וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נעים לנו לספר לכם, אבל אתם בבעיה. ולנו יש את הפתרון

בשיתוף ManpowerGroup

31.12.2020 / 9:35

הקורונה יצרה "שוק מעסיקים", בו הביקוש הרבה יותר גדול מההיצע ולא פשוט למצוא משרות. חברות השמה, אשר מתמחות בתחום, משמשות למעשה כסוג של סוכן עבורכם ויקדמו את המועמדות שלכם לתפקידים שלא תמצאו במקומות אחרים

בני אדם נמצאים כל הזמן בתהליך של חיפוש עבודה. בין אם מדובר ברצון להתקדם, לשנות אווירה או כל סיבה אחרת, החיפוש תמיד מתקיים ואם גם אנחנו חלק ממנו, הוא עשוי להראות לנו במבט ראשון לא ממש מסובך. בודקים כמה מקומות, קצת רשתות חברתיות, מודעות דרושים וכו', ומוצאים משרות פנויות.

אלא שהמציאות לא בדיוק פשוטה כזו, בטח ובטח שלא ב-2020, כאשר רבים נותרו ללא עבודה לאור המצב והביקוש עולה עשרות מונים על ההיצע הקיים בשוק המשרות. במצב כזה, יותר מאי פעם, ישנם יתרונות משמעותיים בפנייה לחברת השמה במסגרת תהליך חיפוש העבודה שלכם.

אורית יחזקאל, סמנכ"לית חטיבת KA בקבוצת Manpower, עוזרת לנו להבין לעומק יותר מדוע למועמדים פוטנציאליים לתפקידים שונים מומלץ במיוחד להיעזר כיום בחברות השמה.

מה השתנה בשוק העבודה בימי הקורונה?

"עם פרוץ המגפה השוק השתנה ללא היכר והשינוי כאן כדי להישאר. חברות וארגונים הבינו שהם יכולים לייצר תפוקה זהה עם פחות כוח עבודה. חלק מהארגונים אף החליפו עובדים בכוח אדם חדש זמין, וזול יותר להעסקה.

כרגע יש מצב שאנחנו מכנים 'שוק מעסיקים'. ויש עשרות מועמדים לכל משרה, כי הרבה איבדו את עבודתם ומחפשים תפקיד בכל מחיר, גם אם זה אומר להתפשר על המשרה והתנאים".

אישה עובדת במשרד. ShutterStock
שוק העבודה השתנה בקורונה/ShutterStock

מה היתרונות של פנייה לחברת השמה? למה היום זה חשוב יותר מתמיד?

1) מבחינת המועמדים, חברות השמה הן סוג של סוכן. "אנחנו מחפשים את המשרה הנכונה והמתאימה. אם מצאנו משהו, נעשה הכל כדי לדחוף את המועמד קדימה".

2) מבחינת הארגון, אנחנו הגורם המקצועי שמסנן את המועמדים ושולח רק את המתאימים ביותר למשרה, "אז המטרה היא למצוא לשני הצדדים את האופציה הכי טובה".

3) לארגונים קשה לבצע סינון איכותי, כי הם מוצפים בקורות חיים, בעיקר כרגע. לכן, הרבה מועמדים ראויים נדחקים הצידה. חברת ההשמה דואגת שזה לא יקרה ומציפה מול הארגון את אותם מועמדים טובים ומתאימים למשרה.

4) מועמדים רבים נתקלים במקומות שונים בפרסומי משרות אטרקטיביות, אולם מעבר למספר פרמטרים בסיסיים בדרישות התפקיד, אותם פרסומים אינם מפורטים יתר על המידה. כך נוצר מצב בו המועמד מתחיל את התהליך ובמהרה מגלה כי שעות העבודה אינן מתאימות לו, השכר איננו תואם את דרישותיו וכן הלאה. "בזכות ההיכרות שלנו עם המועמד מצד אחד והארגון מצד שני, אנו יודעים האם ההתאמה מושלמת. במידה שלא, אנו גם יודעים על מה מתוך סך הפרמטרים יסכימו הארגון או לחלופין המועמד להתפשר, וכיצד לתווך זאת לשני הצדדים.

מה האפשרויות האחרות שלי לחיפוש עבודה ולמה בכל זאת עדיף דרך חברת השמה?

ישנן מספר אפשרויות לחיפוש עבודה:

1) לוחות דרושים - כאמור, הם לא תמיד מספקים אינפורמציה מדויקת ונכונה. לפעמים יש כותרת מאוד כללית או יותר מדי פרטים לא מדויקים ורוב הזמן הם לא מציינים את השכר המוצע.

2) אתרי דרושים של החברות - המועמד יכול לשלוח קורות חיים והוא ייבלע בין כל אלה שהגישו מועמדות. צריך "מזל" כדי לעלות בגורל ושישימו לב אליך.

3) רשתות חברתיות - על כל פרסום ברשת חברתית יש מאות קופצים, גם כאלה שפחות מתאימים למשרה המוצעת ומנסים את מזלם וגם כאלה שרואים פרסום כללי וחושבים שהם מתאימים.

"אנחנו יודעים להציף את המועמד הנכון מול הארגון ולקדם אותו כמה שאפשר בתוך התהליך", מסבירה דחבש. "אצלנו לא צריך ל'עלות בגורל'. אם יש התאמה, אנחנו מקדמים. אתם לא הופכים לדג קטן בתוך ים גדול".

ראיון עבודה. ShutterStock
מה היתרונות של חברת השמה על פני אפשרויות אחרות לחיפוש עבודה?/ShutterStock

מה חשוב שנדע לפני שאנחנו פונים לחברת השמה?

"קודם כל, שהשירות הוא ללא עלות עבורכם. ההתחשבנות שלנו היא מול הארגון. בנוסף, חשוב לבנות לחברת השמה ותיקה, עם מוניטין בשוק. יש לחברות האלה יותר קשרים עסקיים והזדמנויות למועמדים. כמו כן, חשוב שהחברה תנהל את מאגר המועמדים שלה בצורה ממוחשבת ונכונה, כך שהמועמדים הטובים יצופו מול המשרה ותהיה התאמה.

אם אני מועמד בעולמות ספציפיים, כמו עורכי דין או הייטק, כדאי לפנות לחברות השמה עם מחלקות שמתמחות בתחומים האלה. אם יש מועמדים שלא בקיאים ממש בשוק, כדאי לפנות לחברות השמה עם שירותים נלווים, כמו ייעוץ והכוונה. אם אתם רוצים לעשות הסבת קריירה, חפשו מחלקה שתדע לעזור ולהפנות אתכם לתחומים חדשים עם הרזומה הקיים שלכם. יש גם חברות השמה שמציעות שירותי עזרת כתיבת קורות חיים ושיפוץ שלהם. כל אלה יעזרו לכם".

מהן שתי הדרכים של תהליך חיפוש העבודה דרך חברת השמה?

1) פנייה יזומה למשרה ספציפית שהמועמד רואה אצלנו. אם המועמד פונה, אנחנו יוצרים איתו קשר ואם הוא מתאים, נתחיל לקדם אותו. הוא מוזמן לריאיון, מבדקי התאמה וכו'. גם המשא ומתן על השכר יכול להיות דרכנו אם הוא מתקבל.

2) אם אין משהו ספציפי למי שפנה, אנחנו בוחנים את ההתאמה של המועמד לכל מיני תפקידים ושומרים על הפרטים שלו במאגר ממוחשב כדי שנהיה בקשר.

לסיום, טיפ למחפשי עבודה?

"הטיפ שלי - גם אם לא נמצאה לכם משרה כרגע, שמרו על קשר עם חברת ההשמה. תהיו אקטיביים, חפשו משרות, תמצאו בחברה יועץ שיוכל לנהל לכם את הקריירה ולדאוג להציף מולכם משרות שיכולות להיות רלוונטיות. כמו בכל עולם כזה, מי שמכיר אותו גם יודע לכוון אתכם הכי טוב. כמו סוכני נסיעות או סוכני ביטוח, כך גם חברות ההשמה. אנחנו סוכנים ויועצים, אז תקבלו את התוצאה הכי טובה".

מחפשים עבודה? למגוון משרות לחצו כאן >>

בשיתוף ManpowerGroup
  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully