבצים את 'המועמדים הכוכבים' עם הרצאה טובה ומקום מפנק, כדי להגיע אליהם לפני כולם, גם יוצאי צבא מתחום הסייבר או בוגרי 8200 מחוזרים באופן מאוד אינטנסיבי".
הרצון לגייס את העובדים המוכשרים והמנוסים בתחום, מחזק מגמה נוספת שתבוא לידי ביטוי ב-2019: חיזור. "עובדים מקבלים מענקי חתימה כשמדובר בתפקידים מבוקשים, זה לא דבר חדש אבל נראה שב-2019 המענקים למועמדים המתאימים יהיו גבוהים יותר. למשל מישהו שהיה כוכב ב-8200 סביר להניח שיוצע לו מענק חתימה גבוה יותר", אומרת שדלצקי. "בצפון ובפריפריה החברה גם מוכנה להשתתף במימון מקום מגורים".

עוד באותו נושא

שלוש עצות זהב שיעזרו לכם לבנות קריירה מתגמלת ומרתקת

לכתבה המלאה
צעירים עובדים בסביבת אופן ספייס. ShutterStock
"נראה שב-2019 המענקים למועמדים המתאימים יהיו גבוהים יותר"/ShutterStock

כדי להשיג יתרון על פני חברות מתחרות, פונות חברות הייטק לחברות גיוס והשמה דוגמת Experis, המגייסת למגוון משרות גדול בתחומי ההייטק והטכנולוגיה - אנליטיקה, תוכנה, חומרה, סייבר ועוד. "חברות הייטק עובדות יחד עם חברות גיוס והשמה מכמה טעמים", מסבירה שדלצקי, "הן נעזרות ביכולות של חברת הגיוס וההשמה למצוא מועמדים טובים במהירות וביעילות וכן למצוא מועמדים ל'משרת פינצטה', כלומר משרה שאינה נפוצה או שהדרישות המוגדרות בה ספציפיות מאוד. לחברת הגיוס יש את היכולות למצוא את המועמד המתאים במאגר המועמדים האדיר שיש לה או לחפשו בערוצים שונים עם הכלים העומדים לרשותה. חברות ההייטק אפילו מוכנות להוסיף תגמול לחברת הגיוס על המאמץ לאתר עובדים למשרות הקשות יותר.

כאחת החברות המובילות בגיוס להייטק, אנחנו עובדים דרך ערוצי גיוס רבים - דרך הצבא, האקדמיה, רשתות חברתיות וכלי איתור שונים. יועצות הגיוס שלנו מתעדכנות תדיר בטכנולוגיות חדשות, לא מזמן יצאו לאירופה, לסדנת התמחות מיוחדת בלינקדאין כדי להתמקצע בתחום. אנחנו מיישמים את הידע, מעמיקים בנושא ומתמחים בגיוס והשמה דרך מגוון רחב מאוד של אמצעים כדי לספק גם למועמדים וגם ללקוחות חוויה טובה ויעילה של תהליך הגיוס".

למשרות בתחום ההייטק

למעסיקים המעוניינים לגייס מועמדים ושירותים נוספים

בשיתוף Experis Israel, בשיתוף Experis Israel

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully