וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולל טיפים מועילים: המדריך המלא לבניית וקידום הקריירה

בשיתוף Manpower

27.2.2023 / 12:48

כשמכוונים להתקדמות בקריירה ולטיפוס בסולם הדרגות יש לכלכל את הצעדים בצורה נכונה וחכמה. מומחית Manpower נותנת את הטיפים הדרושים לכך

ראיון עבודה. ShutterStock
"חשוב להבין היכן אתם רוצים להיות בעוד כמה שנים"/ShutterStock

"כמנהלת גיוס אני תמיד אומרת לאנשים: 'אל תחשבו איך התפקיד אותו אתם ממלאים כעת או התפקיד אותו אתם מחפשים כיום ישרת אתכם. חשבו איך הוא ישרת אתכם שני תפקידים קדימה'". כך מצהירה אורנה שביט, מנהלת תחומים בחברת Manpower. בעיניה, אנשים המעוניינים לבנות את קריירה ולהתקדם בה צריכים לחשב ולכלכל את צעדיהם, להסתכל הרחק קדימה ולנהוג בצורה שתאפשר את העלייה בסולם הדרגות. "חשוב להבין היכן אתם רוצים להיות בעוד כמה שנים ואז להבין מה עליכם לעשות כדי להגיע לשם", היא אומרת, ונותנת את הכללים שיאפשרו זאת:

הפכו את עצמכם לטאלנטים

ארגונים אוהבים טאלנטים, בין אם הם מגיעים אליהם ככאלו או כחומר גלם שיכול להפוך לכזה. כשהארגון מזהה שלעובד יש יכולות יוצאות מהכלל הוא ישקיע בו יותר, יתמוך בו ויספק לו את הכלים הדרושים להתקדם ולשגשג. אחת התכונות המסמנות טאלנטים היא מוטיבציה. זו מניעה ביצועים טובים, שהם הדבר אותו הארגון מחפש בעובד יותר מכל. העבירו מסר מאוד ברור לסביבתכם, שאתם כאן כדי להצליח.

התבלטו וקחו יוזמה

השקיעו בכך שיראו אתכם, ישמעו אתכם, ירגישו אתכם. אם תהיו נאמנים ומסורים לארגון ותתנו את כל מאת האחוזים - ישימו לב לכך. לפעמים יהיה צורך לשווק את זה קצת וזה בסדר, אך דאגו לא לעשות זאת באופן מוחצן ובוטה מדי. אנשים הנתפסים ככאלו המטפסים בשלבי הארגון יותר בעזרת פוליטיקה פנימית ורמיסת אחרים מאשר בעזרת עבודה טובה לרוב אינם אהודים בסביבתם. לכן עשו את המהלכים שלכם בחוכמה והשקיעו בנטוורקינג בתוך הצוות שלכם, עם קולגות ועם השדרה הניהולית.

בחורה צעירה שמחה. ShutterStock
הגדירו לעצמכם לאן אתם רוצים להגיע/ShutterStock

הציבו לעצמכם יעדים

הגדירו לעצמכם לאן אתם רוצים להגיע ומשם גזרו משמעויות אחורה, כגון יעדים קרובים ודרך השגתם. אם, למשל, אתם מעוניינים להגיע לתפקיד ניהולי הפגינו מיומנויות ניהוליות, דוגמת מנהיגות וכושר ביטוי. אם אתם שואפים להתקדם לתפקיד מקצועי דאגו לרדת לרזולוציות הגבוהות ביותר בכל משימותיכם המקצועיות.

הקפידו לא לקפוא על השמרים

ישנם מקצועות בהם ניתן ללמוד מהתפקיד, תוך כדי תנועה, וישנם כאלו המחייבים לימודים מוקדמים ארוכים והתעדכנות מקצועית תמידית תוך כדי. אף אחד לא יכול להיות עורך דין, רופא או רואה חשבון בלי לעבור מסלול לימודים מפרך שבסופו תעודת רישוי. אם נכנסתם למסלול מקצועי כזה, גם לאחר שמצאתם עבודה דאגו להמשיך להתמקצע, להיות עם יד על הדופק ובקיאים בכל עדכוני התחום וחידושיו. כך תהפכו לאנשי מקצוע מומחים ומובילים בתחומכם.

רכשו מיומנויות שאינן דרושות לתפקידכם הנוכחי

ישנן מיומנויות שבהסתכלות ראשונה לא נראות קשורות לתפקידכם הנוכחי, אך יכולות לשרת אתכם בהמשך. לדוגמא קורס מיומנות בתוכנת אקסל רלוונטית לתפקידים רבים. או עיצוב ממשקים (UI/UX) הוא סוג של טרנד לוהט כיום שטוב להכירו. בקשו ממנהליכם לשלוח אתכם לקורסים מקצועיים או קחו כאלו ביוזמתכם. זה ישרת אתכם בהמשך.

בחור צעיר מתראיין למשרה בחברת הייטק. ShutterStock
הקפידו להתנהל באווירה טובה ושיתופית/ShutterStock

שמרו על מצב רוח חיובי

אנשים לא אוהבים שבסביבתם מסתובב אדם שמעכיר את האווירה: שלילי, ממורמר, פסימי ומפיץ אנרגיות רעות. אנרגיה חיובית ואופטימיות היא הבסיס לעבודת צוות ובזכותם תוכלו להעלות את המוטיבציה בקרב הצוות. הקפידו להתנהל באווירה טובה ושיתופית.

הגדילו ראש וסייעו לקולגות

לפעמים נוצר הצורך לעשות דברים שאינם לתועלתכם האישית אלא לטובת המערכת. זו לרוב תדע להוקיר על כך תודה לא פחות מאשר על הדברים שעשיתם בטריטוריית העיסוק שלכם. לקולגה יש פרויקט גדול? הציעו עזרה. עובד חדש צריך חפיפה? התנדבו להציג בפניו את פועלכם הרלוונטי לתפקידו. קחו אחריות איפה שאפשר, גם אם במבט ראשון לא נראה שיהיה לכך תגמול. לפעמים תגלו לאחר מכן שדווקא יש.

דעו לעזוב כשהגעתם לתקרת זכוכית

לפעמים אפשר לעשות את הכל נכון ועדיין להגיע למקום ממנו לא ניתן להתקדם. התפקיד שמעליכם תפוס, למעסיק אין לאן לפתח אתכם הלאה וכן הלאה. במצב כזה בסדר גמור לבצע מעבר לתפקיד דומה או תפקיד שונה בחברה אחרת, בה נראה שיש לאן לצמוח.

למדריכים נוספים, חיפוש עבודה על פי תחומים ושליחת קורות חיים לחצו כאן >>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully