וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מקום לטעויות: לא תאמינו כמה זמן לוקח להסתכל על קורות החיים שלכם

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

15.6.2020 / 14:47

כל מגייס מקבל לידיו מאות קורות חיים ביום ולומד לסנן אותם בזריזות. חגית צ'פניק, מנהלת תחום ב-Manpower Professional, עם הטיפים הכי חשובים שיעזרו לכם לעבור את השלב הראשוני (שלוקח 5-10 שניות!) ולהוביל אתכם כל הדרך לריאיון, ולמשרה הנחשקת

ריאיון עבודה. ShutterStock
ריאיון עבודה/ShutterStock

חמש עד עשר שניות! זה כל הזמן שמגייס מקצועי זקוק לו כדי להחליט אם יש טעם להמשיך ולהעמיק בקורות החיים ששלחתם, עבור המשרה שממש חשקתם בה, או שאתם פשוט לא האנשים המתאימים לתפקיד. חמש עד עשר שניות אולי נשמע מעט, אבל אם תגישו את קורות החיים עם דגש על המקומות הנכונים, זה בהחלט מספיק זמן בשביל שאתם תהיו אלה שתבלטו מעל כולם.

מגייסים מקבלים לידיהם מאות קורות חיים ביום. לכן, אין להם את הזמן והאפשרות לקרוא כל מילה בכל מסמך שנשלח אליהם. חגית צ'פניק, מנהלת תחום ב-Manpower Professional, העוסק בהשמת דרגי ניהול ביניים ודרגים בכירים עד מנכ"לות, בעולמות תפעול, שרשרת אספקה ותחום ההנדסה, מסבירה: "מה שאנחנו מחפשים בשלב הראשון זה את דרישות הסף של התפקיד, כמו השכלה והסמכות רלוונטיות. אחר כך, שפות ויציבות תעסוקתית. אני עוברת על המון קורות חיים כל יום ומבינה בדיוק מה הלקוח שלי מבקש בפרק זמן קצר מאוד ואם זה לא קופץ לי לעין מיד, מתוך המסמך, כנראה שזה לא שם. בכל מקרה, הלקוח יפסול את קורות החיים אם לא יראה שם את דרישות הסף שהוא ביקש".

צ'פניק אומרת שקורות החיים הם כרטיס הביקור של המועמד למשרה הנחשקת והתפקיד שלהם הוא להעביר מסר ענייני, מקצועי ומהיר. לכן, עוד לפני דרישות הסף אפילו, המגייס יסתכל על הנראות שלהם. קורות החיים שלכם חייבים להיות מובנים, מסודרים ועם הפונטים הנכונים (עדיף Arial 11 או David 12). צ'פניק מוסיפה שלא פחות חשובה היא השפה - אל תשלחו קורות חיים באנגלית, אם זה לא נדרש מכם במפורש. אתם עלולים ליפול על מגייס שאנגלית היא לא חוזקה שלו והוא ייבהל ויעביר את קורות החיים שלכם הלאה.

בחורה צעירה מתראיינת לעבודה בחברת הייטק. ShutterStock
בחורה צעירה מתראיינת לעבודה בחברת הייטק/ShutterStock

חשוב להבין - מצד אחד, אין תבנית קבועה ונכונה אחת לבניית קורות החיים ומצד שני, בהחלט ישנם כמה כללי אצבע והמבנה די קבוע:

פרטים אישיים: שם, מקום מגורים, מייל, טלפון ואפשר גם תעודת זהות, בעיקר אם יש לכם שם נפוץ ועל מנת שניתן יהיה לעדכן במערכות. גיל וסטטוס משפחתי אינם חובה, אבל מספקים נימה אישית.

תמצית: 3-4 שורות בהן המועמד כותב מה הערכים המוספים שלו וסיכום על עצמו, האיכויות שהוא יביא לתפקיד, ניסיון ניהולי - עסקי, מסחרי ופיננסי, הובלה והטמעה של תהליכים ארגוניים, נתונים כמותיים ועוד. זכרו - תמצית כשמה כן היא, קצרה ואובייקטיבית!

השכלה: מהווה מסנן ראשוני, אלא אם יש לכם ניסיון שמעפיל על ההשכלה ושונה ממנה. אם זה המצב, אפשר להעביר את ההשכלה לסוף קורות החיים. זכרו - גם תעודה מקצועית היא השכלה.

ניסיון תעסוקתי: כרונולוגית, מהחדש ביותר לישן. צ'פניק מציעה לכתוב את השנים, ללא חודשים ולצדם שם התפקיד והחברה. אם צריך, את החברה הנוכחית בה אתם עובדים ניתן לכתוב באופן דיסקרטי, אבל כדאי לציין את עולם התוכן אם הרקע חשוב ויקדם אתכם. שימו לב - אל תכתבו את הניסיון התעסקותי בצורת סיפור עם פסקאות, אלא בנקודות קצרות, שורות ענייניות. אל תשכחו, יש לכם 5-10 שניות להרשים את המגייס. כל נקודה צריכה לכלול שלושה דברים עיקריים - תחומי אחריות (פירוט התפקיד), פעולות שביצעתם והישגים משמעותיים.

אם צלחתם את שלושת השלבים הראשונים, של הנראות, דרישות הסף והשפה, הניסיון התעסוקתי הוא השלב הקריטי הבא בבחינת קורות החיים שלכם על ידי המגייס. יציבות תעסוקתית חשובה וצריך להימנע עד כמה שניתן מחורים בקורות החיים, ואם יש כאלה, לספק הסברים הגיוניים (משרה שמראש הוגדרה כפרויקט, ארגון שפשט רגל או סיים את פעילותו בישראל וכדומה). חשוב שתהיו עקביים בשנות העבודה ובהגדרת התפקידים שלכם, אם יש לכם יותר מגרסה אחת לקורות החיים.

שפות: אנחנו בעולם גלובלי ושפות הן מרכיב משמעותי. אם אנגלית היא לא שפת אם שלכם, ציינו התנהלות שוטפת, "ברמה גבוהה". אם אתם לא ברמה הזו, אל תאדירו את עצמכם, כי יהיה קל לשים לב לכך. אנגלית טובה היא דרישה כמעט הכרחית בכל מקום עבודה כיום.

יישומי מחשב: כל התוכנות בהם אתם מתמחים, מוורד ואקסל ועד לתוכנות מקצועיות, בדגש על ניסיון, לא משהו שלמדתם להשתמש בו במסגרת התואר.

שירות צבאי: חברות ביטחוניות יחפשו אותו והוא גם סוג של ניסיון שיכול להעיד על יכולות ניהול.

תרומה לקהילה ותחומי עניין: לא חובה, אבל על פי צ'פניק, התנדבות נותנת נקודות זכות, מראה על יוזמה ו"ראש גדול". ציינו תכונות ומאפיינים אישיותיים שיכולים לסייע.

צ'פניק גם מציעה להתאים את קורות החיים למשרה - אם אתם מנסים לקבל תפקיד בחברת שיווק, תראו את זה. תשלחו קורות חיים קצת יותר קריאטיביים, ציוריים ועם אלמנטים דיגיטליים.

משרד. shutterstock, ShutterStock
משרד/ShutterStock, shutterstock

ויש גם את הטעויות, אלה שיכולות להפיל לנו את קורות החיים, גם אם המגייס כבר התרשם ועבר לשלב השני אחרי 5-10 השניות שלו. מה למשל?

טעויות כתיב: חובה לבדוק את קורות החיים. אם עברית אינה שפת האם שלכם, כדאי מאוד לשלוח אותם להגהה של מישהו שסומכים עליו

פסקאות: שמירה על חלוקה ברורה ושווה של פסקאות.

דרישות שכר ותנאים: עוד לא קיבלתם את המשרה. חכו רגע עם בקשות שכר, קרן השתלמות וכו'. שכר בהחלט חשוב, אך יחד עם זאת, ארגונים מעדיפים מועמדים שמפגינים תחילה מחוברות לתפקיד, לעשייה, לאתגר ולארגון. בנוסף, ייתכן כי השכר במשרה גבוה מהדרישות שלכם, אז חבל לפספס.

ניסוחים: הימנעו מהאדרה עצמית, התנשאות וביטחון עצמי מופרז. לא לכתוב "בטוח שלא תמצאו עובד טוב ממני" או "אני הכי מתאים לתפקיד". הציגו את עצמכם דרך תוצאות בעשייה.

תרגום רע: הימנעו מתרגום ב-Google Translate של קורות החיים. זה נראה רע ויפגע בכם כי קל לזהות זאת.

שקרים וחצאי אמיתות: היצמדו לתאריכים אמיתיים והכשרות שבאמת סיימתם. אם חסר לכם פרויקט אחד לתואר, לא בושה לציין זאת ולהסביר - זה עדיף מאשר להיות מתויג כלא אמין.

לסיום, זכרו - צריך סבלנות. למגייס אולי ייקח שניות מועטות לקרוא את קורות החיים שלכם, אבל גם אם עשיתם הכל נכון ועברתם הלאה, התהליך ארוך ולוקח זמן עד שהוא מסתיים, אולי אפילו כמה חודשים. קצב ההתקדמות תלוי במספר גורמים הקשורים בהליך הגיוס בתוך כל חברה. הישארו סבלניים ורק חשוב שתהיו בטוחים בעצמכם, שעשיתם את המירב מהצד שלכם. ושיהיה בהצלחה!

למשרות במגוון תחומים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully