וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה תלוי בכם: איך נותנים למראיין את כל מה שהוא רוצה לדעת עליכם בראיון העבודה?

בשיתוף Manpower

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 15:11

כשאתם יושבים מול מראיין, יש לכם זמן מוגבל להעביר את המסרים והתוכן שהוא מחפש. מה מעניין, איך תסבירו את עצמכם ומה הטיפים המנצחים שיגרמו לו להתחבר אליכם ולקבל את כל מה שרצה? גילי פחימה, מנהלת תחום הביוטק ב-Manpower, עוזרת לנו להבין

כנראה שאם היינו יודעים לקרוא מוחות של אחרים, ראיונות עבודה היו הופכים לעניין הרבה יותר פשוט. אלא שמה לעשות, רובנו לא מחזיקים בתכונה הזו ובכל זאת, אנחנו צריכים לספק למראיין שמולנו כמה שיותר מהמידע שהוא רוצה לדעת עלינו. אבל מה בדיוק הוא רוצה לדעת, ואיך נעביר את הדברים? גילי פחימה מנהלת תחום הביוטק ב-Manpower עוזרת לנו להבין.

"יש שני מישורים שחשוב למראיין לבדוק ולוודא אותם בראיון עבודה", היא מסבירה. "הראשון הוא המיומנויות המקצועיות, כמו ניסיון, השכלה, כלים שאתם מביאים אתכם לתפקיד, ידע ועוד. השני, שלא פחות חשוב במקרים רבים, הוא המישור הבין-אישי - איזה אנשים אתם, האם אתם מתאימים ספציפית לתפקיד שאתם מתמודדים עליו, האם אתם מתאימים ל-DNA של הארגון. זה חשוב לארגונים ששואפים להיות אטרקטיביים, כמו הייטק, ביוטק ועוד. בסוף הראיון, המראיין צריך להאמין שיש לכם את היכולת להשתלב בארגון ולהצליח, בשני המישורים".

ומה פחות מעניין את המראיין במהלך ראיון העבודה?

"דברים שלא נוגעים ישירות לתפקיד עצמו, כמו חוויות לא רלוונטיות ממקומות עבודה קודמים למשל. בדרך כלל, הוא יישאל אתכם בעיקר על התפקיד האחרון ועל הקשר שלו לתפקיד החדש שאתם רוצים. כל השאר, כמו מה אהבתם בתפקיד הקודם, לא ממש מעניין את המראיין שמולכם. הוא בעיקר רוצה לדעת למה אתם מחפשים שינוי ולמה אתם חושבים שתתאימו לתפקיד החדש".

איך מסבירים למראיין בצורה הטובה ביותר את מה שחשוב לו, כמו למה אני רוצה לעבוד דווקא בחברה הזו שאני מתראיין אליה?

* תדגישו את הידע המוקדם שלכם על הארגון, אחרי שעשיתם עליו קצת שיעורי בית. ככה תדעו להסביר למה יש לכם ערך מוסף לתפקיד.

* אם התפקיד החדש מזכיר במשהו את התפקיד הקודם/נוכחי שלכם, תראו מוטיבציה להשתדרג דרך הארגון שאתם מתראיינים אליו והמשרה הגדולה יותר שאתם רוצים להתקדם אליה כעת.

* תסבירו למראיין שהצטרפות לארגון החדש גם חיונית לפיתוח הקריירה שלכם. תבהירו לו שזו מטרה ששמתם לעצמכם.

* צרו איתו כימיה במהלך הראיון. דברו רהוט, נכון וברור ותראו ביטחון ביכולת שלכם להיות חלק מהארגון.

בחור צעיר מתראיין למשרה בחברת הייטק. ShutterStock
איך יודעים מה להגיד למראיין?/ShutterStock

אם כבר שלחתי קורות חיים, למה במהלך הראיון המראיין שואל אותי שוב על הקריירה שלי? למה זה חשוב לו?

מראיינים רוצים לדעת שאתם נאמנים למה שכתבתם בקורות חיים. לכתוב בבית כולם יכולים, אבל לתאר בזמן אמת מראה שאתם עומדים מאחורי הדברים.

בנוסף, ישנם דברים שקשה יותר להבין מתוך הטקסט וברורים למראיין במהלך השיחה, ולכן הוא ישים עליהם דגש. למשל, שפה מדעית, שיטות עבודה, רמת ההיכרות שלכם עם מכשירים מסוימים או השליטה בתוכנות שרלוונטיות לתפקיד עליו אתם מתמודדים.

בעזרת השאלות הללו, הוא מוודא שהמציאות דומה למה שמופיע בקורות חיים שלכם. זה ה"דאבל צ'ק" שכל מראיין טוב חייב לעשות.

האם מומלץ בראיון עבודה לומר את כל האמת, או עדיף לעגל פינות?

"אנחנו מדינה קטנה, ולכן תמיד כדאי לומר את האמת, אבל גם לבחור מילים בתבונה ומחשבת תחילה", מסבירה גילי. בסופו של דבר, כולם מכירים את כולם והכל ניתן לבדיקה די בקלות, למשל דרך איש קשר בחברה האחרונה שלכם.

הדרך הטובה ביותר לצלוח את הראיון היא להסביר למראיין כל דבר שחשוב לו לדעת, גם אם עזבתם את התפקיד האחרון בסערה. תנו לו סיבה טובה לכך, והוא כנראה יקבל אותה. בעזרת הכוונה וייעוץ, שאפשר לקבל כשמבצעים את תהליך הגיוס דרך חברת השמה, תוכלו ללמוד איך להציג רגעי משבר בהיסטוריה המקצועית שלכם בצורה הנכונה והיעילה ביותר.

לסיום, מהם שלושת הטיפים שיעזרו לנו להתכונן מראש, כדי לתת למראיין את מה שהוא מחפש מאיתנו בראיון העבודה?

1) תכירו את הארגון לעומק - מה הוא עושה, ממתי הוא קיים, מי עומד בראשו ועוד

2) דעו לספר על עצמכם באופן קונקרטי - מה אתם יודעים, מה אתם עוד לא יודעים ורוצים ללמוד דרך התפקיד, למה אתם מוכנים להתמסר, מה חשוב לכם, למה אתם ממש רוצים את התפקיד הזה וכן הלאה.

3) היעזרו בחברת השמה עבור תהליך הגיוס - כך, גם תוכלו לאתר בקלות את המשרות הכי מתאימות וטובות עבורכם וגם תקבלו הכוונה מיועצים מקצועיים, שמכירים את הארגונים מקרוב ויידעו לעזור לכם להתאים את התוכן שאתם מעבירים לדברים שחשוב למראיין לשמוע בראיון העבודה.

לכתבות נוספות וחיפוש משרות לחץ כאן >>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully