וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זום, עבודה היברידית ומבחני בית: כך השתנה שוק העבודה בישראל

בשיתוף Manpower

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 15:10

הגלובליזציה לא פסחה על שוק העבודה ובניגוד לשנים עברו, כיום אפשרויות התעסוקה מגוונות הרבה יותר, המעסיקים גמישים וקשובים מבעבר, הדרישות עלו וצרכי העובד השתנו. וגם מה חשוב לשאול בריאיון ומה עדיין אסור לעשות? המומחים של Manpower מסבירים בהרחבה

מדינת ישראל השתנתה ללא היכר מרגע הקמתה ועד ימינו אנו, ותמורות משמעותיות לא פחות חלו בשוק העבודה הישראלי שממשיך להתפתח.

אם בשנים הראשונות חיפוש העבודה נעשה דרך לשכת התעסוקה והמשרות נגעו בעיקר בפיתוח הארץ, ולאחר מכן הבמה המרכזית הייתה מוספי הדרושים בעיתון, בשני העשורים האחרונים חיפוש עבודה מתבצע בעיקר בצורה מקוונת: אתרים ייעודיים, חברות השמה ורשתות חברתיות.

גם ראיונות העבודה עצמם, הדרישות של המעסיקים והתנאים שאותם מבקשים המועמדים השתנו מקצה לקצה, בטח בשנתיים האחרונות שטרפו את הקלפים בכל הקשור לשוק העבודה, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה בעולם.

אז איך נראה למשל ריאיון עבודה בעבר לעומת ריאיון כיום, האם דרישות המעסיקים השתנו ומה לגבי התנאים? המומחים של Manpower עושים לכם סדר.

י

ראיון עבודה בווידאו. ShutterStock
כיום, הקשבה לצרכי העובד היא הכרח/ShutterStock

ידע מוקדם, ערך מוסף וכימיה: כך תגיעו מוכנים לריאיון עבודה

בעבר, ריאיון עבודה היה ריאיון עבודה. המועמד היה מגיע למקום העבודה, ממתין לתורו, מתראיין אצל המעסיק וממתין לתשובה אם הוא התקבל או לא. השאלות שהיו מופנות אליו עסקו בעיקר בתפקיד ובדרישות השונות, ולא מעבר.

כיום לעומת זאת, ישנן לא מעט חברות שמבצעות סינונים ראשוניים עוד לפני שהמועמד מגיע למשרדי החברה, זאת באמצעות פגישות בזום, מבחני בית ומשימות שונות, כדי למצוא את המועמד המתאים ביותר לתפקיד. השאלות שמופנות למועמד עוסקות כמובן בתפקיד שאליו הוא מתראיין, אך לא רק, שכן מלבד היכולות המקצועיות, כיום למעסיקים חשובה לא פחות הכישורים החברתיים של המועמדים והיכולת שלהם להשתלב בחברה בצורה מוצלחת.

המומחים של Manpower ממליצים להגיע מוכנים לריאיון:

• תפגינו ידע מוקדם בכל הנוגע לארגון, תדעו מתי נוסד, מי מנהל אותו ומה מטרתו.
• תסבירו למראיין איך ומדוע אתם מביאים ערך מוסף לתפקיד.
• תשתדלו ליצור כימיה, דברו בצורה רהוטה ותראו ביטחון ביכולת שלכם ומוטיבציה להיות חלק מהחברה.

במהלך ריאיון העבודה, המראיין יבדוק את המיומנויות המקצועיות (ניסיון, השכלה, כלים שאתם מביאים אתכם לתפקיד, ידע ועוד) אבל לא רק, המראיין יבדוק גם את המיומנויות הבין-אישיות של המרואיין כמו:
מי האדם שיושב מולו, האם הוא מתאים לתפקיד והאם הוא תואם את רוח הארגון.
בסופו של דבר, המראיין צריך להאמין שלמי שיושב מולו יש את כל מה שצריך כדי להשתלב בארגון ולהצליח.

המומחים של Manpower מדגישים שתמיד חשוב להגיד את האמת - אם זה לגבי קורות החיים ואם בנוגע לעזיבת מקום העבודה הקודם. גם אם עזבתם בסערה, תנו את הסיבה האמיתית לכך והמראיין כנראה יקבל אותה. אם המשרה הספציפית דומה לתפקיד הקודם שלכם, דברו על כך ותראו מוטיבציה ונכונות לפתח את הקריירה האישית באמצעות הארגון

אישה עובדת מהבית. ShutterStock
כיום הדרישות מורכבות יותר: שילוב של עבודה מהבית, שעות נוחות יותר, סדנאות העשרה, ופיתוח אישי/ShutterStock

דרישות מורכבות יותר מצד העובד, גמישות מצד המעביד

אם בעבר דרישות החברות והארגונים היו קשוחות ומסגרות העבודה היו בלתי ניתנות לשינוי, היום, כתוצאה מהמחסור במועמדים קיימת גמישות בלא מעט תחומים והמעסיקים יודעים שהקשבה לצרכי העובד היא הכרח. מהצד של המועמדים, אם בשנים עברו דרישותיהם היו בעיקר כספיות, כיום הן מורכבות יותר, ומתמקדות גם בתנאים - שילוב של עבודה מהבית, שעות נוחות יותר, סדנאות העשרה, ופיתוח אישי.

לסיום, כאשר אתם מתמודדים על תפקיד שאתם מאוד רוצים המומחים של Manpower מציעים לכם להתכונן היטב לפני הגעה לריאיון, ללמוד על החברה, להציף את הנושאים המהותיים עבורכם כבר בהתחלה, להגיד את האמת ולא לחשוש לדרוש את התנאים שאתם חושבים שמגיעים לכם. וגם לא לשכוח לסיים את הריאיון עם חיוך נעים וכמובן תודו למראיין על ההזדמנות.

לחיפוש משרות ושליחת קורות חיים>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully