וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת הפרטית שלך למציאת עבודה

בשיתוף ManpowerGroup

26.10.2022 / 7:00

נטוורקינג היא אחת מהדרכים היעילות לחיפוש עבודה. רשת קשרים חזקה של חברים, מכרים וקולגות יכולה ליצור עבורנו הזדמנויות רבות למציאת עבודה, אבל דורשת מאיתנו לנקוט יוזמה. סמנכ"לית השיווק של קבוצת Manpower מסבירה כיצד עושים נטוורקינג נכון

נטוורקינג. ShutterStock
נטוורקינג מאפשר לשמוע על משרות לפני כולם/ShutterStock

מה משותף לאנשים שלמדנו איתם, שירתנו איתם בצבא, עבדנו איתם או שהם פשוט החברים והמשפחה שלנו? את כל אלו אנו יכולים להגדיר כרשת הקשרים שלנו. הרשת שיכולה לסייע לנו בתקופה של חיפוש עבודה, לחשוף אותנו למשרות שלא נגיע אליהן בצורה עצמאית ו/או לפתוח לנו את הדלת אליהן.

"לעתים תכופות ישנן משרות שלא מתפרסמות באופן פומבי, כאלו שמחפשים להן מועמד דיסקרטי", אומרת לילך רון-הימלמן סמנכ"לית השיווק של קבוצת Manpower "אם יש לכם נטוורקינג טוב אתם יכולים לשמוע על משרות כאלו ראשונים, עוד לפני שהן מתפרסמות - אם בכלל יתפרסמו. יתרון נוסף הוא שקורות החיים שתעבירו באמצעות מכרים לא יהיו עוד מסמך אחד מני רבים שמקבל המגייס. המלצה של מכר או חבר המתבססת על היכרות אישית יכולה להיות הגורם שיעשה את ההבדל, כדי שתקבלו עדיפות על פני אחרים".

אז איך עושים נטוורקינג נכון? רון-הימלמן שמחה לפרט:

מיפוי הקשרים האישיים

זהו השלב הראשון. מומלץ לעשות רשימה של כל האנשים שיכולים לסייע, מבני משפחה וחברים ועד מעסיקים קודמים. לבדוק אם מי שהיו איתכם בצבא או עבדו בשולחן לידכם לפני אי אלו עבודות, נמצאים כיום בתפקידי מפתח או שאולי הם עובדים בחברה אטרקטיבית, כזו שאתם תשמחו להיכנס אליה והם ישמחו לקבל את מענק ה'חבר מביא חבר' שהיא מציעה.

יצירת קשר

לאחר בניית הרשימה יש לפנות לאנשים המופיעים בה - באמצעות הודעה או שיחת טלפון. ניתן אפילו להציע להיפגש, שכן פגישה היא סיטואציה בה חשיבה משותפת יכולה להעלות רעיונות יעילים ואף טיפים לראיון עבודה. את ההצעה הזאת עדיף לתת לאלו שאתם מאמינים שישמחו להיענות לה, שכן לא כל מי שהכיר אתכם לפני עשור כבר מפנה זמן כדי לשבת איתכם. "חשוב לא להתעצל ולהציע להיפגש למי שזה אפשרי איתו, גם אם זה אומר שתעשו 4-5 פגישות כאלו בשבוע. מכל פגישה כזאת יכולים לצאת 5-6 כיוונים", אומרת רון-הימלמן. "עם זאת, צריך להיות ריאלים כשפונים לאנשים. אי אפשר לפנות למנכ"ל חברה דרך Linkedin ולצפות שהוא יעזור לך. צריך לפנות לאנשים הנכונים, כאלו שגם יכולים וגם מוכנים לעזור".

נטוורקינג. ShutterStock
מפגשים שונים מתקיימים ברחבי הארץ במטרה לחבר בין אנשי מקצוע מתחומים שונים/ShutterStock

שימוש ברשתות החברתיות

זהו כלי יעיל מאוד. כשאומרים "רשתות חברתיות" כולם חושבים מיד על פייסבוק, שהיא אכן כלי יעיל, אך רשת חברתית שממש מוגדרת כרשת לענייני עבודה היא Linkedin. כדאי לבדוק איך כותבים קורות חיים מותאמים ולהקפיד לעדכן את הפרופיל בה ולוודא שהוא כולל את כל התפקידים הרלוונטיים. קורות החיים ב-Linkedin צריכים להיות תמציתיים ולתת את הדגש על עשייתו ויתרונותיו של המועמד. עוד מומלץ להצטרף לפורומים וקבוצות מקצועית ברשתות - ולהיות פעילים שם. כלומר, לא רק להצטרף לקבוצה מסוימת, אלא להשתתף בדיונים, לענות על שאלות של משתתפים אחרים ולתרום מהניסיון.

מפגשי נטוורקינג

מפגשים שונים מתקיימים ברחבי הארץ במטרה לחבר בין אנשי מקצוע מתחומים שונים כך שייעזרו אחד בשירותי השני או לפחות יפנו אחד את השני לכיוונים תעסוקתיים. כל מפגש כזה יכול להרחיב את רשת הקשרים האישיים ואת היכולת לשמוע על עוד תפקידים - וגם לקבל המלצות.

תנו לממליצים שלכם כלים לשווק אתכם נכון

"חשוב שהממליצים שלכם יידעו מה הניסיון שלכם בתחום ולמה אתם מתאימים לתפקיד. אל תבנו על כך שהם ידעו להסביר את זה לבד",. "לכן כשאתם מבקשים מהם שימליצו עליכם - רצוי לנהל איתם שיחה קצרה בה תתנו דגשים לגבי מה אתם מחפשים ומדוע אתם רלוונטיים למשרות כאלו".

לחפש עבודה זו עבודה

ב Manpower מדגישים שכשמחפשים עבודה צריך ממש לעבוד בזה ולהשתמש בכל הכלים הקיימים: קשרים אישיים, רשתות חברתיות ושליחת קורות חיים באתר Manpower יש כיום מגוון רחב של משרות שחבל לפספס. "ככל שתרחיבו את החיפוש - כך תחשפו ליותר אפשרויות, תקבלו יותר הזדמנויות ותעלו את הסיכוי למצוא תפקיד שמתאים לכישורים שלכם", מסכמת רון-הימלמן

לכתבות נוספות, חיפוש משרות ושליחת קורות חיים לחצו כאן >>>>

בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully