וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם סודות: איך מחפשים עבודה בדיסקרטיות בלי לטעות?

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

28.6.2020 / 9:14

אתם רוצים להחליף עבודה, אבל צריכים לבצע את תהליך החיפוש בזמן שאתם עדיין מועסקים במקום הנוכחי? ממה כדאי להימנע, איזה יתרונות יש לחיפוש דיסקרטי ואיך חברת השמה יכולה לעזור. ריבי פדרמן-דרור, ראש צוות גיוס ב-Experis IT, עם התשובות והטיפים

דרושים. ShutterStock
דרושים/ShutterStock

כנראה שבשלב כלשהו בקריירה שלנו, כולנו עשויים להיתקל במצב בו אנו עובדים במקום שאנחנו לא מרגישים הכי בנוח איתו. למה? יש לכך לא מעט אפשרויות: מערכת יחסים לא תקינה עם המנהל, החברה במצב לא יציב, תפקיד שאין לאן להתקדם ממנו ועוד. בשורה התחתונה, כנראה שהגיע הזמן לחפש עבודה חדשה, אבל יש בעיה. אנחנו עדיין חלק מהחברה הנוכחית שלנו ולא רוצים לעזוב לפני שנמצא מקום עבודה אחר.

במקרים כאלה, כדאי לחפש עבודה בצורה דיסקרטית. כמובן שכמו לכל דבר בחיים, גם לחיפוש עבודה דיסקרטי יש יתרונות וחסרונות. ריבי פדרמן-דרור, ראש צוות גיוס ב-Experis IT, עוזרת לנו להבין מתי דיסקרטיות היא צו השעה: "לחיפוש גלוי יש יתרונות. מי שמודיע למעסיק שהוא רוצה לעזוב, עשוי לקבל הצעה לתפקיד חדש, שיפור בתנאים, העלאה בשכר ועוד. מנגד, החיסרון במצב כזה הוא שיש מעסיקים שיגיבו באופן שלילי אם תודיעו על עזיבה והמעמד שלכם עלול להיפגע עוד לפני שתספיקו למצוא משהו אחר. בנוסף, אם החברה בהליכי צמצום, יפטרו קודם כל אתכם".

פדרמן-דרור מוסיפה כי בימים כאלה, בהם מצב השוק לא ממש יציב בעקבות הקורונה, כדאי להיזהר ולנסות להימנע עד כמה שניתן ממצבים כאלה ולכן, חיפוש עבודה דיסקרטי יכול להיות פתרון מצוין: "חיפוש עבודה דיסקרטי מאפשר לברר מה קורה בחוץ, לפני שמודיעים על עזיבה. זה יאפשר לכם להחליט האם שווה לעשות את הצעד הזה דווקא עכשיו".

אם אכן החלטתם לחפש עבודה באופן דיסקרטי, יש כמה טעויות שאתם ממש, אבל ממש רוצים להימנע מהן.

הטעות הבסיסית ביותר היא לחפש עבודה מהמחשב שלכם או דרך תיבת המייל של העבודה הנוכחית. כדאי להפריד לחלוטין את החיפוש מכל מכשיר שלמישהו בחברה עשויה להיות גישה אליו.

נסו להימנע מקיום שיחות טלפוניות עם מגייסים במהלך יום העבודה. כמו כן, מומלץ להימנע מלייקים ותגובות ברשתות החברתיות ברשתות החברתיות למשרות שפורסמו. העמיתים שלכם עשויים לקשר בין הלייק לכוונות שלכם.

רצוי שלא לשלוח את קורות החיים שלכם לחברות המתחרות במקום העבודה הנוכחי - זכרו שהשוק בישראל קטן ויכול להיות שהמתחרים מכירים את העמיתים שלכם לעבודה. היזהרו גם משליחת קורות חיים למשרות שלא ברור מי עומד מאחוריהן, כי הן עלולות להתברר כמשרות של מקום העבודה הנוכחי.

חיפוש עבודה. ShutterStock
חברות ההשמה יכולות לעזור מאוד בחיפוש עבודה באופן דיסקרטי/ShutterStock

אז איך עושים את זה נכון? ראשית, הכי נכון ונוח להיעזר בחברים ומשפחה, אנשים שאתם סומכים עליהם. עדכנו אותם שאתם מחפשים אפשרויות חדשות. הם יידעו להעביר לכם הזדמנויות מתאימות כשיתקלו בהן. אפשרות מומלצת נוספת היא לפנות לחברות השמה. התהליך עם חברות ההשמה בדרך כלל קצר וממוקד יותר, הן מכבדות בקשות לדיסקרטיות ויקפידו לעדכן אתכם לפני כל שליחה של קורות החיים שלכם למשרה מתאימה.

פרופיל הלינקדאין:

אם אתם מתכוונים לעדכן את הפרופיל שלכם, הקפידו לא לשנות אותו בצורה דרסטית מדי. עמיתים לעבודה עלולים להבחין בשינויים, אם הם מהותיים ובולטים.

קורות החיים:

ציינו בקורות החיים שחיפוש העבודה הוא דיסקרטי. ציינו גם את מקום המגורים, כדי שלא יפנו אתכם למשרות באזורים שאינם רלוונטיים לכם. אל תציינו את מקום העבודה הנוכחי. מספיק במקרה כזה לציין את תחום העבודה שלכם.

התנהלות יומיומית:

אחד האתגרים הגדולים בחיפוש עבודה דיסקרטי הוא לשלב את העבודה היומיומית בצורה שלא תפריע לתפקוד שלכם או תגלה את כוונותיכם. הימנעו משינוי מוגזם של הרגלים, כמו להגיע למשרד שעתיים אחרי השעה בה אתם רגילים להגיע, או לצאת שעתיים לפני. אל תצאו להפסקות צהריים מוקדמות ואל תבלו יותר מדי זמן בשיחות טלפון. אפשר לתאם ראיונות טלפוניים קצרים עם המגייס לזמן הפסקת הצהריים, ולנהל אותן הרחק מאוזניים קשובות.

רצוי גם להימנע משינויים בולטים מדי בלבוש שלכם. אם ביום יום אתם מגיעים לעבודה בטי-שירט וסנדלים, ופתאום תופיעו עם מכופתרת ועניבה, זה עשוי לעורר שאלות. סביר להניח שיש לכם חברים טובים בעבודה, במיוחד במקום בו עבדתם תקופה ארוכה. למרות זאת, השתדלו שלא לשתף את העובדה שאתם בתהליך חיפוש עבודה. אם אתם רוצים חיפוש דיסקרטי, הוא צריך להיות דיסקרטי באמת. אתם לא יודעים לאן ולמי הרכילות תעבור וכדאי להימנע מאי נעימויות.

תהליך החיפוש:

לחברות ההשמה כאמור, יש יתרון בולט אם בחרתם בחיפוש עבודה דיסקרטי. מעבר לעובדה שניתן להנחות את חברת ההשמה שלא לשלוח את קורות החיים שלכם ללא אישורכם, תוכלו גם ליצור קשר אישי עם מגייס או מגייסת שאתם סומכים עליהם, שיטפלו בלעדית בתיק שלכם. כך תוכלו להנחות מראש אילו חברות לא רלוונטיות עבורכם. אם יש ביניכם יחסי אמון, תוכלו גם לחשוף בפניהם איפה אתם עובדים, כך שהם יוכלו לאתר עבורכם את המשרות המתאימות ביותר.

אל תשכחו - חיפוש עבודה הוא תהליך שלוקח זמן וכולל יותר מפגישה וריאיון אחד. לכן, כשמישהו מחברת ההשמה מוביל עבורכם את התהליך, אתם חוסכים זמן ועיסוק בנושא וזה קריטי בחיפוש עבודה דיסקרטי, כשאתם עדיין עובדים וכמות הזמן שאתם יכולים להשקיע בנושא קטנה יותר.

גם אם אתם לא יכולים כבר לחכות לעזוב את העבודה, תמשיכו לתת את המקסימום בכל רגע כי זה גם הוגן וגם לא יעורר חשד. וכמובן, אם במקרה ייווצר מצב בו תתחרטו, תוכלו להשאיר מאחור את חיפוש העבודה הדיסקרטי ולהמשיך לעבוד במקום העבודה הנוכחי שלכם.

לצפייה במשרות ושליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully