וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משחק כדורסל יכול לעזור לכם להשיג עבודה חדשה?

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

9.8.2020 / 7:00

בעידן שבו הזהות המקצועית נבנית לא רק במפגש פנים אל פנים אלא גם במרחב הווירטואלי - הנוכחות ברשת יכולה להיות כלי לשיווק עצמי - אם משתמשים בה בתבונה. לילך רון הימלמן, סמנכ"לית השיווק בקבוצת Manpower, עם הטיפים שימתגו אתכם באופן מקצועי ברשת

בשנים האחרונות הפך המיתוג מנחלתם של ארגונים גדולים, מפורסמים ומובילי דיעה לחלק מחייו של האדם הפרטי.

בשוק התעסוקה המתנהל בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, חברות השמה ומעסיקים פוטנציאליים בודקים את הפרופילים שלנו בפייסבוק ובלינקדאין ומחפשים אזכורים ותמונות שלנו על בסיס יומיומי. אם צלחתם את ראיון העבודה את שיחת הממליצים ואת שאר שלבי המיון ובכל זאת לא התקבלתם למשרה שחשקתם בה, ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בתמונות שהעליתם בדף הפייסבוק שלכם, או בציוץ לא מוצלח בטוויטר.

"כל פעולה שלכם ברשתות החברתיות השונות היא פעולת שיווק של ממד מסוים בעצמכם", אומרת לילך רון הימלמן, סמנכ"לית השיווק של קבוצת Manpower, "ממש כמו שאנחנו משתמשים בגוגל כדי לחפש מידע, כך גם מנכ"לים ויועצי השמה נסמכים על גוגל כדי לדלות אינפורמציה עליכם ולכן חשוב לדעת איך לרתום את המידע שאתם מפרסמים לטובתכם בשוק העבודה".

אז מי אתם? מה הידע וההישגים שלכם?, מה היתרון שלכם ואיך אתם רוצים להיראות ברשת מבחינה מקצועית ואישית? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למתג עצמכם מבחינה מקצועית ברשתות החברתיות:

הפרידו בין החיים האישיים לתדמית המקצועית

יש הבדל בין הרשתות החברתיות השונות - לינקדאין היא לא פייסבוק ומה שמעלים לאינסטגרם לא מתאים לשיתוף בבלוג מקצועי. הגדירו לעצמכם באיזה רשתות חברתיות אתם רוצים לחשוף את החיים האישיים ובפני מי, ובאילו רשתות תתמקדו בפן המקצועי.

"חשוב לספק מקסימום של מידע מקצועי על עצמנו במקומות הנכונים", מוסיפה רון הימלמן. "אם אתם בקבוצות דיון מקצועיות בלינקדאין או בפורומים הקשורים למקצוע תפרטו מהם תחומי הידע שלכם, מהו הניסיון המקצועי, ההישגים, התארים האקדמיים ועוד פרטים רלוונטיים. מה שאתם תשתפו ייראה על ידי המעסיקים הפוטנציאליים".

לינקדאין. ShutterStock
לינקדאין היא לא פייסבוק ומה שמעלים לאינסטגרם לא מתאים לשיתוף בבלוג מקצועי/ShutterStock

התמחויות ייחודיות

לתחביבים ולתחומי העניין שלכם יכולה להיות השפעה חיובית בעיני מעסיקים, לכן אם תציינו אותם או תשתפו מידע עדכני לגביהם, זה יכול להאיר פן נוסף באישיות שלכם. "אם, לדוגמה, אתם רצים למרחקים ארוכים או משחקים כדורסל בקבוצה מקצועית זה מעיד משהו על האישיות שלכם, על ההתמדה, האמביציה, העמידה בקשיים, יכולת העבודה בצוות שלכם ועוד", מציינת רון הימלמן, "כל תחביב שמלמד על האישיות מייצר יתרון".

לשמור על הרלוונטיות

אתם לא שונים מכל מותג אחר, לכן צריך לספק לצרכנים - כלומר, למעסיקים הפוטנציאליים - מידע רלוונטי בתחום העניין. אם לדוגמה יש לכם בלוג מקצועי שאתם מפרסמים, הרי שברשותכם במה מעולה להבלטת היכולות המקצועיות.

"ככל שתהיו מעודכנים בנעשה בתחום המקצוע שלכם ופעילים מבחינת שיתוף הידע והמידע, כך תוכלו להרשים קולגות, מעסיקים ובעליי עניין", מדגישה רון הימלמן, "חשוב ליצור רשימות תפוצה ברשתות השונות, להפגין נוכחות מקצועית, להביא זווית אישית ולהיות מודעים למסרים שאתם מעבירים".

שיווק עצמי ברשת. ShutterStock
שמירה על רלוונטיות, נטוורק וירטואלי ועוד/ShutterStock

להתעדכן כל הזמן על הנעשה בתחום המקצועי

כיום הטכנולוגיה והמציאות משתנות בקצב מהיר מאוד ויש לכך השפעה גם על שוק העבודה. מי החברות המובילות בתחום? איזו חברה גדלה ומחפשת עובדים? מהן המיומנויות החברתיות שהמעסיקים מחפשים? איזה קורסים חדשים נפתחים? אתם חייבים לדעת כדי לנצל הזדמנויות. "כדי ליצור בידול ולחדד יתרונות בתחום חשוב להתעדכן, אך חשוב גם להתמקצע ולכן אם יש הזדמנות לעבור קורס שמקנה או משפר מיומנויות, נצלו זאת", מוסיפה רון הימלמן.

נטוורקינג וירטואלי

זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר למיתוג עצמי ברשת ואותו נטוורקינג וירטואלי מאפשר להתחבר לאחרים מהר יותר מכל כלי אחר. נטוורקינג וירטואלי יסייע לכם למצוא את החברים שהיו אתכם בצבא, בעבודה הקודמת, באוניברסיטה או בילדות ולהיחשף דרכם למשרות.

"המעסיקים משוועים להמלצת 'חבר מביא חבר' וקל להגיע למשרות ולחברות בדרך זו", אומרת רון הימלמן. "היכנסו לקבוצות מקצועית והיו פעילים בהן, זה יעזור לעורר סקרנות לגביכם. כיום יועצי השמה ומנהלי משאבי אנוש 'צדים' את הכישרונות ובעלי הניסיון דרך הרשתות. אם אתם מפיצים ידע ומידע רלוונטי אנשים רואים זאת ומסמנים אתכם. הסימון הזה הופך אתכם לבעלי הכוח - הם ירצו אתכם ולא תצטרכו לשלוח קו"ח".

על ידי שליטה במיתוג האישי שלכם ברשתות החברתיות, אתם מבטיחים שאנשים יראו מה שאתם רוצים להראות. המיתוג האישי יכול לעזור לקריירה שלכם ולבסס אתכם כבעלי סמכות והשפעה בתחום. הימנעו מפרסום תמונות פרובוקטיביות או אמירות קיצוניות, שדרו מקסימום מקצועיות וענייניות וצרו חומת הפרדה בין האישי לפומבי ובכך תוכלו לנצל את כוחה של הרשת מבחינה מקצועית.

למשרות בתחומים שונים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully