וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרושם הראשוני קובע: איך עוברים את שלב הראיון הטלפוני?

בשיתוף Manpower

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 15:11

בתחילת תהליך הגיוס, לפני שתוזמנו לראיון פרונטלי, תצטרכו לצלוח את השיחה עם נציג החברה. אילו קשיים עלולים לצוץ, מה אומרים וכיצד מתכוננים? טלי בן הרוש, מנהלת גיוס אזורית ב -Manpower, מסבירה על היתרונות הגדולים בראיון טלפוני

תהליך גיוס בחברה רצינית מורכב בדרך כלל ממספר שלבים. הוא מתחיל כמובן בשליחת קורות חיים על ידכם ומסתיים על פי רוב בראיון עבודה פרונטלי אחריו מחליטים אם קיבלתם את המשרה, אבל בדרך ישנם מספר שלבים אחד מהם ומאוד משמעותי הוא הריאיון הטלפוני, המהווה עבור אותן חברות כלי סינון מרכזי ולכן, כדאי שתהיו מוכנים אליו ותדעו איך לצלוח אותו בצורה הטובה ביותר.


לשם כך, פנינו לטלי בן הרוש מנהלת גיוס אזורית ב-Manpower, שהסבירה על היתרונות הגדולים ביותר בראיון טלפוני:

1) הריאיון הטלפוני הוא המפגש הראשוני שלכם עם המשרה והזדמנות מצוינת לקבל אינפורמציה שהייתה חסרה לכם עד כה בנוגע לתפקיד. זה הרגע גם לשאול שאלות על הארגון המדובר, אפשרויות ההתפתחות העתידיות בארגון ועוד.

2) הראיון הטלפוני יכול להתקיים בסביבה בה אתם חשים בנוח, מה שבדרך כלל ישפיע לטובה על התחושה הכללית ורמת הפתיחות שלכם, במיוחד לאלו המתקשים במפגשים פנים מול פנים. המסר בדרך כלל יצא מכם בצורה טבעית ומשוחררת יותר וזהו יתרון משמעותי עבור המראיין, אך בכל מקרה זכרו לא להיסחף בשיחה לנושאים שאינם רלוונטיים, גם אם אתם מרגישים חופשיים.

3) בהשוואה לראיון פרונטלי בו קוד הלבוש משמעותי מאוד ומצריך השקעה בלמידת קוד הלבוש של הארגון , בראיון טלפוני המשמעות לקוד הלבוש אינה רלוונטית, מה שהופך את החיים שלכם לקלים יותר.

ומה לגבי הקושי הגדול ביותר בראיון טלפוני?

לשפת הגוף בראיון פרונטלי יש משמעות רבה, ניתן ללמוד הרבה משפת הגוף שלכם, כאשר אתם יושבים מול מישהו, פנים-אל-פנים, הרבה יותר קל "להעביר" את עצמנו, דרך תנועות גוף, שימוש בידיים, סמול-טוק, מימיקה ועוד. המראיין באמת לומד להכיר אותנו, מה שכמובן בלתי אפשרי בטלפון.

בראיון טלפוני, הדגש יהיה על טון הדיבור , התלהבות ורצף הגיוני לכל תשובה שאנחנו עונים, לכן מומלץ לכם לבצע הכנה קצרה לפני הראיון, כדי לוודא שאכן לקחת את הדברים בחשבון , ככל שתגיעו ממוקדים ובטוחים לראיון, כך תגדילו את סיכויי ההצלחה לצלוח אותו ולהתקדם לשלב הבא בתהליך הגיוס.

אישה בראיון טלפון. ShutterStock
תשלטו בנעשה ותעברו בהצלחה את הראיון הטלפוני/ShutterStock

אם אני טוב/ה בשיחות פנים-אל-פנים, איך אפשר בכל זאת להעביר את המסר הנכון לגביי גם בראיון טלפוני?

"הטיפ המרכזי לכך הוא מענה ממוקד לשאלה שנשאלת ולא לקחת את המראיין "לטיול ארוך ומיגע" מאחר ומדיום של השיחה הטלפונית, מוגבל מאוד, זו בהחלט תהיה הדרך הנכונה לצלוח אותה -מסבירה טלי. סימולציה עם חבר טוב, לפני קיום השיחה תסייע רבות להגעתכם מוכנים, בטוחים וממוקדים

הקפידו לתת למראיין לסיים את השאלות שלו, בניגוד לשיחות פנים-אל-פנים, בהן לפעמים משפטים שלנו ושל המראיין משתלבים אלו באלו ובמעמד זה עשוי להיות נסלח.

כשאתם באים לתאר תפקיד שביצעתם, חשוב לעשות זאת תוך שימוש בדוגמאות קונקרטיות, הביעו מידה מסוימת של התלהבות ודברו בביטחון, ספרו על הצלחה או תהליך שקידמתם כדי שהמראיין יוכל ללמוד על יכולתכם ורמת המוטיבציה שלכם. לסיום, כדאי שתכינו מס' שאלות לגבי מידע שתרצו לקבל על התפקיד, או הארגון כדי להראות שאתם בעניין ובעלי רצון לקבל את התפקיד, בדיוק באותו אופן בה הייתם פועלים בראיון פרונטלי .

האם יש הבדל בין כמות המידע שנרצה למסור בראיון טלפוני לעומת ראיון פרונטלי?

בהחלט! ראיון טלפוני הוא שלב ראשוני בתהליך חיפוש עבודה והגיוס ואם צלחנו אותו, נתקדם לראיון הפרונטלי. המראיין מקבל בעזרת הראיון הטלפוני את ההחלטה האם יש בכלל התאמה של המועמד לתפקיד ולכן, בשיחת הטלפון הוא יתמקד בנושאים כמו ניסיון בתחום, שאיפות, תחומי עניין, ורבאליות, יכולת התבטאות ועוד.

כדי להעביר את כל אלו בשיחת טלפון קצרה יחסית, עלינו להיות קונקרטיים וממוקדים. כשתגיעו לראיון הפרונטלי תהיה לכם את האפשרות להרחיב ולקבל את המידע הדרוש לכם למילוי התפקיד והכרת הארגון.

אז מה הדרך הטובה ביותר להתכונן לראיון טלפוני?

טלי מציעה שלושה טיפים מנצחים, שיעזרו לכם להגיע לראיון הטלפוני בצורה הנכונה ביותר, לעבור אותו בהצלחה ולהתקדם לשלב הראיון הפרונטלי:

1) ידע הוא כוח - נסו ללקט מידע על התפקיד אליו הגשתם מועמדות, מי יראיין אתכם אליו ומה תפקידו כיום ניתן ללקט מידע זה בקלות יחסית באינטרנט וברשתות חברתיות, חפשו כמה שיותר מידע על החברה, התרבות הארגונית בה ועל עיסוקה המרכזי . כל מראיין שיתקל במועמד שמגיע לראיון הטלפוני אחרי שלמד על החברה , יתרשם ממידת הרצינות שלכם

2) בצעו סימולציה - אתם עומדים להגיד דברים חשובים מאוד, בזמן מוגבל. בצעו סימולציה עם חבר או אפילו לבד, כדי לחזק את הביטחון העצמי במסרים שלכם.

3) חשוב לקיים את הריאיון בתנאים נוחים - התקשרו אליכם לפתע לראיון טלפוני ואתם בדיוק עם הילדים או באוטו? אל תתביישו לבקש לדחות למועד מתאים יותר (נסו כמה שיותר מהר, כדי להראות רצינות). את הראיון הטלפוני כדאי לעשות בצורה מבודדת, בסביבה שקטה ונוחה ובשעה שמתאימה לכם.

בהצלחה רבה.

לכתבות נוספות וחיפוש משרות לחץ כאן >>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully