וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא: איך מחפשים עבודה בצורה נכונה?

בשיתוף Manpower

6.3.2023 / 12:48

להתמקד בחיפוש, לשלוח קורות חיים רבים ככל האפשר ולהפעיל קשרים הם רק חלק מהצעדים הדרושים בעת חיפוש עבודה. מומחית Manpower מציגה את הרשימה המלאה

ריאיון עבודה. ShutterStock
זה הזמן להבין מה בדיוק אתם מחפשים/ShutterStock

אם סיימתם שירות צבאי, לימודים, או תפקיד אותו מילאתם ואתם מחפשים משרה חדשה - ישנן מספר פעולות שחשוב לעשות: ממש בתחילת הדרך, תוך כדי התהליך וגם בסיומו. ספיר שושן, מנהלת סניף קריית גת של Manpower, מציגה אותן:

דייקו את התחומים אליהם אתם מכוונים

זה הזמן להבין מה בדיוק אתם מחפשים, איזה תחום מעניין אתכם וזה לא בהכרח חייב להיות התחום בו סיימתם לעבוד כעת, לאיזה כיוון תרצו להתפתח ואיפה אתם רואים את עצמכם בשנים הקרובות. זכרו: "תפסת מרובה לא תפסת". התכווננות למספר תחומים מצומצם תדייק את האפשרויות שלכם.

שלחו מספר רב של קורות חיים

לאחר שהתמקדתם בתחום בו אתם מחפשים, החלו בשליחת קורות החיים. שלחו אותם לכל המשרות הנראות מתאימות לכם (מבחינת ידע מקצועי, ניסיון והשכלה נדרשים) - וכך תגדילו את הסיכוי להתראיין בכמה שיותר מקומות ולבחור מבין מספר הצעות עבודה במקום לבחור בברירת מחדל אחת ויחידה אליה התקבלתם.

פנו אל מומחי Manpower

חברת השמה טובה תדע ללוות אתכם ממש מהרגע הראשון של תהליך חיפוש העבודה. נוכל לייעץ בנוגע לכתיבת קורות החיים, נסביר לכם כיצד עובד תהליך המיון וננסה להכווין אתכם למשרה המתאימה ביותר . את כל זה נעשה בחינם, כך שלחלוטין יש כאן רק מה להרוויח. ברגע שאתם כלולים במאגר מחפשי העבודה שלנו - תמיד תילקחו בחשבון כשמגיעה אליה משרה רלוונטית. שאנו מפנים אתכם לראיון עבודה, העובדה שהגעתם דרכינו תספק לכם חותמת איכות שהחברה המראיינת לוקחת בחשבון. באתר Manpower תוכלו למצוא עשרות משרות מחולקות על פי תחומים ובלחיצת כפתור תוכלו להגיש מועמדות אליהם ולשלוח את קורות החיים שלכם

ריאיון עבודה. ShutterStock
זה הזמן לנצל את הקשרים החברתיים והמשפחתיים שלכם/ShutterStock

חפשו באופן פעיל ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות - פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם ואפילו טיק טוק - עדיין משחקות תפקיד בכל הקשור לחיפוש עבודה. בפייסבוק יש אינספור קבוצות משרות, לינקדאין היא מלכתחילה רשת חברתית-עסקית ובאינסטגרם וטיק-טוק רצים קמפיינים של מעסיקים, הפונים בעיקר לצעירים. השקיעו בכל פלטפורמה כזו את הזמן הדרוש כדי למנף אותה לצרכי חיפוש העבודה שלכם.

אל תהססו להפעיל קשרים

זה הזמן לנצל את הקשרים החברתיים והמשפחתיים שלכם. אל תתביישו להיעזר במכריכם ולשאול אם מחפשים עובדים בארגון בו הם עובדים או אם הם מכירים מישהו שמכיר מישהו שמחפש מישהו (שיכול להיות אתם). במידה והתשובה חיובית - ידוע שהמלצה על מועמד המגיעה מעובד חברה יכולה לייצר הבדל משמעותי ולהגדיל מאוד את סיכוייכם לקבל זימון לראיון עבודה.

דעו שאתם עומדים בפני תהליך הדרגתי

זימנו אתכם לראיון עבודה? נהדר, שיהיה בהצלחה. רק אל תחשבו שכאן זה יסתיים. כלומר, ישנן חברות שיסתפקו בראיון אחד, אך זה מצב יוצא דופן. רוב החברות יערכו לכם ראיון עם מנהל מקצועי, עם מנהל כוח אדם וסביר להניח שאפילו עם מנכ"ל החברה. חלק מהחברות אף ישלחו אתכם למבדקים או יבקשו שתעשו מבחן מקצועי ורובן יבקשו ממליצים. היו סבלניים לכל אורך התהליך, שתפו פעולה וכך תגדילו את סיכוייכם להתקבל.

אל תהססו לשאול מה הסטטוס של הגשת מועמדתכם

לצערנו, ישראל היא מדינה בה ישנם לא מעט מעסיקים שאינם מקפידים ליידע את המועמדים שרואיינו על כך שלא התקבלו למשרה לה התראיינו. אם לפני עשרות שנים היה מדובר בעצלנות להדפיס מכתב דחייה, לשים אותו במעטפה ולשלוח בדואר, כיום, כשניתן לעשות זאת באי-מייל או בהודעת וואטסאפ - באמת שאין לכך כל הצדקה. אז דעו שאם מקום עבודה בו התראיינתם לא חוזר אליכם במשך שבועות - זה לא תקין. אל תתביישו לשלוח הודעה למראיין ולשאול מה הסטטוס של מועמדותכם.

אל תחתמו על חוזה עבודה מבלי לבדוק אותו

קיבלתם את שיחת הטלפון המבשרת שהתקבלת ופלטתם את ה"ישששש" המתבקש? מצוין, אך אל תחתמו בצורה אוטומטית על חוזה העבודה המוצע לכם. עברו עליו בקפדנות ושימו לב לכל הסעיפים ותתי הסעיפים (מהן שעות העבודה? האם משלמים על שעות נוספות? כמה ימי חופש יש לכם בשנה?). במידת הצורך התייעצו עם גורם נוסף שיכול להבהיר לכם את משמעויות סעיפי החוזה. במידה ומשהו לא מקובל עליכם - הציפו זאת מול המעסיק ובקשו לשנותו. שימו לב: בהמשך יהיה הרבה יותר קשה לפתוח הסכם חוזי ולשנות בו סעיפים.

למדריכים נוספים, חיפוש משרות על פי תחומים ושליחת קורות חיים לחצו כאן >>>

בשיתוף Manpower
  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully