וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים המומלצים שיסייעו לכם לבקש ולקבל העלאה בשכר

בשיתוף Manpower

23.2.2023 / 12:48

רבים חווים קושי בבקשה של העלאה בשכר, לא בטוחים מתי לעשות זאת ואם בכלל מגיע להם. מומחית Manpower מסבירה מתי וכיצד מומלץ לבקש העלאה בשכר ומה יש לקחת בחשבון

העלאה בשכר. ShutterStock
"אל תבואו לשיחה הזאת עם ההצהרה האמורפית 'מגיעה לי העלאה'. הגדירו אותה מראש"/ShutterStock

כולנו תמיד שמחים להעלאה בשכר אך הסיטואציות בהן אנו גם יכולים להשיג אותה - או לפחות לבקשה - הן ספורות ולרוב מסתכמות בשיחת שכר שנתית. עובד שתפקודו מרשים למרחקים יכול למנף זאת ולבקש ממעסיקו תוספת שתשקף את תרומתו הרבה לחברה, אך גם רבים מאלו חווים קושי לעשות זאת. האם לבקש? מתי לבקש? האם זה באמת מגיע לי? האם ישנם דברים שיש לקחת בחשבון? ספיר שושן, מנהלת סניף בחברת השמה Manpower, מציגה את הכללים לביקוש העלאה בשכר:

הבינו מהו הערך המוסף שלכם בארגון

השוו בין המצב שהתקיים לפני שנכנסתם לתפקידכם או קיבלתם את הפרויקט עליו אתם עמלים למצב הנוכחי. אם ההבדל ניכר - תנו הסברים על תרומתכם להגעה למצב החיובי הנוכחי. דברו על פיתוחים חדשים שהובלתם, על הגישה היצירתית בה נקטתם ועל הגדלת הראש שלכם. סכמו בציון התוצאות של מעשיכם.

דעו שציפיות לא שייכות רק לכריות

אל תבואו לשיחה הזאת עם ההצהרה האמורפית "מגיעה לי העלאה". הגדירו מראש מה הסכום אותו אתם מעוניינים לקבל והצהירו עליו. הסבירו כיצד הגעתם לסכום הזה. חוסר מוכנות יצייר אתכם כפחות רציניים וייפגע בסיכויי מתן התשובה החיובית.

בצעו מחקר על גובה השכר

לפני שאתם מבקשים העלאה רצוי לעשות סקר שוק על השכר הנהוג בתפקיד בו אתם נמצאים. ייתכן שתופתעו ותגלו שאתם בכלל מרוויחים יותר מהממוצע ולכן אין סיבה טובה לבקש העלאה. ייתכן שתגלו ההיפך. עוד יש לקחת בחשבון את תנאי העבודה וההטבות המגיעות עמה. אולי המשכורת היא "רק" ממוצעת לתפקיד אך ארוחות הצהריים המסובסדות, רכב החברה והנופש השנתי בחו"ל עושים את ההבדל.

עובדת מיואשת. ShutterStock
"האם כשתשמעו סירוב זה יהיה עבורכם מכה קלה או שעדיף לכם לחפש עבודה?"/ShutterStock

השוו בין גודל המשכורת לגודל האחריות שלכם

לפעמים ניתן לקבל העלאה ולהמשיך בעבודה כסדרה, בדיוק כפי שהייתה קודם, אך לפעמים יצפה מכם המעסיק לקחת תחתיכם עוד תחומי אחריות בתמורה. עוד הוא יכול להגדיר יעדים חדשים ומדדי ביצוע. כשהוא נותן יותר - הוא גם מצפה לקבל יותר. אז לפני הבקשה שבו עם עצמכם והחליטו: האם אני מוכן לעמוד בכל מה שיתבקש ממני בתמורה להעלאה?

מצאו סיבות טובות להעלאה

מפתה ומזמין ליפול למקום של הוותק. "אני X שנים בארגון ומגיע לי יותר". אבל ותק אינו הישג ואינו מהווה אינדיקציה למה שתרמתם לחברה. בשוק עבודה שנותן משקל לדינמיות ורעננות זה אפילו יכול לשחק נגדכם. מצאו סיבות אחרות המסבירות מדוע מגיעה לכם העלאה.
אופטימיות וחיוביות - זה שם המשחק

בואו ממקום טוב ונקי, גם אם אתם חושבים שמקום העבודה אינו מתגמל אתכם כראוי. אל תמהרו לדבר על כך ובטח לא להציג זאת כטיעון ל"למה מגיעה לי העלאה". זה עלול להיתפס פחות טוב מצד המעסיק ולייצר את הגישה ההפוכה מזו בה אתם חפצים.

שימו לב לעיתוי בו אתם מבקשים

הזמן לבקשת העלאה הוא אקוטי, גם אם מרגישים שממש מגיע לנו. שאלו את עצמכם: כמה זמן אני בחברה - האם זה מספיק בשביל לקבל העלאה? מה מצב הארגון בו אני עובד - אולי הוא בקשיים או שהמשק בתקופת מיתון? כשהספינה מטלטלת על פני המים - אין זה עיתוי טוב להכביד עליה עוד יותר.

הכינו את עצמכם גם לתשובה שלילית והבינו מראש מה תעשו אם תקבלו אותה

שאתם מבקשים העלאה בשכר, בהחלט ייתכן שהתשובה תהיה שלילית. עוד ייתכן שלא יהיה לכך קשר לביצועיכם. ייתכן שהמנהלים מרוצים מכם מאוד אך החברה לא יכולה להרשות לעצמה, הוצאות גבוהות יותר כרגע או נתינת איתות לעובדים שהיא מעלה שכר . בכל מקרה הכינו את עצמכם לאפשרות זו וגם הבינו מה תהיה משמעותה מבחינתכם. האם כשתשמעו את הסירוב זה יהיה עבורכם מכה קלה בכנף, מעין "נו, ניסינו" או שתראו בכך הצהרת חוסר אמון בכם ובשוויכם ותחליטו שאם כך - עדיף לכם לחפש עבודה במקום שמעריך אתכם יותר. כך או כך - רצוי לא לקבל את ההחלטה באימפולסיביות אלא על בסיס תסריטי התרחשות מוכנים מראש עליהם חשבתם לעומק.

למדריכים נוספים, מציאת משרות על פי תחומים ושליחת קורות חיים לחצו כאן >>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully