וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: מה עומד מאחורי השאלות הנפוצות בריאיון עבודה?

בשיתוף Manpower

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 17:33

מומחי Manpower חושפים מה עומד מאחורי השאלות השכיחות ביותר בריאיון עבודה ומהן התשובות המומלצות להן

בחור צעיר מתראיין למשרה בחברת הייטק. ShutterStock
המראיין רוצה לדעת שטרם הריאיון עבודה ביצעתם שיעורי בית על החברה/ShutterStock

כולנו שומעים את רוב השאלות האלו בכל פעם שאנו מתראיינים למשרה. לא תמיד אנחנו מבינים מה עומד מאחוריהן ולמה המראיין שואל דווקא אותן. אז מה, בעצם, עומד מאחורי השאלות השכיחות הללו? מומחי מנפאואר חושפים את הרציונל שמאחורי הקלעים:

1. מדוע אתה מעוניין לעבוד כאן?

המראיין רוצה לדעת שטרם הריאיון עבודה ביצעתם שיעורי בית על החברה: שאתם יודעים מיהי, מהי, מה היא עושה וכן שיש סיבה בגינה אתם מעוניינים לעבוד בה, שהיא יותר מ"אני מחפש עבודה". בירור כזה מהווה אינדיקציה למאמץ, להשקעה וליסודיות - תכונות שיתרמו גם לביצוע התפקיד.

2. ספר לי על עצמך

זוהי שאלה טריקית, מכיוון שכל מרואיין בוחר אם לדבר על האישי, המקצועי או על שניהם - לפי נטיית ליבו. רוב המראיינים מצפים לתשובה שתשלב את האישי עם המקצועי. התשובה נותנת למראיין הזדמנות להכיר קצת את המועמד וכן לראות כיצד הוא מגדיר את עצמו.

3. מהן החוזקות שלך?

גם כאן המרואיין רוצה לראות איך אתה תופס את עצמך, עם דגש על יכולותיך המקצועיות ("הארד וורקר", "יסודי","דקדקן", "קולט מהר"), אך הוא גם מעוניין לשמוע על תכונות אישיות שרלוונטיות למילוי התפקיד ("איש של אנשים", "סבלני", "טוב בסדר וארגון"). כך שתשובה טובה תהיה כזו שתשלב יתרונות משני האגפים. מומלץ תמיד לתת דוגמאות אמיתיות מניסיונכם המקצועי .

4. מהן החולשות שלך?

למעשה, בשנים האחרונות כבר פחות משתמשים במנוח "חולשות" בשאלה הזאת, אלא שואלים על אתגרים בתפקיד האחרון. דרך התשובה משתקפות נקודות החולשה של המרואיין. המראיין רוצה לדעת אם הארגון יוכל להתמודד עמן. לא כל חולשה היא דיל ברייקר, הכל כפוף לדרישות התפקיד. גם כאן מומלץ לתת דוגמאות כיצד התמודדתם בהצלחה עם אתגרים אלו.

אישה בראיון עבודה. ShutterStock
כל ארגון מעוניין להעסיק עובדים יציבים שיישארו למשך מה שמכונה "קנדציה"/ShutterStock

5. מה המנהל שלך יגיד עליך?

עוד שאלה שבוחנת את התפיסה האישית והמודעות העצמית של המרואיין (דרך הפריזמה של איך הוא מאמין שהוא משתקף כלפי אחרים). זוהי דרך לדעת באיזה סוג עובד מדובר: קל לניהול, מרצה או אולי דעתן ברמה שלא כל מנהל ידע להתמודד איתה. תשובה טובה תחלק בין המקום האישי למקצועי.

6. איך אתה מתמודד עם טעויות?

כולם טועים פה ושם. השאלה היא מה המועמד עושה עם הטעות. בשאלה זו רוצה המרואיין לבדוק את יכולת הלמידה וקבלת הביקורת שלכם ולהבין כיצד אתם מתמודדים עם ביקורת שלילית.

7. איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

הדרך של המראיין לברר אם אתם רואים אופק בתפקיד ומעוניינים להתפתח ולצמוח דרכו - בתוך הארגון ובכלל. אין זה אומר שכל תשובה ממנה ניתן יהיה להסיק שעוד 5 שנים אתם רואים את עצמכם במקום אחר היא שגויה. כל עוד המענה מעיד על רצון להתפתח מקצועית - התשובה היא טובה.

8. למה אתה עוזב את עבודתך הנוכחית?

כל ארגון מעוניין להעסיק עובדים יציבים שיישארו למשך מה שמכונה "קנדציה" (פעם הכוונה הייתה לשלוש שנים, בימינו גם שנתיים נחשבות לזמן סביר בתפקיד). המראיין רוצה להבין מה עומד מאחורי חיפוש עבודה של המרואיין. אם יש למועמד קפיצות ומעברים בקורות חייו - חשוב למראיין לברר את פשרן.

לקריאת טיפים ומדריכים נוספים ולחיפוש משרות שיתאימו לכם לחצו כאן >>>>

בשיתוף Manpower
  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully