וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לראיון עבודה מוצלח - איך לענות נכון על השאלות הקשות

בשיתוף Manpower

23.2.2023 / 13:01

אמירות לא מוצלחות בראיון עבודה יכולות לעשות את ההבדל בין קבלה לתפקיד לפסילה. אז איך יודעים איך לענות גם על השאלות היותר טריקיות? מומחית Manpower מייעצת

ריאיון עבודה. ShutterStock
"מה החולשות שלך? אין קלישאה גדולה יותר מהתשובה פרפקציוניזם"/ShutterStock

ראיון העבודה הוא שער הכניסה שלכם לארגון ולתפקיד לו אתם מייחלים. אך לפעמים למרות שיש התאמה בין הצדדים - ההזדמנות מתפספסת שכן המועמד לא עושה רושם מספיק טוב כשהארגון מנסה לתהות על קנקנו. תשובות לא נכונות בראיון העבודה יכולות לפסול אתכם גם אם אתם והארגון נועדתם זה לזה. אז איך עוקפים מהמורות כמו שאלת החולשות הקלאסית והשאלה מדוע אינכם עובדים כבר תקופה ארוכה? עדי אוחיון, מנהלת אזור דרום בManpower , עם תשובות שהיא ממליצה לענות כהכנה לראיון עבודה.

מה עונים על השאלה - מה החולשות שלך?

אין קלישאה גדולה יותר מהתשובה "פרפקציוניזם" לשאלה זו. הימנעו ממנה ומכל הגישה המוכרת של אמירת משהו טוב שמוסווה כדבר רע. המראיינים קולטים זאת היטב. במקום זאת ספרו על חולשה אמיתית - אך כזאת שלא תפגע בתפקודכם במשרה אליה אתם מגישים מועמדות. דברו על אתגרים שחווית בתפקידיכם הקודמים וכיצד התגברתם עליהם או על מיומנויות שאתם שואפים לחזק בתפקידם הבא.

מה עונים על השאלה - ספר/י לנו על עצמך

אל תאמרו בעל פה את מה שכבר כתוב בקורות החיים שלכם. לא רק שהמראיין יכול לקרוא זאת בעצמו - הוא כבר קרא זאת. הכינו תשובה קצרה וקולעת שמתמצתת אתכם היטב. בנוסף, ספרו על הצלחתכם בתפקידים הקודמים שמילאתם, על מה שמעניין אתכם בתפקיד אליו אתם מועמדים וכל מה שנראה לכם כנותן ערך מוסף בהצגתכם.

ריאיון עבודה. ShutterStock
"אל תאמרו בעל פה את מה שכבר כתוב בקורות החיים שלכם"/ShutterStock

מה עונים על השאלה - למה עזבת את התפקיד הקודם?

הימנעו מלדבר רעות על מקום העבודה הקודם - על כמה לא היה לכם טוב שם וכמה שהבוס היה רע. המראיין לוקח בחשבון שהעובדה שלא הסתדרתם איתו אינה בהכרח אשמתו אלא אולי אשמתכם. ניתן לענות שחיפשתם דבר אחר, חדש, כזה שיאתגר אתכם וירחיב עוד יותר את הידע שלכם. לגיטימי גם לומר שהרגשתם שהגעתם לתקרת זכוכית מבחינת יכולת הקידום או שחיפשתם מקום עבודה יציב יותר.

מה עונים על השאלה - האם את/ה מחפש/ת עבודה לטווח ארוך?

בהנחה שלא מדובר במשרה זמנית, התשובה "לא", "לאו דווקא" או "נראה" אינה טובה. מעסיקים מחפשים יציבות, כלומר עובד שהם יכולים להניח שיהיה שם למשך זמן מה לפחות. גם הרעיון לבזבז זמן על חפיפת עובד חדש מדי כמה חודשים אינו קוסם להם. הדגישו שאתם מחפשים עבודה להישאר בה, להתפתח בה ולצמוח בה, כזו שתנצל היטב את כישוריכם ותאפשר לכם להביא את יכולותיכם לידי ביטוי.

מה עונים על השאלה - למה שנבחר דווקא אותך לתפקיד?

אל תענו וריאציות של "כי אני המועמד הכי טוב". אתם יכולים לתת תשובה כנה וצנועה ולציין שאתם לא משווים את עצמכם לאחרים אך מאמינים שכישוריכם, התשוקה שלכם לתפקיד והמוטיבציה עמה אתם באים מייצרת יתרון.

מה עונים על השאלה - למה את/ה רוצה לעבוד פה?

מן הסתם המראיין לא מחכה לתשובה נוסח "כי אני צריך איזושהי עבודה" וגם תשובה שמדברת על התנאים והפינוקים שמציע הארגון לא תרשים. התמקדו בתשובתכם ביתרונות החברה: אתם מאמינים במטרה שלה, מתעניינים בעיסוק שלה ושותפים לחזונה. ניתן גם לציין שהחברה עושה רושם של מקום שניתן ללמוד ולהתפתח בו.

ריאיון עבודה. ShutterStock
"הימנעו מלדבר רעות על מקום העבודה הקודם - על כמה לא היה לכם טוב שם וכמה שהבוס היה רע"/ShutterStock

מה עונים על השאלה - למה את/ה לא עובדת כבר הרבה זמן?

לא להגיד שזה מכיוון שאתם לא מצליחים למצוא עבודה מזה זמן רב וגם לא שרק עכשיו, לאחר תקופה ארוכה, התחלתם לחפש "כי ההורים לוחצים" או מסיבה דומה. אם פוטרתם הסבירו בכנות מדוע (כמובן שצמצומים או שינוי ארגוני נשמע טוב יותר מ"לא הסתדרתי עם הבוס") ונסו לדבוק במסגרת חיובית שתאיר אתכם באור טוב.

והכי חשוב...איך עונים על השאלה - יש לך שאלות נוספות?

אל תענו שלא. תמיד ענו שכן ושאלו שאלות על החברה אותן הכנתם מראש: התאמת הציפיות שלכם לתפקיד, חידוד ציפיות המנהלים מכם, נהלי עבודה, שעות עבודה וכדומה. כך מקבל המראיין את הרושם שהשקעתם מאמץ במחקר על החברה ושאתם באמת מעוניינים לעבוד בה - ולא שהגעתם לעוד ראיון עבודה מני מי יודע כמה.

לקריאת מדריכים נוספים, חיפוש משרות על פי תחומים ושליחת קורות חיים לחצו כאן >>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully