וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך שמסביר כיצד להפוך לנכס בארגון בו אתם מועסקים

בשיתוף Manpower

6.3.2023 / 12:48

כדי להתקדם בארגון ולעלות בסולם הדרגות שלו דרושה חריצות, עבודה קשה והתמקדות במטרות שתציבו לעצמכם מומחית Manpower נותנת לכם טיפים כיצד לבצע את הדברים בדרך הנכונה ובתזמון הנכון

עובדים צעירים מול המחשב במשרד. ShutterStock
עובדים צעירים מול המחשב במשרד/ShutterStock

אימרה ניהולית ותיקה גורסת שיש אנשים שבאים לעבודה ויש אנשים שבאים לעבוד. אם אתם מהסוג השני - סביר להניח שאתם מעוניינים להתקדם ולעלות בסולם הדרגות. כדי להשיג זאת עליכם לבלוט בשטח ולתת לממונים עליכם את התחושה שאתם נכס של ממש לארגון, כזה שיש לשמר ולקדם. כיצד מגיעים לכך? עדי אוחיון, מנהלת אזור דרום ב-Manpower, מציגה את הכלים שיאפשרו לכם לבנות את התשתית הדרושה לכך

תאמו ציפיות עם המנהלים

כשנכנסים למקום עבודה חדש - חשוב לתאם ציפיות עם הממונים עליכם בכל הקשור לפרמטרים למדידת הצלחה. כך יובהר לכם מהם היעדים אליהם מצפים מכם להגיע, אילו תוצאות עליכם לספק וגם מהן יכולות הקידום וההתפתחות האישית שמציע לכם התפקיד. תיאום הציפיות יאפשר לשני הצדדים - לדייק את הדברים ולהימנע מאכזבות

לימדו את התרבות הארגונית בארגון

בהמשך לנושא תיאום הציפיות, גם כאן חשוב לדעת מה מצופה מכם - מבחינה התנהגותית וארגונית. מהי התרבות הארגונית. האם המקום פורמלי יותר או פחות (ישנם ארגונים בהם כדי לדבר עם המנהל מספיק לנקוש על דלתו בספונטניות. באחרים צריך לתאם פגישה מראש). מהם התהליכים המקצועיים שעובר עובד וכיצד בנויים הממשקים בחברה. מול מי אתם עובדים ומי הקולגות שלכם. הכרה טובה של הארגון והקודים הפנימיים שלו תקל עליכם להשתלב ולהתנהג כמצופה מכם.

הוכיחו את עצמכם

הקפידו לבצע כל משימה שמוטלת עליכם - אם בעבודה השוטפת ואם במשימות נקודתיות - על הצד הטוב ביותר. למדו את תפקידכם לעומק וביסודיות, הגדילו ראש וראו דברים בצורה רחבה. המעסיק ישים לב לכך וירשום לכם נקודות זכות שיסייעו לכם בהמשך. זכרו: ההצלחה שלכם היא פשוטו כמשמעו ההצלחה של הארגון.

עובדים בחברת סטארט-אפ. ShutterStock
מי ששואף להתקדם צריך להסתכל על הדברים בצורה רחבה/ShutterStock

גלו יוזמה וחישבו על רעיונות חדשים

כאמור, מי ששואף להתקדם צריך להסתכל על הדברים בצורה רחבה, "ממעוף הציפור". כך יוכיח שהוא עשוי מהחומר ממנו קורצו מנהלים. לא מספיק לעשות את מה שביקשו מכם - הציפו יוזמות ורעיונות לייעול העבודה. נסו להבין איזו תרומה או שינוי אתם יכולים לספק לארגון, כיצד ביכולתכם להשפיע ולשפר תהליכים ולהיות מעורבים יותר בקבלת ההחלטות. במקום לבצע את המוטל עליכם כצ'קליסט חשבו בצורה לא תבניתית (מה שמכונה "מחוץ לקופסה") ונסו להיות פורצי דרך ויזמים. אל תפחדו להציג רעיונות חדשים למנהליכם. גם אם אלו לא יתקבלו לבסוף - עדיין תירשם לזכותכם היוזמה.

הוכיחו שאתם טובים בתוצאות שניתן לכמת

בסופו של דבר - מספרים מדברים. אם אתם אנשי מכירות ששילשו את מכירות קודמכם בתפקיד, אנשי שירות או תמיכה שמצליחים לשרת יותר לקוחות בכל משמרת או מתכנתים שכותבים את הקוד יותר מהר ועם פחות באגים - אלו הישגים שניתן לכמת ולהציג כיתרון ההופך אתכם לנכס עבור הארגון. הצלחה בתפקיד היא הבסיס של הישארות בו וקידום הלאה. זה גם מה שהופך אתכם לעובדים מצטיינים ולטאלנטים שהמנהלים מעוניינים שיישארו בארגון לטווח הארוך.

שתפו והתיעצו

לעתים בעבודה השוטפת קשה לראות מעבר. אל תהססו לחלוק עם אחרים - ממנהלים ועד קולגות - תהיות ולבטים לגבי משימתכם. לא פעם אלו יכולים לספק לכם זווית הסתכלות שלא הייתם מגיעים אליה בעצמכם. אקט זה גם מצביע על כך שאתם אנשים עם ראש פתוח, הפתוחים לפידבק

היו פעילים בפן החברתי

פעילות חברתית בארגון תצביע על יכולות אנושיות, ארגוניות והפקתיות שלכם - אינדיקציה טובה לכך שאתם יזמים ומנהלים באופייכם. זוהי תכונה נדרשת כשרוצים להתקדם לתפקיד הכולל יותר מביצוע משימות ומטלות מוגדרות. פעילות חברתית היא המקום בו תוכלו לבלוט ולהציג את עצמכם כמגדילי ראש החושבים בצורה רחבה, אכפתיים ונאמנים לארגון.

שימרו על איזון נכון בפעילות שלכם בארגון

בהמשך לסעיף הקודם - יש להקפיד על המינון. כן, מעבר להיותכם אנשי מקצוע טובים חשוב שתהיו חברותיים ומסבירי פנים לסביבתכם. יוזמות חברתיות בארגון, עבודת צוות טובה, קשרים, סיוע לקולגות - כל אלו מבורכים, אך אינם יכולים לבוא במקום ה"קבלות" - ביצוע העבודה כמצופה. אם לא תספקו את התוצאות - כל ה'מסביב' יהיה פחות חשוב ולא יתרום להישארות בארגון ובוודאי שלא לקידום.

למדריכים נוספים, חיפוש עבודה על פי תחומים ושליחת קורות חיים לחצו כאן >>>

בשיתוף Manpower
  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully