וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברתית ומקצועית: איך משתלבים נכון במקום עבודה חדש?

בשיתוף Manpower

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 15:10

איך מתכוננים לתפקיד חדש, מה מותר ומה אסור לעשות בחודשים הראשונים ומהם הטיפים הכי חשובים? אורית בראון קאופמן, מנהלת חטיבת Talent ייעוץ וליווי קריירה מקבוצת Manpower, מסבירה

עובדים בחברה. ShutterStock
"להשאיר את המשקעים מאחור, להתלהב ולהתרגש"/ShutterStock

כיצד משתלבים במקום עבודה חדש? מה מומלץ לעשות וממה עדיף להימנע? איך כדאי להתנהג בחודש הראשון והאם יש טיפים מנצחים שיכולים לעזור בימים הראשונים? אורית בראון קאופמן, מנהלת חטיבה Talent ייעוץ וליווי קריירה מקבוצת Manpower, עם המדריך שיעזור לכם להשתלב במקום העבודה החדש שלכם.

עובד בחברת מחשבים. ShutterStock
"ידע מפחית עמימות, מעניק כוח וביטחון ומסייע בהפחתת הלחץ"/ShutterStock

"התרגשות, התלהבות, חוסר ביטחון ופחד": איך מתמודדים עם סערת הרגשות לאחר מעבר תפקיד?

"תפקיד חדש הוא בגדר שינוי משמעותי ולכן טבעי מאוד שהוא יציף אותנו בקשת רחבה של רגשות - התרגשות, התלהבות, שמחה, חוסר ביטחון, פחד ודיסוננס האם אני מתאים או לא", אומרת בראון קאופמן. "ההבנה שזה טבעי, טריוויאלי ושזה חולף מרגיעה. כמו כל התחלה - גם כאן היא לא פשוטה אבל מביאה איתה הזדמנויות חדשות. נכון גם להתייעץ עם אנשים קרובים או אנשים מהתחום שאתם מכירים. ידע מפחית עמימות, מעניק כוח וביטחון ומסייע בהפחתת הלחץ. הדבר החשוב ביותר הוא ללמוד לתעל את האנרגיות לתפקיד החדש. זה מוסיף ומשפר את המוכנות המנטלית והרגשית".

להתלהב, להתרגש ולחקור: ההכנות לקראת המעבר לתפקיד החדש

"ברמה המנטלית - לחגוג את השינוי והמעבר", ממליצה אורית. "לקחת את הדברים הטובים מהמהלך הזה ולהשאיר את המשקעים מאחור, להתלהב ולהתרגש. בפועל יש לעשות חקירה ולמידה לעומק של הארגון החדש בזמן חיפוש עבודה - על המוצרים שלו, הענף, הפעילות, האנשים. כל מידע הוא רלוונטי והיום באינטרנט וברשתות החברתיות יש המון מידע על ארגונים. מומלץ להגיע מוכן מכל הבחינות; כדאי לבקש חוברת קליטה לעובד חדש; החומר יסייע לכם להכיר את הארגון, את התרבות הארגונית, המבנה, המטרות, היעדים ועוד. האינפורמציה תאפשר לכם להגיע מוכנים יותר, הביטחון העצמי שלכם יתחזק ובדרך זו קל יותר להתמודד עם הימים הראשונים בתפקיד החדש. ניתן אף להכין תוכנית קצרה של יעדים לשלושת החודשים הראשונים בתפקיד - שהם החודשים הכי קריטיים".

משרד. shutterstock, ShutterStock
צרו קשרים אישיים ותהיו אקטיביים כדי לקבל כמה שיותר מידע/ShutterStock, shutterstock

חודש ראשון לתפקיד: לשאול שאלות, להיות אקטיביים וליצור קשרים חדשים

בראון קאופמן מוסיפה: "אני תמיד ממליצה לשאול הרבה שאלות, להקשיב ולא לשבת ולצפות שמידע יזרום אליכם. תהיו אקטיביים כדי לקבל כמה שיותר מידע; תתחילו לייצר קשרים אישיים, דרך מפגשים עם העובדים. אפשר ואף מומלץ ליזום את המפגשים האלו. בנוסף, כדאי לתאם פגישה עם המנהל הישיר על מנת לתאם ציפיות, להבין למה הוא מצפה ולקבוע איתו את סדרי העדיפויות. זה עוזר מאוד וחשוב לדינמיקה בין הצדדים. כמו כן, בחודש הראשון לתפקיד רצוי להיעזר בחונך - מישהו ותיק יותר שיעזור לכם להיקלט, הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית".

חודש שני לתפקיד: "הדבר הראשון שצריך לעשות - ניצחונות מהירים"

"הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לתכנן ניצחונות מהירים לרבעון הראשון", מציינת אורית, מנהלת חטיבת Talent ייעוץ וליווי קריירה. "להגיע להישגים מקצועיים לוקח זמן, אבל אפשר לסמן ניצחונות מהירים בהיבטים המקצועיים שניתן לקחת עליהם קרדיט ולהגיד 'זה אני'. אחרי חודש כבר מתחילים להבין את הארגון ומאפייניו וזה בדיוק הזמן להציע הצעות ייעול ולתרום מהידע שלמדתם בארגונים קודמים כדי לייצר ערך עבור המקום החדש שלכם. סמנו שלושה דברים קטנים שאפשר לעשות אחרת ונסו לקדם אותם. זה יוצר אפקט של וואו. החודש השני הוא גם הזמן להסיק מסקנות אחרי שאספתם מידע בחודש הראשון ולעשות הערכת מצב, הצבת תוכניות ויעדים חדשים וכו'. זה גם הזמן להתחיל לבסס את הקשרים החברתיים - שיסייעו לכם להיות 'חלק מהארגון'".

חודש שלישי לתפקיד: הגיע הזמן שכולם יכירו אתכם

"אחרי שנכנסתם לעניינים, כדאי להתחיל לתקשר את הניצחונות שלכם, בצורה ממלכתית ועדינה כמובן", מציינת בראון קאופמן. "השגתם ניצחונות מהירים? שתפו את האנשים הנכונים. החודש השלישי הוא גם הזמן ליזום שיחות עם מעגלים רחבים יותר - להתחיל להכיר אנשים משמעותיים כדי שיכירו אתכם ויתרשמו מכם. זה גם הזמן להבין שאתם חלק מהארגון ולכן עליכם כבר לסגל את השפה והתרבות. זה השלב בו גם אפשר להתחיל ולחשוב קדימה, ברמת ניהול וייעוץ קריירה. טפחו את הידע והניסיון שלכם בתחום החדש ותשאפו ללמוד ולהתפתח אישית ומקצועית תוך כדי התפקיד".

משרד עובדי הייטק. ShutterStock
"כדאי להשקיע זמן ביצירת קשרים חברתיים"/ShutterStock

"השאיפה - להיות רלוונטיים וכמה שיותר מהר": החשיבות הגדולה של קשרים חברתיים

"כדאי להשקיע זמן ביצירת קשרים חברתיים, גם אם אתם לא 'חיה חברתית'. חשוב לשאוף להיות רלוונטיים וכמה שיותר מהר", מציינת בראון קאופמן. "הקדישו לכך זמן באופן מתודי. סמנו את האנשים שחשוב לכם להתחבר ופגשו אותם - לקפה, לצהריים. בנוסף תיעזרו בקולגות, שתפו ותתייעצו. זה חשוב להיכרות וגם לחיבור אישי אליכם. תשקיעו ב'עבודת ממשקים'; זה מסייע בהשתלבות חברתית אך גם תורם 'ליחסי ציבור' טובים שלכם. מדובר בקשרים חשובים מאוד שמסייעים ברמת ההרגשה האישית וכן למיצוב הארגוני ולהתפתחות מקצועית טובה ומהירה יותר".

מה הטיפ הכי חשוב להשתלבות במקום עבודה חדש?

"יש שלושה דברים שאני מאוד מאמינה שצריך להקפיד עליהם כדי להשתלב נכון", מסכמת אורית. "ראשית, תגיעו מוכנים, כי ידע זו נקודת התחלה מאוד טובה. סמנו לעצמכם יעדים, מטרות וניצחונות אישיים ותשאפו לממשם. ככל שתקדימו, 'יסמנו' אתכם כבחירה נכונה וכך תסללו לעצמכם את הדרך להמשך. מנגד, חשוב תמיד לשמור על צניעות וענייניות. בין לבין חשוב למצוא את הזמן ולהשקיע בנטוורקינג - רישות עסקי פנימי וחיצוני; 'חיבור אישי', חיבה אלינו ויחסים בין אישיים טובים תמיד נותנים ערך מוסף".

לקריאת כתבות נוספות לחץ כאן >>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully