וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלה החשובה מכולן: איך תדעו כמה כסף לבקש בעבודה החדשה?

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

20.7.2020 / 13:07

שלב המשא ומתן משמעותי במיוחד בתהליך הכניסה שלכם לעבודה. חני יעקב סמנכ"לית בקבוצת Manpower ומנהלת חטיבת Professional, מדגישה את הדברים שכדאי לשים לב אליהם: איך בודקים את השכר הממוצע למשרה, מה אפשר לבקש חוץ מכסף וכיצד מנהלים משא ומתן נכון?

צילום: אבי כהן עריכה: דפי מקל

מצאתם עבודה? מצוין, ומזל טוב! אבל זה ממש לא הזמן להוריד הילוך ולהיכנס לשאננות. כי אומנם שלב המרוץ לחיפוש העבודה הסתיים, אבל עכשיו מגיע שלב לא פחות חשוב: המשא ומתן, בו ייקבעו השכר ותנאי ההעסקה שלכם בארגון החדש.

אז איך יודעים כמה לבקש ועל מה אסור לוותר? חני יעקב סמנכ"לית בקבוצת Manpower ומנהלת חטיבת Professional, עם התשובות והדברים שכדאי לשים לב אליהם:

1) עירכו בדיקה לפני הראיון

בדקו מה השכר הממוצע בארגונים אחרים עבור משרה דומה ומקבילה, כמובן ביחס לוותק שלכם ולשעות העבודה הנדרשות מכם. אפשר לעשות זאת דרך רשתות החברתיות, מכרים מקצועיים, פורומים מהתחום או באתר של Manpower, שם יש טבלאות שכר מעודכנות.

2) איספו מידע רלוונטי

איספו מידע לגבי החברה והתפקיד החדש שלכם. נסו לברר עד כמה החברה נחשבת למתגמלת והחליטו מה מינימום השכר שאתם יכולים להתגמש אליו. בנוסף, אל תתנו טווח שכר. ארגונים נוטים לבחור את הרף התחתון של הסאקלה ולכן עדיף לציין סכום ברוטו מדויק.

משא ומתן. ShutterStock
משא ומתן הוא אתגר בפני עצמו/ShutterStock

3) הדגישו את היתרונות שלכם

במהלך המשא ומתן, הדגישו את היתרונות שלכם, כמו הכשרה מיוחדת שעברתם, היכרות שלכם עם השוק והמתחרים, ניסיון עשיר שברשותכם ועוד. כל יתרון כזה ימצב אתכם גבוה יותר בתהליך.

4) בקשו הטבות שוות ערך לכסף

אם המעסיק לא מתגמש בשכר הבסיס, אבל אתם עדיין מעוניינים במשרה, בקשו הטבות אחרות השוות ערך לכסף: תוספת לימי חופשה, ימי השתלמות, ארוחות, רכב, נסיעות, בונוס ועוד. בדקו אילו יתרונות נוספים יש למקום העבודה (חדר אוכל, חדר כושר ואחרים, דברים שיחסכו לכם כסף)

5) בקשו זמן לבדוק ולהתייעץ

הגעתם להסכמות ויש טיוטה לחוזה? עכשיו, הפגינו אמונה ביכולות שלכם ונהלו משא ומתן מתוך ביטחון עצמי (אך לא מתוך יהירות). הפעילו שיקול דעת שמתייחס לא רק לשכר, אלא גם לקירבה למקום מגורים, צבירת ניסיון ניהולי ו/או מקצועי, גמישות בעבודה מהבית ועוד.

בהצלחה!

למשרות במגוון תחומים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup
  • עוד באותו נושא:
  • משא ומתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully