וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משתמשים בפייסבוק כדי למצוא עבודה היום?

בשיתוף ManpowerGroup

17.9.2020 / 12:00

הרשתות החברתיות הן כלי שיכול לספק הזדמנויות נפלאות והצעות עבודה, אם רק נדע איך למתג את עצמנו נכון. סמנכ"לית השיווק של קבוצת Manpower, לילך רון הימלמן, עם כל הטיפים שאתם חייבים להכיר

בווידיאו: איך למתג את עצמנו נכון ברשתות החברתיות - כל הטיפים/צילום: אבי כהן עריכה: דפי מקל

כמעט לכל אחד מאיתנו יש כיום לפחות חשבון אחד ברשת חברתית כלשהי, ובדרך כלל גם הרבה יותר מזה. הרשתות החברתיות הפכו עם השנים לא רק למקום של הנאה, אלא גם לכלי שיכול לספק לנו הזדמנויות נפלאות ואפילו הצעות עבודה שונות.

אבל כדי שכל זה יקרה, וכדי לבנות את הביקוש שלכם דרך הרשתות החברתיות, אתם צריכים לדעת במה להשקיע וכיצד לשווק את עצמכם. אז איך מבססים תדמית מקצועית דרך הרשתות החברתיות? לילך רון הימלמן, סמנכ"לית השיווק של קבוצת Manpower, עם התשובות והטיפים שימתגו אתכם נכון ברשת ויעזרו לכם להשיג יתרון על פני אחרים.

שימו לב לתכנים שאתם מעלים

המידע ברשת זמין ונגיש היום ואם לא שיניתם את הגדרות הפרטיות שלכם, הוא גם בדרך כלל יהיה חשוף בעיני כל. מעסיקים רבים נוהגים לבצע "בדיקת רקע" ולעבור על הפרופיל של המועמד, גם בפייסבוק וגם בלינקדאין (ולעיתים ברשתות נוספות) כדי לאסוף עוד קצת מידע עליו. חלק מהמידע הזה יכול להיות חיובי מאוד, אבל לפעמים המעסיק נתקל בדברים שהמועמד ממש לא היה רוצה שייחשפו במצב כזה. לכן, כאשר אתם מפרסמים פוסט או תמונה, חישבו עד הסוף ונסו לדמיין איך יגיב מנהל פוטנציאלי אם ייחשף לתכנים. הימנעו משפה בוטה או תמונות שעלולות לפגוע ואם מצאתם משהו בעייתי מהעבר, אפשר למחוק או לפחות להחליף את הגדרות הפרטיות. בכל מקרה, חשוב לזכור - הפרידו בין החיים האישיים לתדמית המקצועית.

השתמשו בלינקדאין בצורה חכמה ונכונה

בניגוד לפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טיקטוק וכו', הלינקדאין היא רשת חברתית עסקית בהגדרתה, והיא פופולארית מאוד בקרב מעסיקים לצרכי גיוס עובדים חדשים. לכן, יש להתנהל בה בהתאם. מיתוג ושימוש נכון בלינקדאין יפתחו עבורכם דלתות רבות בשוק העבודה. איך עושים זאת?

צעירים עם טלפונים סלולאריים. ShutterStock
שימו לב מה אתם מעלים והשתמשו ברשתות בתבונה/ShutterStock

צרו פרופיל מעודכן ואמין

הפרופיל בלינקדאין צריך להיות תמצית קורות החיים שלכם, בלי להתפזר לכיוונים לא רלוונטיים ועם דגש על כל מה שאתם יכולים להביא לתפקיד החדש. בפרופיל הלינקדאין שלכם אתם צריכים לפרט על התפקידים הקודמים שעשיתם ועל ההשכלה שרכשתם עד כה, לספר מהם הכישורים הרלוונטיים שתביאו לתפקיד חדש, מה תחומי העניין שלכם וכמובן, אילו הצלחות היו לכם עד כה בקריירה.

הצטרפו לפורומים וקבוצות מקצועיות

פרופיל הלינקדאין אם כך, הוא חשוב, אך גם לא מספיק. כדי להגדיל את הסיכויים והחשיפה שלכם, הצטרפו לפורומים וקבוצות מקצועיות, שאפשר למצוא ברשתות החברתיות השונות. אחרי שהצטרפתם והכרתם מעט את רוח הדברים, כדאי להתחיל להיות גם פעילים: ענו על שאלות של אחרים, השתתפו בדיונים ותרמו מהניסיון שלכם. זה יבליט אתכם, יתרום למיתוג המקצועי ויגרום למעסיקים לפנות אליכם עם הצעות עבודה.

הגדילו את רשת הקשרים שלכם

נטוורקינג הוא חלק חשוב מהליך חיפוש העבודה ובעזרת הרשתות החברתיות והכוח שלהן, אפשר לשפר ולהרחיב אותו עוד יותר. ברשתות החברתיות תוכלו למצוא גם כמות וגם איכות של קשרים וככל שתהיו מחוברים יותר ותגדילו את רשת הקשרים שלכם, יגדל גם הסיכוי שמחפשי העבודה יצודו דווקא אתכם.

שתפו ברשת את תהליך החיפוש

לסיום, שתפו. אם אתם מחפשים עבודה חדשה, כדאי שכמה שיותר מהחברים והמכרים המקצועיים שלכם יידעו על כך. האמינו לנו, אתם תופתעו לגלות אילו קשרים תמצאו, אם רק תפיצו את הבשורה.

וכמובן, שיהיה בהצלחה!

למשרות בתחומים שונים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully