וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מסוגלים לשחרר: כך תמנעו מהעבודה להרוס לכם את החיים, ולהיפך

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

9.7.2020 / 16:41

כמה פעמים הגעתם הביתה והבנתם שיום העבודה לא באמת נגמר ואתם עוד חושבים על המשרד? אורנה שביט, מנהלת תחומים ב-Manpower Professional בחטיבה להשמת בכירים, אשר מתמחה בגיוס והשמת דרג ביניים, ניהול וניהול בכיר, מסבירה למה חשוב לייצר איזון בין החיים לעבודה

קמתם בבוקר, ארגנתם את הילדים, בקושי הספקתם לאכול משהו ומיד מיהרתם לעבודה. שם ביצעתם את מטלות היום בשלמות, השקעתם השתדלתם, אתם עובדים למופת.

ואז? חזרתם הביתה, ניסיתם להירגע ופתאום המחשבות על המשרד עולות שוב או שאתם נזכרים שעוד נשאר לכם משהו להשלים. מסתבר לכם שיום העבודה שלכם לא באמת נגמר וגולש לשעות הפנאי והמשפחה.

איזון והפרדה בין העבודה לבין החיים האישיים שלנו היא אחד האתגרים הגדולים שאנו נדרשים להתמודד איתם לאורך הקריירה. אורנה שביט, מנהלת תחומים ב-Manpower Professional מסבירה: "מרבית האנשים תופסים את המונח 'הצלחה בחיים' כשילוב בין בית, משפחה וקריירה. לכן, שגשוג בקריירה מעלה גם את תחושת הביטחון העצמי. רובנו רוצים להצליח במקום העבודה וחשוב לנו להוכיח לאחרים ולעצמנו שאנחנו טובים, מוכשרים וראויים. אנחנו משקיעים שעות רבות בעבודה, מתוך הנחה שככל שנשקיע, נצליח יותר, אבל לפעמים זה גורם לנו לוותר על דברים אחרים שחשובים לנו".

מלבד הרצון להצליח, ישנו גם הנושא הכלכלי ורבים עובדים שעות ארוכות, מה שמייצר שחיקה: "השילוב של בית ועבודה הוא נושא טעון בהמון משפחות", אומרת שביט. "השחיקה גורמת לעובדים רבים להיות עייפים, משועממים וחסרי מוטיבציה בעבודה ומכאן, לירידה בתפוקה שלהם".

מחקרים רבים מראים שככל שנצליח לאזן בין הבית והחיים לבין העבודה, נהיה שבעי רצון ואפקטיביים יותר וכך גם הארגון שלנו ירוויח. השאלה הגדולה היא - איך עושים את זה? התשובה: לומדים לאזן ולשמור על גבולות.

עבודה מהבית. ShutterStock
דעו לשלב. האיזון חשוב/ShutterStock

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם מאוד

לא לענות לסמסים וטלפונים בבית כל עוד הילדים ערים

נכון, הרבה פעמים משהו נראה "דחוף", אבל כנראה שברגע שיצאתם מהמשרד והגעתם למשפחה, כמעט הכל סובל דיחוי, לפחות של כמה שעות. נצלו את הזמן המשפחתי שיש לכם עד כמה שניתן וגם אחרי שהילדים נרדמו, אל תתיישבו יותר מדי זמן מול המחשב. עדיף להקדים קצת בבוקר מאשר למרוח את הלילה.

פנו לעצמכם זמן למשהו שלא קשור כלל לעבודה

"צריך לדעת 'לשחרר'", מסבירה שביט. "המרדף התמידי של הקריירה יכול לחכות כמה שעות, כי העבודה אף פעם לא מסתיימת". חפשו תחום עיסוק, כמה שיותר רחוק מסוג העבודה שלכם והבטיחו לעצמכם שאתם משקיעים בו זמן מסוים ביום, מחוץ לשעות המשרד. זה לא חייב להיות המון זמן, גם חצי שעה-שעה תספיק, אבל ככה תסיחו את דעתכם קצת.

תאמו ציפיות

ככל שתדברו יותר על הדברים, ככה יהיה לכם קל יותר לשמור על איזון בין החיים לעבודה. תאמו ציפיות בשני המקומות - גם עם המנהל שלכם, לגבי שעות עבודה ותפוקה וגם עם בן/בת הזוג והילדים, לגבי אופי הדברים שאתם רוצים וצריכים לעשות מחוץ לשעות העבודה.

עובדים מהבית? ארגנו את לוח הזמנים היטב

בעקבות הקורונה, המגמה של עבודה מהבית, שהתחזקה בשנים האחרונות, עשתה עוד קפיצה קדימה. אך יש כאן גם אתגר, כאשר העבודה מתבצעת באותו מקום בו אתם מבלים את שעות הפנאי. איך מאזנים? "זה לא פשוט, אבל אפשרי", מבטיחה שביט. "עם ארגון מחדש של לוחות הזמנים, סדר היום וצורת העבודה שלכם - תצליחו. מגמת העבודה מהבית הולכת וגדלה, כי ישנה הבנה שאנשים מספקים יותר תפוקה כאשר הם מרגישים שהארגון מבין אותם ובא לקראתם".

אל תיקחו הכל על עצמכם

גם אם אתם משוכנעים שאתם כל-יכולים ושאתם בשליטה על הכל, זה עלול ליצור עומס, הן בעבודה והן בבית, ולהפר את האיזון שעבדתם עליו רבות כל כך. בעבודה, דעו להשתמש באנשים אחרים בצוות שלכם, כדי שלא תגיעו למצב בו אתם חייבים לשבת בבית בלי סוף ולהשלים עבודה. בבית, תקבעו בין בני המשפחה מי לוקח אחריות על מה - כלים, ניקיון וכו', כדי שלא תצטרכו להתרוצץ בלי הפסקה, במקום לבלות בכיף את שעות הפנאי.

בשנים האחרונות, איזון בית-עבודה נתפס כאחד הגורמים הבולטים שעובדים בוחנים כאשר הם מחפשים מקום עבודה חדש. לעיתים קרובות, עובד ייבחר בארגון בעל מודעות לאיזון הזה. הדבר נכון במיוחד אם שני בני הזוג מנהלים קריירות משגשגות, ורוצים לדעת שתהיה להם האפשרות לשמור על האיזון הנכון בין העבודה לחיים.

זה אולי יחייב אתכם "לחשב מסלול מחדש" בכל הנוגע לדרך בה התרגלתם לעבוד, אולם חשוב שתדעו להפריד בין עבודה לחיים האישיים, לטובתכם ולטובת הארגון שאתם חלק ממנו. כך כולם מרוויחים.

למשרות במגוון תחומים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup
  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully