וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכנות, המסמכים ומה פשוט אסור לעשות? כך תתפטרו בצורה נכונה

בשיתוף Manpower

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 15:10

מה הצעד הראשון שעושים כשמחליטים להתפטר, אילו זכויות מגיעות לי וכמה זמן מראש עליי להודיע למעסיק? מיכאל ויצמן, סמנכ"ל בחברת Talent Solutions מקבוצת ManpowerGroup, עם כל מה שצריך לדעת לפני שמחליטים לעזוב את מקום העבודה

מפוטר. ShutterStock
"חשוב גם להיות החלטיים - כי ברגע שהודעתם שאתם רוצים לעזוב, קשה לחזור אחורה"/ShutterStock

תחושת מיצוי, חוסר שביעות רצון ממקום העבודה הנוכחי או הצעה טובה יותר ממקום אחר - יש לא מעט סיבות שבגינן מחליטים עובדים להתפטר ממקום עבודתם, אז בין אם אתם לא מרוצים או אם קיבלתם הזדמנות להתקדם, כדאי שתדעו איך עושים זאת בצורה מכובדת ונכונה. מיכאל ויצמן, סמנכ"ל בחברת Talent Solutions מקבוצת ManpowerGroup, מסביר.

מיכאל, איך מתפטרים ממקום העבודה בצורה נכונה?

"צריך לעשות זאת בצורה שקופה ובוגרת ולא להפתיע את המעסיק", אומר ויצמן. "חשוב גם להיות החלטיים - כי ברגע שהודעתם שאתם רוצים לעזוב, קשה לחזור אחורה. יש לציין שרוב האנשים שמתפטרים היום עושים זאת אחרי שקיבלו הזדמנות טובה יותר והם רוצים להתרענן, אבל כן חשוב להציף את הקושי למנהל ולתת לו להיערך לסיטואציה החדשה מספיק זמן מראש, כדי שיוכל למצוא תחליף ראוי. בנוסף, לא מומלץ ליידע עובדים אחרים על התוכניות שלך לגבי חיפוש עבודה חדשה לפני ההודעה הרשמית".

אם אני סובל במקום העבודה אבל עדיין לא מצאתי מקום חדש - כדאי לי להתפטר?

"אם אתה מספיק מוכשר וסומך על היכולות שלך, התשובה היא כן", מסביר ויצמן. "האושר והסיפוק חשובים יותר מהפרנסה. מה שכן, את שיחת ההתפטרות חשוב לתזמן נכון, ולעשות אותה בזמן המתאים הן מבחינתכם והן מבחינת המעסיק, למשל בחודשים רגועים יותר בעבודה, כדי לתת להנהלה מספיק זמן מראש להיערך לעזיבתכם, ולמצוא את המחליף הראוי".

מה הצעד הראשון שעושים כשרוצים להתפטר ממקום העבודה?

ויצמן מציין: "קודם כל מעדכנים את המנהל הישיר, כדי לתת לו הזדמנות לשמר ואם לא אז לפחות להיערך בצורה נכונה. את השיחה מומלץ להתחיל בהצפת הבעיות שלכם והסיבות לעזיבה. בדרך זו יש סיכוי לא רע שהמנהל יבין לליבכם ואף יעמוד לצידכם בעתיד אם תזדקקו להמלצה, למשל. כלל חשוב מאוד הוא שאסור לסגור דלתות - בטח לא במקומות עבודה".

גבר מפוטר מהעבודה. ShutterStock
"הצעד הראשון? קודם כל מעדכנים את המנהל הישיר"/ShutterStock

אילו זכויות מגיעות לי אם החלטתי להתפטר?

"מרבית העובדים היום חתומים על סעיף 14, כך שפיצויי הפיטורים שלהם מובטחים", מוסיף ויצמן. "בנוסף הם מחויבים לקבל ימי הודעה מוקדמת וכדי לחתום אבטלה הם יצטרכו להמתין 90 ימים. אלו הזכויות העיקריות שמגיעות לעובדים שהחליטו לעזוב את מקום עבודתם".

כמה זמן מראש עליי להודיע על התפטרותי?

"זה מאוד תלוי בדרג העובד ובתקופת ההודעה מראש אליה התחייב בחוזה, לרוב מדובר על זמן הודעה של 30 יום. אצל עובדים בכירים זמן ההודעה צריך להיות אורך יותר, לפחות שלושה חודשים. ככל שתודיעו מספיק זמן מראש, כך תאפשרו להנהלה להיערך בהתאם ואין ספק שתזכו לכמה נקודות זכות על כך. מומלץ אף להבהיר למעסיק בעת שיחת ההתפטרות שאתם לא מתכוונים לעזוב לפני שתסיימו את כל המשימות שלכם ולפני שתחפפו את המחליף שלכם כמו שצריך. גם על כך תזכו להערכה רבה".

האם יש מסמכים מסוימים שעליי להכין מראש אם החלטתי להתפטר?

"לא, צריך להכין מכתב התפטרות שמתאר את הנסיבות", מסכם ויצמן. "יש פורמטים מוכנים לדבר הזה. צריך להזכיר במכתב שמבקשים לקבל טופס 161 ו-161 א' על מנת להסדיר את שחרור הכספים. חשוב מאוד לקבל אישור העסקה - שמעיד על התקופה שבה עבדת אצל המעסיק. כמובן שאם מסיימים בצורה טובה אפשר לבקש אפילו מכתב המלצה".

לשליחת קורות חיים וחיפוש משרות לחץ כאן >>>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully