וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלים הילוך: שלושה שלבים שיניעו מחדש את הקריירה שלכם

בשיתוף ManpowerGroup

19.5.2020 / 16:00

אם פוטרתם או נתקעתם בחל"ת בלתי נגמר בגלל הקורונה ואתם מחפשים את הצעד הבא, הנה הטיפים החשובים שיעזרו לכם לחזור במהרה למסלול. חשוב לבנות קורות חיים נכון, לעשות שיעורי בית לקראת ריאיון העבודה ולבנות תכנית מסודרת

צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

הקורונה הובילה רבים מאיתנו למצבים לא שגרתיים ולא נעימים בעולם העבודה כמו פיטורים או חל"ת שמסרב להיגמר. לא מעט אנשים מצאו עצמם תקועים בין עבודות ומחפשים את הצעד הבא שלהם, בעוד המשק חוזר לשגרה לאט לאט. אז מה עושים?

אורית בראון מחברת ההשמה Manpower מציגה את שלושת ה"הילוכים" שיעזרו לכם להניע מחדש את הקריירה!

הילוך ראשון: בניית קורות החיים

קורות החיים הן המסמך השיווקי שלכם ובעזרתם, אתם רוצים שיזמינו אתכם מיד לריאיון עבודה. אז איך גורמים לזה לקרות?

הציגו בקורות החיים את ה"מוצר" שלכם - אתם. קורות החיים צריכים להבהיר למי שקורא אותם מה יש לכם להציע ולא להיות פשוט הביוגרפיה שלכם.

בקורות החיים, תגידשו היטב את כל נקודות החוזקה שלכם, הדברים בהם אתם מומחים וההישגים שרשמתם עד כה. התקציר של קורות החיים עוזר למראיין להבין מהר מאוד ובצורה הנכונה ביותר את הניסיון והכישורים שיש לכם. משם, הוא כבר יתעמק עוד יותר במסמך.

בחינת קורות חיים במהלך ראיון עבודה. ShutterStock
בחינת קורות חיים במהלך ראיון עבודה/ShutterStock

הילוך שני: הכינו שיעורי בית לפני כל ריאיון

תחילה, צריך לעשות קצת עבודת מחקר - מה התפקיד, מי החברה, באיזה ענף ותעשייה, מה תהליך הריאיון יהיה ומי מראיין אתכם. הפגנת ידע גם מעניקה ביטחון, גם מרשימה את המראיין וגם מעידה על מוטביציה.

מעבר לכך, יש את ההכנה של עצמכם. הגיעו עם רשימת הישגים ברורה, וכשאתם יודעים אילו יתרונות וחסרונות יש לכם שמותאמים לתפקיד. מוכנות תעזור לכם להיות חדים, מרשימים, בטוחים ונינוחים במהלך הריאיון.

הילוך שלישי: בניית תכנית חיפוש עבודה

קודם כל, הגדירו מה אתם מחפשים, גם ברמת התפקיד וגם ברמת הארגון. חיפוש העבודה חייב להיות בנוי נכון ועקבי. לחפש עבודה - זו עבודה. אז הקציבו לכך זמן בכל יום.

איך עושים את זה נכון?

1) בנו תכנית אקסל לחיפוש עבודה. כך תוכלו גם לעשות פולואפ וגם לעקוב אחרי כל מה שכבר עשיתם. תדאגו לנהל נכון את הזמן, כדי להשלים תהליך חיפוש מקיף בערוצים שונים - אתרי דרושים, חברות השמה, רשתות חברתיות ונטוורקינג

2) נטוורקינג מאפשר לכם להיחשף למשרות שלא מפורסמות "בחוץ". דברו עם אנשים שכבר הכרתם, צרו קשרים חדשים ותהיו פעילים בקבוצות, קהילות ופורומים מקצועיים. יכול להיות שמה שיש לכם להציע זה בדיוק מה שמישהו אחר מחפש ואתם תהיו אלה שתעזרו לו.

3) תעבדו על "מיתוג אישי" ברשת - פייסבוק ולינקדין בעיקר, רשתות בהן אפשר "לראות ולהראות"

אלה המפתחות להצלחה, אז תעברו להילוך גבוה! פרואקטיביות, בניית קשרים חדשים וביצוע מעקב, הבנה של ההיצע והביקוש בעולם שלנו והצורך להתבלט. כך ירצו להעסיק אתכם. בהצלחה!

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully