וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעמד קובע: איך הופכים ל"נכס" במקום העבודה שלכם?

בשיתוף Manpower

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 15:10

הדרך הטובה ביותר להתקדם היא להפוך לעובדים בעלי ערך מוסף. זה יכול להוביל לשיפור בתנאים או בתפקיד. עינב עמית, מנהלת גיוס אזורית ב-Manpower, מסבירה למה חשוב שנשאף להגיע למעמד הזה וכיצד שומרים על המעמד אחרי שהגעתם אליו

אישה בפגישת עבודה. ShutterStock
איך מתבלטים?/ShutterStock

למילה "נכס" יש כמה משמעויות. הוא יכול להיות רכוש משמעותי של מישהו, אבל לא פחות חשוב מכך, "נכס" יכול להיות אדם מיוחד וחשוב - Asset באנגלית, וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים להפוך אליו במקום העבודה שלנו.

"נכס במקום העבודה הוא סוג של טאלנט", מסבירה עינב עמית מ-Manpower למה חשוב שנשאף להגיע למעמד הזה. "מי שמצליח להפוך לנכס במקום העבודה, מהווה דמות משמעותית לארגון, כזו עם ערך מוסף". חברה שרואה באחד העובדים שלה "נכס" תעשה כל מאמץ לשמר ולהשאיר אותו, דרך שיפור בתנאים, קידום ופיתוח הקריירה שלו אצלה, אין-האוס.

אלא שלא מדובר רק במשהו שרואים עלינו מבחוץ. מי שמבין שהוא נכס למקום העבודה שלו, צובר בדרך כלל לא מעט ביטחון עצמי שמקדם אותו: "זה משהו שכולנו שואפים להיות וזה מאפשר לנו להפוך למעורבים ומשפיעים במקום העבודה שלנו". וכאן אנחנו מגיעים לשאלה הגדולה: איך עושים את זה? כיצד הופכים לנכס במקום העבודה? הנה כמה טיפים.

1) כשמגיעים למקום עבודה חדש, לוקח זמן להפוך לנכס. זה לא קורה מהיום הראשון. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא ללמוד ולעבד כמה שיותר מידע - להבין מה התרבות הארגונית, מה התהליכים המקצועיים, מה הציפיות מאיתנו, מה ההיררכיה והממשקים בחברה.

2) אחרי שהתמקצעתם בתפקיד והכרתם את השטח בצורה מעמיקה, אפשר להתחיל לחשוב על הצעד הבא, זה שיקדם אתכם. נסו להבין איזו תרומה אתם יכולים לספק לארגון, איזה שינוי אתם יכולים ליישם כדי להשפיע ולייעל תהליכים (בעבודה בתוך הצוות או מחוץ לחטיבה שלכם למשל). אם תצליחו במשימה, תתחילו להפוך ל"נכס" ולהיות מעורבים יותר ויותר בקבלת ההחלטות.

3) במקביל, אל תשכחו להמשיך לתת את התפוקה הנדרשת מכם באופן קבוע. אם אתם לא עושים את העבודה הבסיסית שלכם ורק עסוקים במה שמסביב ובניסיונות לקדם את מעמדכם, בסופו של דבר אתם עלולים להיפגע. המשרה עבורה גויסתם היא הדבר הבסיסי והחשוב ביותר.

4) אחרי שקולכם התחיל להישמע בארגון והצלחתם להכניס אליו כמה מהרעיונות שלכם, השלב המשמעותי הבא בהפיכה ל"נכס" במקום העבודה הוא קבלת אחריות. נסו למשוך אליכם את התחומים בהם אתם חושבים שתוכלו להצטיין ולספק תוצאות שאלו שנמצאים מעליכם בחברה ישימו לב אליהן.

צעיר עובד מול מחשב בסביבה משרדית. ShutterStock
טיפים קטנים מובילים להצלחה גדולה/ShutterStock

אוקיי, אבל מה עושים אם ביצעתי את כל הטיפים בהצלחה והמנהל/ת שלי לא שמים לב?

בסופו של דבר, מי שנמצא מעלינו בהיררכיה הארגונית הוא גם זה שנרצה שיבין שאנחנו הופכים ל"נכס", כי הוא זה שיוביל את הקידום והשדרוג שלנו לתפקיד בכיר בעתיד. לכן, קודם כל, כאמור, חשוב שהמנהל יראה כל הזמן שאתם מבצעים את העבודה השגרתית שלכם בצורה מושלמת.

מעבר לכך, הדרך למשוך את תשומת לבו היא לשתף אותו ברעיונות שלכם ולהתייעץ עליהם. אם אתם מובילים יוזמה כלשהי, תעשו הכל כדי לגרום למנהל/ת שלכם להיות מחויבים אליה. כך הם יהפכו להיות שותפים לתהליך ולהצלחתו וירצו שתישארו קרובים אליהם, כדי שבהמשך הדרך יהיו הצלחות דומות.

ולסיום, אחרי שהפכתם לנכס בחברה - איך משמרים את המעמד ואיך מתקדמים?

בדרך כלל, אחרי שנה בתפקיד מגיע הרגע האידיאלי להתקדם לשלב הבא בחברה. לכן, אם בניתם לעצמכם מעמד טוב, חשוב שגם תתאמו ציפיות מול המנהל/ת שלכם בנוגע למסלול הקריירה אליו אתם מכוונים. ברגע שהמנהל/ת יבינו לאן אתם רוצים להתפתח, הם גם יוכלו לעזור לכם לקדם נושאים שיובילו אתכם ליעד הזה, וישמרו את המעמד שלכם כ"נכס" לארגון.

למשל, אם אתם שואפים לתפקיד ניהולי, זה יהיה הרגע לבקש משימות ופעולות בתחום, כמו הדרכה או משובים, שיתנו לכם את האפשרות להתנסות, לצבור ניסיון ולהפגין את היכולות שלכם. אם אתם "נכס" ומביאים לשולחן את כל זה - החברה תרצה לקדם אתכם.

מעבר לכך, תמיד תחשבו מחוץ לקופסה. יזמתם משהו מוצלח? נהדר, עכשיו הגיע הרגע לעבור ליוזמה הבאה. חדשנות היא אחת התכונות הכי טובות ובולטות ש"נכס" אמיתי יכול להביא למקום העבודה שלו.

לכתבות נוספות וחיפוש משרות לחץ כאן >>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully