וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע הנכון: הסיבות שישכנעו אתכם לחפש עבודה בהקדם האפשרי

בשיתוף Manpower

29.3.2021 / 10:11

הקורונה הובילה לשינוי סדרי עולם בתחום התעסוקה, כולל צורך ללמוד כלים חדשים ולהישאר רלוונטיים. בימים בהם מעסיקים מקבלים שלל מועמדים לכל משרה ונוצרת הצפה של השוק, אתם ממש לא רוצים להיות אלו שמחכים עד סוף החל"ת, אחרת עוד תגלו שהאפשרויות שלכם הצטמצמו משמעותית

אישה בראיון עבודה בקורונה. ShutterStock
אל תחכו לאף אחד, אחרת אתם עלולים לגלות שהתעוררתם מאוחר מדי/ShutterStock

בשעה טובה, הסגר השלישי מאחורינו וכולנו מנסים ומקווים, פעם נוספת, להתחיל לחזור לשגרה. לצערנו, השנה האחרונה הובילה לכך שהשגרה המדוברת השתנתה עבור רבים, שמוצאים עצמם כיום ללא משרה ולא ממש בטוחים לאן או כיצד להתקדם מכאן.

ובכן, התשובה היא "לכיוון של חיפוש עבודה". הסיטואציה הנוכחית אולי לא פשוטה, אבל דווקא זה הזמן להשקיע מאמץ נוסף במטרה לחזור בהקדם למעגל התעסוקה וכדי להבין מדוע אלו פני הדברים, נעזרנו באורית יחזקאל, סמנכ"לית בחברת Manpower.

מה השתנה בשוק העבודה בעקבות הקורונה?

"השוק השתנה ללא היכר, והשינוי הזה לא הולך לחלוף בקרוב. ישנם לא מעט חברות וארגונים שהבינו שאפשר לעבוד בתפוקה זהה, עם פחות כוח אדם, וניצלו את הזמן הזה על מנת לרענן, לעבור תהליכי התייעלות ולהחליף עובדים שנחשבו בינוניים. לצערי, ישנם גם עובדים טובים ומוכשרים רבים שאיבדו את העבודה שלהם בשנה האחרונה, כי ארגונים נקלעו לקשיים ונאלצו להיפרד מהם".

המצב שנוצר הוביל למה שמכונה "שוק מעסיקים", כאשר כיום, על כל משרה פנויה קיימים עשרות מתמודדים ומועמדים, כך שידם של המעסיקים נמצאת על העליונה והם יכולים לבחור בדיוק את העובד המתאים להם. מעבר לכך, השינוי בעולם העבודה צפוי להיות מורגש גם בעתיד בשני תחומים שכדאי לכל מועמד פוטנציאלי לשים לב אליהם, ולתת דגש עליהם כבר מעכשיו, כפי שמסבירה אורית:

1) עבודה מהבית: "מדובר בפלטפורמה שהשתמשו בה פחות עד כה, אבל ארגונים ראו בשנה האחרונה כי טוב. ככה הם חוסכים בחשמל, בציוד מחשוב, במקום במשרד, והם מצמצמים עוד ועוד ומייעלים את ההוצאות התפעוליות שלהם".

2) איחוד תפקידים: "עוד דרך להצטמצם ולהתייעל בארגונים רבים הייתה הפיכתם של שני תפקידים לאחד, כך שעובדים רבים ראו את התפקיד שלהם נעלם".

שיווק דיגיטלי. ShutterStock
ארגונים רבים איחדו תפקידים והתייעלו, מה שמצמצם את כמות המשרות הפנויות/ShutterStock

כולנו מקווים שהחיסון יעזור להעלים את הקורונה בהקדם האפשרי, אולם כאמור, השינויים הללו כאן כדי להישאר ולכן כל עובד צריך להתחזק ולהתחדד בכל הנוגע ליכולות הדיגיטליות שלו: "הרבה אנשים פגשו את הזום לראשונה בחייהם בקורונה והחלו לנהל פגישות עבודה מול ספקים, לקוחות או קולגות", מסבירה אורית. "לא לכולם זה פשוט, אבל גם ביום שאחרי הקורונה יידרשו יכולות מורכבות וכישורי מולטי-טאסקינג, ועובדים יצטרכו להוכיח גמישות וסתגלנות לעולמות החדשים שייווצרו בהתאם לדרישות השוק".

בעולמות הללו, מעסיקים יחפשו אצל המועמדים תכונות כמו אפקטיביות, פרודוקטיביות, יצירתיות ומוסר עבודה גבוהה, כאשר הקורונה גם חידדה את הצורך ביכולת עבודה עצמאית מהבית, ויכולת למידה מהירה והכלה של סיטואציות חדשות ושינויים. אז מדוע זה הרגע המתאים ביותר לחיפוש עבודה חדשה?

"כשתיגמר תקופת החל"ת, עליה המדינה התחייבה לשלם, תיווצר הצפה גדולה עוד יותר של מועמדים. לא מעט אנשים טוענים היום שהם מעדיפים לקבל את הכסף מהמדינה במקום לחפש עבודה שיכולה לשלם להם סכומים דומים, אבל זו טעות איומה, כי הם יקלעו להצפה וכמות המשרות הטובות והנחשקות תתכווץ משמעותית במהרה. בנוסף, על כל משרה יהיו עוד ועוד מועמדים, מתאימים יותר או פחות. חשוב להבין גם שמעסיקים מעדיפים מועמדים שחוזרים למעגל העבודה תוך זמן סביר, כי ככל שיושבים יותר בבית ולא נחשפים לתהליכי העבודה החדשים עליהם דיברנו - מאבדים רלוונטיות".

בעיה אחרת שנוצרת, מצד המועמד עצמו, היא שעצם הישיבה בבית מובילה במקרים רבים לאיבוד הביטחון העצמי. מצוקה כלכלית או דכדוך שנוצרים מחוסר בעבודה לטווח ארוך פוגעים במועמד ברמה הנפשית וכאשר הוא מגיע בסופו של דבר לראיון העבודה ומנסה "למכור את עצמו", ניתן לשים לב לכך בקלות. "כדי להגיע לתהליך חיפוש העבודה בראש מורם ועם אמונה מלאה ושלמה ביכולות ובמיומנויות שלכם, אתם צריכים להתחיל אותו כבר מעכשיו", מוסיפה אורית.

לכן, מועמדים שאיבדו את מקום העבודה שלהם חייבים לעשות "חישוב מסלול מחדש" ולבצע התאמות למצב הקיים, לחזק כישורים בתחום הדיגיטל, לקחת קורסים שישאירו אתכם רלוונטיים במידת הצורך ולצמצם את פערי הידע שנוצרו בשנה האחרונה. מעבר לכך, מועמד למשרות בימים אלו חייב להיות מעורה ברשתות החברתיות, לחפש דרכן הזדמנויות חדשות וליצור פרופיל דיגיטלי מוצלח על מנת להפוך את עצמו לאטרקטיבי.

אישה עובדת מהבית עם לפטופ על הספה. ShutterStock
אל תהססו לעשות חישוב מסלול מחדש/ShutterStock

"מעסיקים יחפשו אנשים שפרופיל התפקיד שלהם מצריך מיומנויות מסוימות, אבל גם כאלו שמביאים לשולחן משהו מעבר לכך. לארגונים ברור היום שאם הם לוקחים מישהו שהתפקיד קצת קטן עליו, אבל כזה שגם מוכן להתפשר לאור המצב, הם יצאו נשכרים מכך".

לסיום, מסבירה אורית שבתקופה זו כדאי לחפש עבודה דרך רשתות חברתיות, מפה לאוזן ובעיקר, דרך חברות כוח אדם, להן יש מספר יתרונות בולטים:

1) ההיצע הגדול ביותר של המשרות הפתוחות בשוק

2) חברות כוח אדם הן גם סוכן אישי עבור המועמדים, והם מתאימות בין העבודה למשרה. ב"שוק מעסיקים", מועמד שמקבל סיוע בדמות התיווך וההכוונה של חברות כוח אדם מגדיל את הפוטנציאל שלו להתבלט ולהתקדם בשרשרת הגיוס

3) חברות כוח אדם חוסכות לכם המון זמן. לפעמים, כמועמדים, תמצאו פרסום של משרה כלשהי, אך המידע יהיה חסר או לא מדויק. דרך חברת כוח אדם אפשר לקבל את המידע במלואו, לדעת מה הפרופיל הנדרש מהמועמד ומהם היתרונות והחסרונות של המשרה, ולעשות התאמה נכונה במקום לבזבז זמן על משרות לא רלוונטיות

4) תמיכה - תהליך חיפוש העבודה כולל לעיתים קרובות גם אכזבות. "אנחנו כאן כדי להרים אתכם, שלא תתייאשו. נתחיל לחפש יחד את המשרה הבאה שלכם"

לחיפוש משרות בכל התחומים לחץ כאן >>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully