וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להתחלת עבודה חדשה ברגל ימין

בשיתוף Manpower

6.3.2023 / 12:48

התקופה בה מתחילים עבודה חדשה יכולה להיות מפחידה לא פחות ממה שהיא מרגשת. מומחית Manpower נותנת טיפים כיצד להעביר אותה על הצד הטוב ביותר

מתכנתת בפעולה במשרד. ShutterStock
שינויים הם תמיד דבר מלחיץ שפעמים רבות גורמים לנו לחשש. כך גם לרוב כשמדובר במקום עבודה חדש/ShutterStock

סוף סוף הגיע הרגע המיוחל. אחרי שעברתם תהליך - אולי ארוך ומפרך - התקבלתם למשרה אותה רציתם. אך עם השמחה מתגנב ללב גם חשש: האם אהיה מספיק טוב? האם יהיו מרוצים ממני? האם סביבת העבודה תהיה נעימה ומזמינה או אולי אנטיפטית וקשוחה? ספיר שושן, מנהלת סניף קריית גת ב Manpower, מציעה שורה של כללים שיאפשרו לכם נחיתה רכה במשרה החדשה:

- הכירו בפחד וחבקו אותו

שינויים הם תמיד דבר מלחיץ שפעמים רבות גורמים לנו לחשש. כך גם לרוב כשמדובר במקום עבודה חדש. הרי המשמעות המגיעה עם כך היא אתגר חדש, סביבה לא מוכרת, אנשים חדשים, שיטות עבודה שאתם לא בהכרח מכירים ותהליך הסתגלות נדרש. כן, זה יכול להפחיד וכן - הפחד הוא טבעי לחלוטין. אז נשמו עמוק וחבקו את הפחד מתוך הבנה שאחרי פרק זמן מסוים (קצר, לרוב) הכל חולף - ומתרגלים. הרי כך היה גם בכל המשרות הקודמות שמילאתם.

- שננו לעצמכם כי ידע זה כוח

כיצד נמזער את הפחד? ניתן לעשות זאת על ידי למידה רבה ככל האפשר על הארגון אליו התקבלנו עוד לפני שהתחלנו לעבוד בו. הבקיאות במבנה הארגון, בתרבות הארגונית שלו, במטרותיו וביעדיו - יאפשרו לכם להיכנס לראש שלו ולהבין טוב יותר מבעוד מועד מה מצופה מכם. כך תגיעו ליום העבודה הראשון נינוחים יותר.

- הציגו את עצמכם

הגעתם ליום העבודה הראשון? זה הזמן להציג את עצמך בפני יתר העובדים בארגון - אישית ומקצועית. הצגה נכונה תסייע בשבירת הקרח, תציג אתכם כאנשים חברותיים ותהווה את הצעד הראשון בבניית חברויות במקום העבודה החדשה. גישה כזו תסייע לכם גם בצד החברתי וגם בצד המקצועי, שכן הסיכוי לקבל סיוע ולעבוד בשיתוף פעולה הוא גבוה יותר כשמדובר באנשים שמרגישים שהם כבר מכירים אתכם לפחות קצת.

אישה עובדת במשרד. ShutterStock
היום הראשון לעבודה יכול להיות כיף ומרגש, אך גם קצת מלחיץ/ShutterStock

זכרו כי אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני

היום הראשון לעבודה יכול להיות כיף ומרגש, אך גם קצת מלחיץ, כי זה השלב בו תעשו רושם ראשוני על כל סביבת העבודה החדשה שלכם. לכן השקיעו בלבוש מכובד, על הופעה "נקייה" ושדרו נחמדות, אדיבות, ענייניות וכמובן - מקצועיות. אין זה היום המתאים להגיע למשרד בבגדים בצבעים פסיכודליים וגם לא זה בו מומלץ להגיד לקולגות דברים כגון, מתי כבר נגמר היום הזה ואפשר ללכת הביתה".

- היו צנועים

צניעות וענווה ישרתו אתכם היטב בימיכם הראשונים בארגון. בואו ממקום נקי ועם רצון עז ללמוד, גם אם אתם מרגישים שאתם יודעים הכל. אל תנסו לשנות דברים מיד על ההתחלה. המתינו עד שתקבלו פרספקטיבה רחבה מספיק על הארגון, על המשרה ועל הדרך בה אתם מבצעים אותה.

- אל תחששו "לחפור"

הרגישו חופשיים לשאול שאלות, גם אם הן רבות. זה יסייע לכם ללמוד לעומק את הארגון ואת התפקיד ולשחות בחומר תוך זמן קצר. חקרו ושאלו ממקום שבאמת רוצה לדעת, להכיר ולהבין. אל תמתינו שהידע יפול עליכם - זמנו אותו אליכם.

- הציבו לעצמכם יעדים ואתגרים

לאחר הכרת הארגון הגיע זמן הצבת היעדים. הבינו את האתגרים המוצבים בפניכם ברבעון הקרוב ולפיהם הגדירו לעצמכם יעדי ביצוע ריאליים. הכינו תוכנית עבודה ושתפו בה את הממונים עליכם. לא כדי לזכות בשבחים אלא כסימן לשותפות, רתימה וגם למען קבלת אישור על הכיוון שהגדרתם.

הראו התלהבות ומוטיבציה

אנרגיות, מוטיבציה ואופטימיות יגרמו לדברים להיראות אחרת. התחלת עבודה חדשה היא הזמן להרכיב את המשקפיים הוורודות ופשוט להתלהב. מותר לכם, וההתלהבות היא מדבקת - מה שגם משחק לטובתכם. גם המנהלים שלכם ישמחו לראות עובד שנרגש להיות חלק מהארגון ועובד בצורה מלאת מוטיבציה, ויקבלו אישור שהם עשו את הבחירה הנכונה כששכרו את שירותיכם.

למדריכים נוספים, חיפוש משרות על פי תחומים ושליחת קורות חיים לחצו כאן >>>

בשיתוף Manpower
  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully