וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם צריכים לדעת על כתיבת קורות חיים בשנת 2022

בשיתוף Manpower

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 11:12

כמחצית מהמגייסים מקדישים עד 30 שניות לסינון ראשוני של מסמך קורות חיים אותו הם מקבלים. אז למה חשוב לשים לב בעת כתיבת קורות חיים וממה כדאי להימנע? כל הפרטים בפנים

מסמך קורות חיים. ShutterStock
זה יפה שכבר אחרי הצבא עבדת בתמיכה טכנית בחברת מחשבים ולא נאלצת למלצר, אבל אם אתה כבר בן 50 – ממש לא בטוח שיש צורך במידע הזה/ShutterStock

כמחצית מהמגייסים מקדישים עד 30 שניות לסינון ראשוני של מסמך קורות חיים אותו הם מקבלים - כך קובעים סקרים בנושא. עם הזמן וההתמקצעות בתפקידם הם לומדים לסנן בשניות את קורות החיים שלחלוטין אינם רלוונטיים ולהתמקד רק קצת יותר על אלו הגבוליים. אז מה הופך מסמך לגבולי, איך לכתוב קורות חיים ומאילו טעויות כדאי להימנע? כל הפרטים בכתבה.

לא לכתוב קורות חיים ארוכים מדי

המומחים של Manpower גורסים שקורות חיים לא צריכים להיות ארוכים יותר מעמוד אחד. לא תמיד זה אפשרי, במיוחד אם מאחוריכם כבר קריירה ענפה. גם הריווח המתבקש בין הפסקאות לוקח את שלו מהדף. לכן, גם אם אתם לא מצליחים לצמצם כמומלץ את קורותיכם לעמוד אחד (ולא, לשנות את הפונט מ-11 ל-8 זה לא פתרון, אתם לא רוצים לאתגר את יכולות הקריאה של המגייס) - לפחות נסו לצמצם היכן שניתן. מומחי מנפאואר ממליצים לא לכלול מקומות בהם עבדתם בקצרה (על כך בהרחבה בסעיף הבא), לא לכלול מקומות עבודה נושנים (על כך בסעיף שאחריו) ואפשר גם לוותר על סעיף ה"תחביבים". חיבתכם ליוגה ולגידול עציצים לא תשפיע על סיכוייכם להגיע לראיון עבודה.

לא להכניס מקומות עבודה בהם עבדתם זמן קצר

עבדתם חודשיים בחברה כלשהי, הגעתם (או שהמנהל הגיע) למסקנה שזה לא זה ועברתם הלאה? התחלתם לעבוד בסטארט-אפ וזמן קצר לאחר מכן הוא נסגר? החלפתם עובדת במשך שלושת חודשי חופשת הלידה שלה? בכל המקרים הללו לא בטוח ששווה לציין את המשרה קצרת המועד בקורות החיים. מנהלים מחפשים יציבות ואדם שקופץ ממקום למקום מצטייר בעיניהם כלא יציב ומועד לפורענות, מישהו שיעבור גם מהם הלאה במהרה. אם בכל זאת יש ערך משמעותי לתפקיד הקצר שעשיתם (למדתם בו רבות, עבדתם בחברה בולטת) - אפשר להזכירו ולציין את סיבת העזיבה. כלומר אם היא "החברה נסגרה" או "החלפתי לשלושה חודשים עובדת שיצאה לחופשת לידה" ולא "תוך שבועיים הבינו שאני לא מתאים ופיטרו אותי". מקרים כמו זה באמת עדיף פשוט לא להכניס למסמך קורות החיים.

לא לציין מקומות עבודה נושנים

זה יפה שכבר אחרי הצבא עבדת בתמיכה טכנית בחברת מחשבים ולא נאלצת למלצר, אבל אם אתה כבר בן 50 - ממש לא בטוח שיש צורך במידע הזה. במיוחד אם מספר מקומות העבודה שעברת מאז הוא גבוה. אין צורך לעייף את המגייס בקריאת סעיפים מיותרים לצד אלו החשובים יותר. בכתיבת קורות חיים מומלץ להתמקד בחיפוש משרות של העשור האחרון ובתפקידים הרלוונטיים ביותר למשרה אליה מגישים מועמדות. אם מדובר בתפקידים משמעותיים כגון השמת בכירים - זה בסדר לציין גם משרות שמילאתם לפני למעלה מעשור - אך עדיף רק את הבאמת חשובות שבהן, וגם אז לכתוב את פירוטן בקצרה.

אישה בוחנת קורות חיים - ראיון עבודה. ShutterStock
בפרטים האישיים מספיק לציין את העיר בה אתם גרים/ShutterStock

לא לציין תכונות אופי

אז אתם אומרים שאתם פרפקציוניסטים (אף מגייס עוד לא שמע את זה קודם), מקצועיים (אם כתבתם - זה בטח נכון) ובעלי יחסי אנוש טובים? לא תאמינו כמה אנשים מעידים על עצמם את אותם הדברים בקורות החיים. הילולים עצמאיים הם סוג של רעש לבן לקוראי קורות חיים - וזה במקרה הטוב. או שמתעלמים מהם או שהם מורידים את הסיכוי שיזמנו אתכם לראיון עבודה (מחשש לחוסר מודעות עצמית). מומחי מנפאואר מציינים שאת תכונותיכם האישיות ממילא ינסו לקלוט בתהליך ההשמה (בראיונות אישיים ו/או מבחנים במכון מיון). בקורות החיים ציינו את הקבלות - את מה שעשיתם. לא את מה שאתם חושבים על עצמכם, לחצו כאן לקריאה בנושא טיפים לראיון עבודה.

לא להכניס פרטים מיותרים

אף אחד כבר לא שולח מכתבי דחיה שמודפסים על נייר ומוכנסים למעטפות עם בולים. לכן בפרטים האישיים מספיק לציין את העיר בה אתם גרים. אפשר גם את הרחוב. המיקוד מיותר ממש. גם אין צורך להכניס לקורות החיים תמונה שלכם (בהנחה שאינכם מגישים מועמדות למשרת דוגמנות). הפרטים שכן חשוב לוודא שצוינו - ונכון - הם מספר הטלפון וכתובת האי-מייל שלכם. לגבי האי-מייל - אנו מקווים שהשם שבחרתם כשג'ימייל רק נפתח ואתם הייתם בני 12 הוא לא CoolDude92. כדי לייצר את הרושם הנכון כתובת המייל צריכה להיות מכובדת (שם פרטי/שם משפחה או חיבורים שונים שלהם כמו שם פרטי ואות ראשונה של שם משפחה או ההיפך). כמו כן, למרות שבישראל מקובל למדי לציין גיל ומצב משפחתי בקורות החיים - לא רק שאין צורך בכך, אלא שסינון מועמדים לפי הקריטריונים הללו אינו חוקי. חוץ מזה, אם ציינתם שירות צבאי שהסתיים ב-2010 המגייס ממילא ידע להבין לבד מהו גילכם.

להקפיד על הגהה

נשמע כמעט אלמנטרי להגיד את זה, אבל שגיאות כתיב יזיקו קשות לסיכוי שמישהו בכלל ימשיך לקרוא את קורות החיים שלכם לאחר שאלו זוהו על ידו. ואם נדמה לכם שמדובר במקרים חריגים, דעו שמנהל כוח אדם בגוגל סיפר פעם ש-58% מקורות החיים שהוא מקבל נזרקים מיד בדיוק בשל סיבה זו. יותר מחצי! אז סביר להניח שאתם יודעים שכותבים "משרה" ולא "מסרה", "תפקיד" ולא "טפקיד", אבל תתפלאו כמה בקלות ניתן להחליק את מה שקרוי "טייפו" (שגיאת הקלדה) או שיכול אותיות (מי לא נתקל ב"אינטנרט") שעוברים מתחת לרדאר. גם את ההבדל בין "הם" ו"הן" מפספסים רבים. כמובן שגם יש להקפיד על הניסוח ולהימנע מנמלצות או מערבוב ביטויים שאינם הולכים ביחד. מגייס שקיבל קורות חיים עם הסיומת "המלצות ינתנו בברכה על פי דרישה" סגר את קובץ קורות החיים והמשיך הלאה מיד כשקרא זאת. גם "הינו" ו"אשר" לא באמת מגביהים את השפה שלכם - אלא מדגישים שאינכם יודעים להתנסח בצורה מדויקת.

עכשיו, לאחר שלמדתם מה פוגע במסמך קורות החיים שלכם, זה הזמן לתקן ולשלוח מחדש. היכנסו לאתר Manpower למציאת משרות המתאימות לכם>>

לחיפוש משרות בכל התחומים לחץ כאן >>>

בשיתוף Manpower
  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully