וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להתפטרות נכונה ממקום עבודה

בשיתוף Manpower

27.2.2023 / 12:48

התפטרות היא תהליך מורכב שיש לנהלו בחוכמה וברגישות, אחרת הוא צפוי לחולל נזק למעסיק ולמועסק. מומחית Manpower נותנת את הטיפים להתפטרות מקצועית והולמת

אשה עוזבת את העבודה. ShutterStock
מדובר בתהליך מורכב שיש לנהלו בחוכמה/ShutterStock

הרגע בו אתם מתפטרים מהעבודה הוא רגע משמעותי בחייכם המקצועיים אם הסיבה היא חוסר שביעות רצון מהמשרה או מסביבת העבודה - אתם מרגישים תחושת הקלה . אם הסיבה היא מציאת משרה טובה יותר בחברה אחרת - אתם נרגשים מהבאות. כך או כך, מדובר בתהליך מורכב שיש לנהלו בחוכמה וברגישות, אחרת הוא צפוי לחולל נזק לא רק למעסיק אותו אתם עוזבים - אלא גם לכם, כיוון ש "העולם קטן" ואין לדעת את מי ומתי תפגשו בדרככם המקצועית ובעצם למה לכם "לשרוף גשרים" שאפשר להלך עליהם בנוחות. אורנה שביט, מנהלת תחומים בחברת Manpower, נותנת את ההמלצות הדרושות להתפטרות מקצועית:

גבר מפוטר מהעבודה. ShutterStock
המנהל הישיר הוא הפונקציה הראשונה שצריכה לדעת שבכוונתכם לעזוב/ShutterStock

שימרו על ראש פתוח

בהנחה שהכוונה להתפטר אינה מגיעה לאחר שכבר קיבלתם הצעה והסכמתם לה, אפשר לתת למעסיק הזדמנות לשנות דברים. קבעו פגישה מסודרת עם המעסיק בה תביעו את רצונכם לעזוב ואת הסיבות לכך, ייתכן שינסה לבצע שינויים כדי לשמר אתכם.

התחילו את השיחה בהצפת הבעיות שלכם ובסיבות לרצון לעזוב ותנו לו הזדמנות להציע פתרונות לפני ששוברים את הכלים. לעיתים נכון יותר להישאר ולצמוח בארגון שאתם כבר נמצאים בו.

עדכנו את המנהל הישיר

המנהל הישיר הוא הפונקציה הראשונה שצריכה לדעת שבכוונתכם לעזוב. רק לאחר מכן אמור המידע להגיע לצוות ולכפופים לכם (אם יש כאלו). חשוב שהמנהל לא יגלה את כוונתכם דרך שיחת מסדרון ושיישמר הכבוד שאתם נותנים לו כמנהלכם. לכן אל תשתפו עובדים נוספים בכוונותיכם לפני שהודעתם עליהן רשמית.

תזמנו את שיחת ההתפטרות

יש לוודא שהמנהל פנוי פיזית ורגשית לקיום שיחת הודעת ההתפטרות. זוהי שיחה לא פשוטה לשני הצדדים ולכן התזמון חשוב. רצוי לא בשעת עומס ולא לקראת סיום יום העבודה. עדיף גם לא להודיע יום לפני ערב חג - כי אז ימי החג (ולעתים: חופשת חול המועד) מקצרים את הזמן הפנוי שיש לחיפוש מחליף לפני עזיבה.

דעו את הזכויות שלכם

לפני שאתם מתפטרים ודאו מה זכויותיכם. לא בטוח, למשל, שאתם זכאים לקבל את כספי הפיצויים כשאתם מתפטרים ולא מפוטרים. אלא אם בחוזה העבודה שלכם קיים סעיף 14 עם זאת, מעסיקים שמסיימים איתם את תקופת העבודה ברוח טובה נוטים לעיתים לאשר את שחרור דמי הפיצויים גם למתפטרים.

ודאו גם כמה ימי חופשה והבראה נצברו לכם , חופשה ניתן לפדות בסיום יחסי עובד מעסיק, וההבראה תשולם לכם במידה והשלמתם שנת העסקה מלאה.

חיפוש עבודה. ShutterStock
הודעה מראש הניתנת פרק זמן מכובד לפני העזיבה תאפשר להנהלה להיערך בהתאם/ShutterStock

דברו בצורה יפה ומכובדת

מכיוון שבעת ההתפטרות מאזן האימה של מנהל-מנוהל מתפוגג ("מה הוא כבר יכול לעשות לי עכשיו, לפטר אותי?") - גם אם ההתפטרות נעשית על רקע של טינה כלפי המנהל או בשל התנהגותו יש להקפיד לדבר בצורה הולמת, מנומסת, עניינית ולא תוקפנית.

ישראל היא שוק קטן ואין לדעת מתי שוב תתקלו באנשים שניהלו אתכם ואת מי הם מכירים במקומות בהם אולי תעבדו. דיבור ענייני ומכובד ושיחה שתשאיר טעם טוב גם יקלו על בקשת המלצות למעסיקים בעתיד מצד המנהל ממנו אתם נפרדים.

הודיעו מספיק זמן מראש

הודעה מראש הניתנת פרק זמן מכובד לפני העזיבה תאפשר להנהלה להיערך בהתאם, למצוא לכם מחליף בנחת ולא בלחץ - וכך לספק לכם נקודות זכות להן אולי תזדקקו בעתיד. כמובן שגם אם חתמתם חוזה עבודה חדש עם תאריך התחלה מוגדר, ההופך אתכם לפחות גמישים, יש להקפיד לעמוד בהוראות החוק, הקובעות יום אחד של הודעה מראש על כל חודש עבודה, 14 יום הודעה מראש על משך עבודה של 6-11 חודשים והודעה מראש של חודש על עבודה של שנה ומעלה.

הכינו מכתב התפטרות

מכתב התפטרות הוא השלב האחרון, השורה התחתונה בתהליך. עליכם לתת אותו למנהל לאחר שהודעתם לו רשמית על עזיבתכם הסופית. אין צורך לכלול במכתב את סיבות העזיבה. יש לכתוב בו את תאריך ההודעה ואת תאריך העזיבה. הוסיפו תודה אישית על התקופה בה עבדתם בארגון.

בצעו חפיפה טובה ומסודרת

כולם מכירים את "אווירת סוף קורס" המתגנבת בתקופה שבין הודעת העזיבה לעזיבה עצמה. בכל זאת, הקפידו לתת חפיפה מעמיקה למחליף שלכם, כזו שסוגרת לו את כל הפינות ומאפשרת לו להתחיל על רגל ימין את תפקידו החדש. ניתן גם להציע למחליף סיוע לאחר עזיבתכם באמצעות שיחות טלפון או זום.

והכי חשוב: לסיים יפה

"לסיים יפה" יהיה סיכום ראוי לכל הסעיפים כאן. לאלו שציינו נוסיף גם את ההמלצה להישאר מחויבים, מקצועיים ורציניים עד הסוף (כן, גם אם קשה להשקיע ולהתאמץ בעבודה זמנית תוך ידיעה שאתם עוזבים עוד שבוע), לא להמציא מחלה בתקופת ההודעה המוקדמת כדי לפטור את עצמכם מימי נוכחות, להמשיך לשמור על כבוד המנהלים והקולגות וכך לא לשרוף גשרים. מי יודע אם ומתי תצטרכו לעבור עליהם שוב.

למדריכים נוספים, וחיפוש משרות על פי תחומים ושליחת קורות חיים לחצו כאן >>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully