וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים שעומדים במקום? כך תזניקו את הקריירה שלכם

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

22.1.2019 / 9:41

בין אם אתם בתחילת הדרך או אם חושבים על קריירה שנייה, האפשרויות הרבות יכולות לבלבל ולגרום לטעויות. מיכל דן-הראל, מנכ"לית Manpower, עם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבוד במקצוע שאתם אוהבים ויעזרו לכם להתקדם בו

צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

לפעמים החלטה אחת נכונה שאנחנו מקבלים יכולה לשנות לטובה את כל מסלול חיינו, בטח כשמדובר בהחלטה באיזה עבודה כדאי לעבוד ואיך לבנות לעצמנו את הקריירה. האפשרויות רבות מאוד וגורמות להתלבטות ובין אם מדובר בצעירים שרק בתחילת דרכם או בכאלה שרוצים לבצע שינוי ולהתחיל קריירה שנייה, ההתחלה יכולה להיות מאוד מבלבלת.

אם בעבר הלכנו ללמוד באופן אוטומטי לימודים אקדמיים או לימודי תעודה, כיום יש סימן שאלה סביב הנחיצות של זה. האם זה יעזור או לא יעזור? "אין תשובה אחת שהיא התשובה הנכונה וקודם כל אדם צריך לשאול את עצמו מה מעניין אותו, עבור מה אהיה מוכן לעבוד קשה בשבילו וללמוד", אומרת מיכל דן-הראל, מנכל"ית Manpower, "כשתופסים את הכיוון הזה מתחילים לפרוס את הדברים".

אם כן, הצעד הראשון הוא לבחור בתחום שמעניין אותנו ומתאים ליכולות שלנו. "אם לשבת מול מחשב זה מדכא אותך ואילו אנשים עושים לך טוב אז זה הבסיס", מוסיפה דן-הראל, "אם תתעקש ללמוד משהו שהוא לא הפורטה שלך בסופו של דבר לא תצליח".

אחרי שמצאתם את הכיוון והדרך עליכם לבנות את המסלולים באותך דרך באופן שבו תוכלו לשלב בין עבודה ללימודים. "להיכנס לתואר ראשון שדורש את מלוא זמנך ולהשתלב בשוק העבודה רק לאחר הלימודים אינו מומלץ בכלל", מסבירה דן-הראל. "כיום עסקים מסתכלים על תואר כמשהו שטוב שישנו אבל מסתכלים על הניסיון והידע שצברת ולכן חשוב לשלב עבודה בזמן הלימודים. תואר אקדמי, אפילו אם מדובר בתואר שני, הוא כבר לא חובה, שוק העבודה ממשיך להשתנות כל הזמן והמציאות היום לא תהיה דומה למציאות שבעוד חצי שנה, הכול מאוד דינמי וחלק גדול מהיכולת להצליח הוא ביכולת ללמוד".

לימודים בשילוב עבודה שמעניקה ניסיון יהוו יתרון בתחילת הדרך ואפשרות עבורכם להבין יותר את התחום שבו תרצו להתפתח. לכם יש לבחור בתפקיד שיעניק לכם כלים חדים ויכולות שיהווה מקפצה לתפקיד הבא. "צריך לעשות ניתוח ולבדוק כל אחת מההזדמנויות שנמצאות על השולחן ומה אפשר לקבל בה", מוסיפה דן-הראל. "יש להסתכל על תפקיד מסוים לאו דווקא מבחינת הטייטל שלו או השכר אלא מבחינת מה אפשר לקחת ממנו. כלומר בעוד שנתיים כשאסיים את התפקיד מה יהיה בארסנל הכלים שלי, האם אוכל לומר שהובלתי צוות או למדתי טכנולוגיה ועוד. אלה הדברים החשובים היום".

אחרי שבחרתם מסלול והתחלתם עבודה בתחום אתם אוהבים ובתפקיד שמעניק לכם יכולות ומיומנויות חדשות, השאלה היא מה עדיף, להישאר באותו מקום ולהתפתח בו כמה שיותר רחוק או לעבור מקום למקום ולצבור ניסיון? "התשובה לא חד-ערכית אבל בדרך כלל כבזמן החיפוש שווה להישאר במקום עבודה נוכחי ושם יש סיכוי גבוה לקבל הזדמנויות. כשמגיעים לתפקיד המטרה אז כדאי לצאת החוצה לתפקיד שהוא לפעמים משמעותי ומתגמל יותר".

למשרות בכל התחומים

לייעוץ קריירה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully