וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך למציאת עבודה לאחר השחרור מהצבא

בשיתוף Manpower

6.3.2023 / 12:48

איך בכלל מתחילים לחפש עבודה? כיצד כותבים קורות חיים כאשר אין עדיין ניסיון תעסוקתי? כיצד לעבור בהצלחה ראיון עבודה? מומחית Manpower עונה על כל השאלות האלו ועוד, לטובת מחפשי העבודה החדשים שפשטו את הירוק

ראיון עבודה. ShutterStock
חברת השמה טובה תדע ללוות אתכם ממש מהרגע הראשון של תהליך חיפוש העבודה/ShutterStock

ברכותינו על השחרור מצה"ל! ומה אתם מתכננים לעשות עכשיו? בהנחה שהתשובה אינה לצאת מיד לטיול שאחרי הצבא או להתחיל ללמוד זמן קצר לאחר השחרור - זה הזמן למצוא עבודה. לרובכם זו תהיה הפעם הראשונה בה אתם עושים זאת. עדי אוחיון, מנהלת אזור ב Manpower מציעה טיפים למחפשי העבודה

הגדירו את סוג העבודה שאתם מחפשים

האם אתם מחפשים עבודה בצפון או אולי עבודה לטווח הקצר או הארוך? שואפים למשרה הקשורה לתחום אותו אתם מעוניינים ללמוד בהמשך או שאתם מכוונים למשרה לא מחייבת של כמה חודשים שרק תייצר לכם קצת כסף לטיול שאחרי הצבא? לפני שמתחיל החיפוש בפועל עליכם לענות על השאלות הללו לעצמכם. התשובות להן יסייעו למיקוד ולהבנה לאן לכוון.

השקיעו בכתיבת קורות החיים

על מסמך קורות החיים שלכם להיות כתוב בצורה מדויקת ונקייה. בלי שגיאות כתיב/ניסוח ועם מלוא הפירוט של מה שעשיתם עד כה. מכיוון שבשלב חיים מוקדם זה כנראה שתעסוקתית לא עשיתם הרבה - פרטו עבודות זמניות שאולי ביצעתם בחופשים, דברים שעשיתם בהתנדבות ואפילו את תפקידכם הצבאי. בהחלט ייתכן שהניסיון שצברתם בו מהווה מקפצה למשרה זו או אחרת. ניתן למצוא מדריכים לכתיבת קורות חיים באתר Manpower ומומלץ גם לבקש עזרה ממשפחה וחברים במלאכת הניסוח.

פנו אל מומחי Manpower

חברת השמה טובה תדע ללוות אתכם ממש מהרגע הראשון של תהליך חיפוש העבודה. נוכל לייעץ בנוגע לכתיבת קורות החיים, נסביר לכם כיצד עובד תהליך המיון וננסה להכווין אתכם למשרה המתאימה ביותר . את כל זה נעשה בחינם, כך שלחלוטין יש כאן רק מה להרוויח. ברגע שאתם כלולים במאגר מחפשי העבודה שלנו - תמיד תילקחו בחשבון כשמגיעה אליה משרה רלוונטית. שאנו מפנים אתכם לראיון עבודה, העובדה שהגעתם דרכינו תספק לכם חותמת איכות שהחברה המראיינת לוקחת בחשבון. באתר Manpower תוכלו למצוא עשרות משרות מחולקות על פי תחומים ובלחיצת כפתור תוכלו להגיש מועמדות אליהם ולשלוח את קורות החיים שלכם

ראיון עבודה. ShutterStock
ותרו על המכנסיים הקצרים והכפכפים כשאתם מתלבשים לראיון העבודה/ShutterStock

השתמשו ברשתות החברתיות

גם הרשתות החברתיות הן כלי נפוץ למציאת עבודה. הרשמו לקבוצות משרות רלוונטיות בפייסבוק, פרסמו פרסמו פוסט המספר שאתם מחפשים עבודה - "חבר מביא חבר" היא דרך יעילה מאוד למצוא עבודה. פיתחו חשבון ברשת החברתית-עסקית LinkedIn, שלא רק יסייע בנטוורקינג אלא גם ימתג אתכם כרציניים. השקיעו את הזמן הנדרש בכל אלו, לחפש עבודה זו עבודה בפני עצמה.

אל תשללו עבודות זמניות

"אין דבר קבוע מהזמני", גורסת אימרה ידועה. ובאמת, רבות מהעבודות הזמניות הופכות לקבועות בהמשך. גם אם לא - עבודה זמנית משמע צבירת ניסיון, דבר החסר למשתחררים טריים מהצבא. לכן מומלץ לקפוץ על כל הזדמנות תעסוקה ראויה, גם אם היא מוגדרת כזמנית. ייתכן שגם כך אתם מעוניינים במשרה למשך מספר חודשים, שאחריה תתחילו ללמוד או תצאו לטיול ארוך.

הגיבו בזריזות וביעילות על פניות המעסיקים

מעסיק חזר אליכם והציע ראיון עבודה בדיוק ביום ובשעה בה קבעתם עם החבר'ה? שנו את מועד הפגישה איתם, הם לא יפרנסו אתכם והוא כן. הייתם בראיון, המעסיק התקשר לגבי המשך תהליך, אבל אתם עדיין לא בטוחים שהמשרה מתאימה לכם? נסו להגיע למסקנה בזריזות (אם יש צורך התייעצו עם אנשים המכירים אתכם היטב). אנו חיים בעולם דינמי ומהיר ופספוס הזדמנות לקפוץ על העגלה עלול לגרום לכך שהיא תתקדם במהרה הלאה, עם מישהו אחר במקומכם.

שדרו רושם רציני בראיון העבודה

ישראל היא מדינה לא פורמלית - כולל בלבוש - אך ותרו על המכנסיים הקצרים והכפכפים כשאתם מתלבשים לראיון העבודה. מראה מכובד מקנה לכם תדמית טובה ורצינית יותר. מאותה הסיבה הקפידו לא לאחר לראיון. מומלץ אפילו להקדים בכמה דקות. גברים, בהנחה שאתם לא חלק מטרנד מגדלי הזקן - מומלץ שתתגלחו לפני הראיון במקום להגיע עם זיפים של כמה ימים, המקנים מראה מרושל משהו.
לטיפים נוספים והכנה לראיון עבודה.

למדו מראש על הארגון

לפני ההגעה לראיון עבודה חשוב לעשות תחקיר קטן על המקום: מהי בדיוק החברה, במה היא עוסקת, מה גודלה ומה אופיה. את הכל תמצאו בקלות ברשת ועם המידע הזה תוכלו לשדר למעסיק שלא סתם ניסיתם את מזלכם אצלו אלא באמת התעמקתם בפועלו לפני שהתיישבתם על כסא המרואיין ושאתם מעוניינים לעבוד ספציפית שם. גישה כזאת מצביעה על רצינות המועמד וכוונותיו ומספקת לכם יתרון בתחרות על המשרה.

"לסיכום", אומרת עדי אוחיון, "אני ממליצה לצאת מאזור הנוחות. בסופו של דבר הצבא הוא חממה. כשיוצאים ממנה - או שנבהלים מאוד או שרוצים לטרוף את העולם. חשוב לאזן, לא לפחד ופשוט להעיז".

למדריכים נוספים, חיפוש משרות על פי תחומים ושליחת קורות חיים לחצו כאן >>>>

בשיתוף Manpower
  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully