וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טיפים ששווים זהב לכתיבת קורות חיים

בשיתוף Manpower

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 7:18

כתיבה נכונה של קורות החיים יכולה לעשות את ההבדל בין הזמנה לראיון עבודה לדחייה זריזה. למסמך יש פורמט קבוע שחשוב להכיר ולהתבסס עליו. מומחיManpower מגלים את כללי הברזל של כתיבת קורות חיים

אישה בוחנת קורות חיים - ראיון עבודה. ShutterStock
לקורות החיים יש פורמט מסודר וקבוע/ShutterStock

כל מי שמחפש עבודה יודע שהצעד הראשון הוא כתיבת קורות חיים. זה המסמך על פיו יחליט כל מגייס אם הוא מעוניין לבדוק את התאמתו לתפקיד של המועמד או להמשיך הלאה. המגייסים עוברים על המוני מסמכי קורות חיים ומקדישים לכל היותר חצי דקה לכל אחד מהם. כדי להגדיל את הסיכוי שקורות החיים שלכם יזכו להתייחסות חשוב להכיר את העקרונות הבסיסיים של כתיבת קורות החיים ולמלא אותם.

איך כותבים קורות חיים? מומחי Manpower נתנו לנו שבעה טיפים חשובים שיסייעו למסמך קורות החיים שלכם לעבור לשלב הבא:

1. הגישו מסמך מסודר וברור

השתמשו בפונט אחיד (בסוג ובגודל), ישרו את הטקסט לימין, עשו מרווח זהה בין השורות וודאו שאין במסמך שגיאות כתיב או הקלדה. אפילו אות אחת שאינה במקום יכולה לייצר רושם רע ולעשות את ההבדל בין זימון לראיון לבין מעבר הלאה.

2. הקפידו על פורמט שליחה פשוט

שילחו את קורות החיים שלכם בפורמט שמקל על אלו שאמורים לקבל אותם , אין צורך במצגת
Power Point או בקבצי psd, png, tff, pdf וכו'. כל קושי שיכול להתעורר בפתיחת קבצים (חלקם כלל לא מתאימים למערכות המיון) עלול לגרום לכך שקורות החיים פשוט לא יקראו. הקפידו לשלוח רק קובץ עם סיומת Doc (אותו ניתן לייצר במעבד התמלילים Word של מיקרוסופט או בכלי Google Docs המקוון).

3. הקפידו לכתוב את הפרטים בסדר המקובל

לקורות החיים יש פורמט מסודר וקבוע. מתחילים עם הפרטים האישיים. לאחר מכן מציינים את הניסיון התעסוקתי, כשהסקירה נעשית מהסוף להתחלה (קודם התפקיד הנוכחי/האחרון, לאחר מכן התפקיד שלפניו וכן הלאה). לאחר מכן מציינים את ההשכלה (גם כאן מהחדש לישן: תואר שני, תואר ראשון, תעודת בגרות) ולבסוף מציינים שפות.

4. אל תסלפו עובדות

אל תציינו מקומות עבודה שלא עבדתם בהם, תאריכים שאינם נאמנים למציאות, תארים שלא באמת קיבלתם או שירות צבאי שלא ביצעתם. קל מאוד לאמת את הדברים ומעסיקים רבים אכן בודקים זאת. "לשקר אין רגליים" והאמת תתגלה, לפעמים בזמן הכי לא נוח עבורכם.

מסמך קורות חיים. ShutterStock
את הניסיון התעסוקתי יש לנסח בצורה תמציתית ועניינית/ShutterStock

5. כתבו בצורה תמציתית

את הניסיון התעסוקתי יש לנסח בצורה תמציתית ועניינית. לא לספר סיפורים אלא לציין עובדות בנקודות קצרות קולעות. ניתן לציין הישגים משמעותיים בתפקיד ואפילו עמידה במדדים, בתפקידים בהם זה רלוונטי (למשל: מנהל שיווק שעמד ביעדי מכירות מאתגרים). אין צורך לציין תחביבים.

6. הימנעו מהוספת תמונה או מכתב מקדים

האם לצרף מכתב מקדים לקורות חיים? בישראל לא מקובל לצרף תמונה למסמך קורות חיים. זהו נוהג ששכיח יותר בחו"ל ובהנחה שאתם לא מגישים קורות חיים לחברה בינלאומית - רצוי לוותר עליו (וגם אם כן - אין צורך לעשות זאת. המראה שלכם אינו פרמטר לשום דבר - בהנחה שאינכם מגישים מועמדות למשרת דוגמנות).

7. ודאו שניסוח קורות החיים מתאים למשרה אליה הם נשלחים

השאלה אם לשנות את מסמך קורות החיים בהתאם לנמען או לשלוח לכולם את אותה גרסה נשאלת רבות, ונדמה שאין תשובה חד-משמעית עליה. כן נייעץ להדגיש במסמך את הנקודות הקיימות הרלוונטיות יותר לחברה/משרה אליה הוא נשלח.

לקריאת טיפים ומדריכים נוספים ולחיפוש משרות שיתאימו לכם לחצו כאן >>>>

בשיתוף Manpower
  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully