וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מחפשים עבודה ללא ניסיון

בשיתוף ManpowerGroup

17.9.2020 / 16:06

רציתם להתקבל למשרה חדשה אבל אז הבנתם שאין לכם את הרקע שמתאים לדרישות. מוותרים? ממש לא. מיכאל ויצמן, סמנכ"ל בחברת Talent Solutions מקבוצת ManpowerGroup עם כל הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את המצב ולהשיג את התפקיד

השגרה המשונה שיצרה לנו הקורונה בחודשים האחרונים העמידה את כולנו בפני לא מעט אתגרים, אבל נראה שאין גדול יותר מנושא העבודה. ענפי תעסוקה שלמים נסגרו בבת אחת ורבים מצאו את עצמם, לפעמים בלית ברירה, מחשבים מסלול מחדש ומחפשים מקצוע חדש. אבל מה עושים אם אתם נדרשים להחליף כיוון, אולם אין לכם ניסיון במקצוע החדש הזה?

אחת הבעיות הכי מסובכות שאנחנו נתקלים בהן במסגרת חיפושי עבודה, בטח ובטח בשלב יחסית ראשוני של הקריירה שלנו בתחום מסוים, היא בעיית הניסיון. או חוסר הניסיון, אם לדייק. מעסיקים רבים רוצים לקחת לתפקיד מישהו מנוסה ולא "חדש בתחום", אז איך תצליחו בכלל להגיע למצב בו יש לכם ניסיון, אם לא תקבלו את ההזדמנות להתחיל? איך תזניקו את הקריירה האמיתית שלכם אם עד עכשיו עבדתם כמלצרים במסעדה או מוכרים בחנות בגדים? וכאמור, מה אתם יכולים לעשות אם התעשייה שלכם היא אחת מאלו שנפגעו בעקבות הקורונה ואתם חייבים בשל כך לשנות מקצוע? כל זה נשמע מורכב, אבל כמובן שיש לכך פתרונות.

אז מה עושים? והאם בכלל שווה לנו לנסות להשיג משרות גם אם אין לנו ניסיון? מיכאל ויצמן, סמנכ"ל בחברת Talent Solutions מקבוצת ManpowerGroup עם התשובות.

חפשו מאפיינים המשותפים לכל המשרות

"בכל משרה שנסתכל עליה אפשר למצוא מאפיינים דומים, אלא אם מדובר במשרות מתחומים ממש רחוקים", הוא מסביר. על אילו מאפיינים אנחנו מדברים למשל?

• תשומת לב לפרטים

• יכולת עבודה עם אנשים אחרים

• להיות מדויקים בעבודה

• לדעת לעבד נתונים ברמה ראויה לכל הפחות

• לדעת לעבוד על מחשב

מה שאתם צריכים לעשות במצב כזה הוא לחשוב ולהבין באילו מבין אותם מאפיינים משותפים כבר הספקתם לצבור ניסיון חיים, בדרך זו או אחרת. זה יכול להיות בתיכון, בפעילות פנאי, בצבא או בעבודה הראשונית שלכם, גם אם היא ממש לא קשורה לתחום בו אתם מחפשים. הניסיון הזה נמצא סביבנו, בכל מקום ורק צריך לדעת איך להסביר אותו למראיין.

מתי זה לא עובד? "אם מדובר במשרות טכנולוגיות, בהם מבקשים למשל מתכנת עם כמות שנות ניסיון מסוימת, אז זה פחות מתאים. אבל ברוב התפקידים יש דברים גנריים שאפשר לשים לב אליהם".

אישה בעבודה. ShutterStock
לחלק גדול מהמשרות יש מאפיינים בסיסיים דומים/ShutterStock

להרכיב קורות חיים מספיק עשירים

אז חשבתם על התשובות ואתם רוצים להתקדם. השלב הבא יהיה להרכיב את קורות החיים שלכם וגם כאן, היעזרו בכל מה שעשיתם עד עכשיו. לא צריך להמציא דברים כמובן, אבל על מה כן אפשר לספר בלי היסוס, גם אם לא מדובר בניסיון בעבודה?

• התנדבות שעשיתם

• תחביב שאתם מוצלחים בו

"הדבר הבסיסי הוא להגיע מוכן", מבהיר ויצמן. "להבין על איזו משרה מדובר ואיך אפשר לחבר את היכולות שכבר רכשנו למשרה המדוברת. להבליט את המיומנויות שלי. בסופו של דבר, מעסיק מבין שהוא לא מקבל 100 אחוז התאמה למה שביקש, אבל אם יש לי מוטיבציה והבנה לתפקיד, זה טוב".

תחביבים הם הרבה יותר מרק תחביבים

תחביבים כאמור, הם משהו שאנחנו נוטים להתעלם ממנו, אבל אם אתם משקיעים שעות מזמנכם הפנוי במשהו ואתם מוצלחים בו, תדגישו אותו, גם בקורות החיים וגם בהמשך הדרך, בראיון העבודה: "אם יש לי תחביב שדורש משמעת, הקפדה, דייקנות ואחריות אישית, זה גם יכול להתקבל כניסיון ולחזק את המועמדות שלי. אם למשל אני קורא הרבה ספרים שמרחיבים את האופקים שלי בתחומים מעניינים, זה יכול להעיד עליי כאדם. להראות שאני סקרן ושיש לי רצון ויכולת ללמוד. או אם אני עוסק באומנות, זה מעיד על מעוף, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה. הכל עשוי לעזור".

אישה צעירה מנגנת על גיטרה. ShutterStock
יש לכם תחביב שאתם מוצלחים בו? השתמשו בזה כניסיון/ShutterStock

להפוך את התחביב ל"ניסיון בעבודה"

את התחביב הזה למשל, אם הוא רלוונטי בדרך כלשהי למשרות שאתם מחפשים, אפשר להפוך גם לעבודה של ממש במסגרת "עזרה" לחבר או קרוב משפחה. איך למשל? נניח שאתם חולמים להיות מפתחי אתרים, אבל רק עכשיו השתחררתם מהצבא ועוד לא עבדתם בתחום - הקדישו כמה שעות טובות לבניית אתר למישהו קרוב אליכם, מישהו שיש לו עסק קטן או רוצה לקדם את עצמו בדרך כלשהי. בתמורה, תוכלו להציג את האתר שבניתם בתור עבודה לכל דבר וניסיון שצברתם: "אתם צריכים להעביר מסר לפיו יש לכם את היכולות והכישורים להתאים גם לארגון וגם לתפקיד הספציפי הזה", אומר ויצמן.

לא לפחד להתפשר קצת בהתחלה - זה לגמרי הגיוני ומקובל

וכן, גם להתפשר לפעמים על משרה התחלתית, אם היא קשורה בדרך כלשהי לתחום שאתם מחפשים, זה לגמרי בסדר. ברור שכולנו רוצים להגיע לצמרת, אבל צריך לבנות את הדרך לשם ולצבור לאט לאט את כל הניסיון הדרוש.

ושיהיה בהצלחה!

למשרות בתחומים שונים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully