וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה שממש אסור לכם לתת בריאיון עבודה

בשיתוף Manpower

22.12.2020 / 13:41

כולנו יודעים לספר בלי בעיה על החוזקות שלנו, אבל מה עושים כאשר המראיין שואל "מה החולשות שלך?" ואיך מספקים תשובה שגם תראה לו שאנחנו מבינים שאנחנו לא מושלמים וגם תוכיח שאנחנו עובדים כדי להשתפר ויכולים להפוך חיסרון ליתרון - המומחים של Manpower עם הטיפים

צילום: אבי כהן עריכה: דפי מקל

מה החוזקות שלכם? זה קל. כנראה שאם יבקשו מאיתנו, כולנו נמצא כמה דרכים טובות להלל ולפאר את עצמנו, לספר במה אנחנו תותחים במיוחד ואיך אנחנו יכולים להביא את הדברים האלה לידי ביטוי כשנקבל עבודה חדשה. אבל מה החולשות שלכם? זו כבר שאלה מסובכת יותר.

כנראה שכל מי שניגש לריאיון עבודה צפוי להיתקל בשאלה הזו. בשלב מסוים של הריאיון, הוא יתבקש לענות על השאלה הכי פחות נוחה ולהסביר למראיין במה הוא לא טוב. חשוב להיות מוכנים לשאלה הזו, כי היא מהווה רגע בו אתם יכולים להראות למראיין שאתם רציניים ויודעים על מה אתם מדברים, או לחלופין להכשיל אתכם בריאיון אם התשובה לא תהיה מתאימה מספיק.

איך עושים את זה נכון? למומחים של Manpower יש את התשובות. בסופו של דבר, שאלת החולשות נועדה לאפשר למראיין לבדוק את רמת המודעות העצמית שלכם. הוא רוצה לגלות האם תהיו מסוגלים לעשות שני דברים: גם להודות שאתם לא מושלמים, וגם להסביר איך אתם לוקחים את הצדדים החלשים שלכם, עובדים כדי לשפר אותם ומשתמשים בעבודה הזו ליצירת מצב חיובי.

לכן, עליכם להיות אמיתיים. אל תקחו סתם תכונה חיובית ותציגו אותה כצד השלילי שלכם ואל תהיו נדושים. "פרפקציוניסט" היא לא התשובה שהמראיין שלכם רוצה לשמוע, אלא רק דרך להתחמק ממתן תשובה עניינית. מצד שני כמובן, אל תגזימו עם החולשות שלכם ואל תגידו משהו שעלול לגרום למראיין "למחוק" אתכם. המטרה היא להיות איפשהו באמצע.

הדרך להגיע לאמצע הזה היא לחשוב על תכונה או הרגל בעייתי, שאתם רוצים לשפר. בואו לריאיון העבודה מוכנים: דעו איזו תכונה או הרגל אתם רוצים להציג כאשר תישאלו על הנושא ולא פחות חשוב, הכינו מראש תשובה, כולל דוגמה אישית, לדרך בה אתם מנסים לשנות את החסרון הזה ולהפוך אותו ליתרון.

לכולנו יש חסרונות, זו לא בושה וצריך להיות מודעים אליהם. אם תדעו להציג את החיסרון לצד הפן החיובי שבו, המראיין יבין שאתם מספקים תשובות חדות ולעניין. בהצלחה!

6 טיפים מנצחים שיעזרו לכם לעבור את ריאיון העבודה >>>

בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully