וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארתם תקועים בסוף השנה כמו כל הישראלים? זה ממש לא חייב להיות המצב

בשיתוף ManpowerGroup

14.10.2020 / 10:17

בימים בהם הביקוש עולה משמעותית על ההיצע, יש מספר פעולות חשובות שיגדילו משמעותית את הסיכויים שלכם למצוא משרה אחרי התואר. מיטל ברמי, סמנכ"לית חטיבת דרום בחברת Manpower, מסבירה הכל, כולל היתרון הגדול הקיים בהשתלבות בעבודה בזמן הלימודים

בכל שנה מסיימים קרוב ל-80 אלף סטודנטים את לימודיהם בישראל ומקבלים תואר או תעודה אקדמיים, עמם הם מבקשים להיכנס אל מעגל העבודה. אולם התנעת הקריירה איננה פשוטה, בוודאי שלא בימים אלו, בהם נוצר "שוק מעסיקים" והביקוש עולה משמעותית על ההיצע.

אז איך בכל זאת משתלבים בהצלחה בשוק העבודה? מיטל ברמי, סמנכ"לית חטיבת דרום בחברת Manpower, עם הטיפים והתשובות לשאלות הכי חשובות.

סיימתי ללמוד ויש לי את הידע הנדרש, אך לא את הניסיון. מאיפה מתחילים את השלב הבא?

"ראשית, חשוב להדגיש שחיפוש עבודה, בכל שלב בחיים, הוא משהו שדורש מאמץ ולכן צריך להגיע ערוכים ולהבין שכדאי להשקיע זמן", אומרת ברמי, ומסבירה על הפעולות שמומלץ לעשות כבר בהתחלה:

1) מתגו את עצמכם - הכינו פרופיל לינקדאין מסודר שיסביר עליכם בצורה פשוטה ומדויקת

2) השקיעו בנטוורקינג - צרו קשרים עם אנשים שאתם מכירים מתקופות שונות (צבא, תיכון, חברים, מקומות עבודה קודמים ועוד)

3) חפשו ארגונים - בדקו לאילו ארגונים ההשכלה שלכם יכולה להתאים ואיך אתם משתלבים בהם. אפשר לחפש אנשי מפתח, ליצור איתם קשר ולבדוק אילו משרות פתוחות והיכן הן מתפרסמות

4) השתלבו - אל תהססו לקחת תפקיד יותר זוטר או לא בדיוק בתחום שלמדתם, אם אתם יכולים להיכנס לארגון שמתאים לעולמות התוכן שלכם. כך תוכלו להוכיח את עצמכם, ואת היכולות, הידע והניסיון שלכם ואם תתפנה משרה שתרצו, הדרך שלכם אליה תהיה כבר טובה וסלולה הרבה יותר

צעירה מתחילה עבודה חדשה. ShutterStock
מיתוג, נטוורקינג, חיפוש והשתלבות בארגון - ככה מתחילים/ShutterStock

אם כך, כדאי לי למעשה לקחת תפקיד שאיננו בהכרח בתחום שלי בתור התחלה, ולא לחכות עד שיציעו לי משרה בדיוק בתחום אותו למדתי?

בדיוק. כדי להתניע את הקריירה, יש שתי אפשרויות מומלצות:

1) להיכנס לארגון שהבסיס שלו הוא בתחום אותו למדתם, גם אם לא בתפקיד שלכם בדיוק ואז למתג את עצמכם בארגון

2) ללכת לארגון שאיננו בתחום שלמדתם, אבל למשרה שמתאימה לכם בדיוק. יכול להיות שזה יהיה ארגון קטן יותר ממה שקיוויתם תחילה, אבל זו הדרך לצבור ניסיון

"בכל מקרה, לא כדאי לחכות שמשרת החלומות תגיע כבר מהרגע הראשון", מציעה ברמי. "גם כדי שלא תשכחו את הדברים שלמדתם, בזמן שאתם ממתינים".

איפה מחפשים עבודות בתחילת הדרך?

"פייסבוק, לינקדאין ושאר הרשתות החברתיות הן אופציות טובות ואפשר למצוא בהן דברים בתחומים שאתם מחפשים. מקומות נוספים שכדאי לחפש בהם - דף הקריירה באתר של חברה שהייתם רוצים לעבוד בה, אתרי דרושים וכמובן, חברות השמה שיכולות להציע מגוון אפשרויות בחברות שונות".

מה היתרון של חיפוש עבודה דרך חברת השמה?

"לחיפוש עבודה דרך חברת השמה יש מגוון של יתרונות. ראשית, דרך חברת ההשמה ניתן להיחשף למגוון רחב של משרות שלא מוצעות בהכרח במקומות אחרים כמו לוחות דרושים. בנוסף, תוכלו להיעזר בחברת ההשמה בכתיבת קורות החיים שלכם ובהכנה לראיון העבודה ולקבל מידע חשוב על הארגון אליו אתם מתראיינים. חברת ההשמה למעשה משמשת כסוכן שלכם מול הארגון ומקדמת אתכם בתהליך הזה".

האם כדאי לי להיות גם אקטיבי ולנסות לפנות בעצמי למקומות?

"בהחלט. אחרי שמוצאים ארגון שרוצים להיכנס אליו, מומלץ לפעול באופן אקטיבי, גם אם אין באותו רגע את המשרה שאתם מחפשים. הכי חשוב זה להיות גמיש מחשבתית ולבדוק אם יש בארגון חברים או מכרים שאפשר להיעזר בהם"

בחורה צעירה מתראיינת לעבודה בחברת הייטק. ShutterStock
הקדישו זמן לבחינת התרבות הארגונית/ShutterStock

איך יודעים אילו הצעות לשקול ברצינות בתחילת הדרך ועל מה לוותר?

אם הגעתם למצב בו מונחות בפניכם מספר הצעות, ברמי מציעה לחשוב גם על הטווח הקצר וגם על הטווח הארוך

* אם זו הצעה שרלוונטית למה שלמדתם והיא מגיעה מארגון שעונה על הדרישות והיכולות שלכם - לכו על זה

* אם למדתם משהו ואתם רוצים להגיע לתחום רחב יותר, אך בארגון המדובר אין את "המשרה הבאה" שתוכל לקדם אתכם - חבל להתחיל בכלל בארגון הזה

"הכי חשוב שהתרבות הארגונית תתאים לכם. יש אנשים שמתאים להם ארגון גדול ואחרים שמתאים להם ארגון קטן. לכן צריך לעשות מיפוי של מה אתם מחפשים - סוג ארגון, גודל, סוג תפקיד. אחרי המיפוי, כשיהיה לכם סל אפשרויות, תוכלו לסמן מתוכו מה אתם באמת רוצים".

איך מתכוננים לראיונות העבודה הראשונים בצורה הכי נכונה? ומה עושים אחרי הריאיון?

"באתר שלManpower תוכלו למצוא המון טיפים ועצות שיכינו אתכם לראיון עבודה, כמו איך לענות על שאלות מכשילות, שפת גוף נכונה ועוד. מומלץ להיכנס ולצפות בהם. רגע לפני הריאיון, חשוב ללמוד את הארגון היטב, מי המראיין, מה אפשר ללמוד עליו ואיך להתאים את עצמכם לתפקיד ולארגון אליו אתם מתראיינים. אחרי הריאיון, ממתינים קצת. אומנם יש פחות משרות כרגע, אבל הסבלנות כן חשובה".

האם כדאי להתחיל ולחפש עבודה כבר לפני סיום הלימודים?

"בהחלט. ארגונים נוטים לקבל סטודנטים במהלך הלימודים, להכשיר אותם ואז לגייס אותם כעובדים מן המניין. זה טוב לשני הצדדים - הארגון מקבל עובד שמתנסה בעלות יחסית נמוכה והעובד לומד את התפקיד עוד לפני שקיבל את הדיפלומה. זה המצב האידיאלי, להשתלב בעבודה במהלך הלימודים למי שיכול".

לחיפוש משרות ושליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup
  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully