וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 טריקים שיעזרו לכם למצוא את עבודת החלומות הבאה שלכם

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

1.6.2020 / 8:14

רבים פוטרו בשל הקורונה וצריכים למצוא את דרכם מחדש בשוק העבודה. איך נכון להתמודד עם חוסר הוודאות? חני יעקב, סמנכ"לית בקבוצת Manpower ומנהלת חטיבת Professional, החטיבה להשמת בכירים המתמחה בגיוס והשמת דרג ביניים, ניהול וניהול בכיר, עם 6 צעדים כדי להתחיל מחדש

חיפוש עבודה. ShutterStock
חיפוש עבודה/ShutterStock

אלפי ישראלים קיבלו בשבועות האחרונים הודעה ששינתה את חייהם - הודעת פיטורים. בין אם מדובר בכאלה שעבדו באותו מקום עבודה במשך שנים ארוכות או כאלה שמילאו את תפקידם בחברה חדשה זמן די קצר, מדובר בשינוי מציאות שמשפיע על כל תחומי החיים.

במנעד הרגשות, התמודדות עם פיטורים זהה במקרים רבים להתמודדות עם אובדן או טלטלה בחיים. בהתחלה רבים חשים הלם, מתקשים להאמין שזהו המצב שנכפה עליהם, וחשים תחושות של כעס וחוסר ביטחון.

"רוב האנשים מתקשים להתמודד עם שינויים גדולים", אומרת חני יעקב, סמנכ"לית בקבוצת Manpower ומנהלת חטיבת Professional, "מעט מהם יגידו - ניתנה לי הזדמנות ואני יכול למצות אותה, הגעתי למיצוי בתחום או בתפקיד ועכשיו אצא לדרך חדשה. אצל רבים הפיטורים יכולים להוביל לתחושת חרדה או אדישות. ורק לאחר שמגיעה ההשלמה עם המצב יתחיל תהליך ההצבה של יעדים חדשים".

אז איך מתקדמים ברמה המנטלית, ברמה החברתית וגם ברמה הכלכלית כדי להתמודד עם חוסר הוודאות, למצאו עבודה חדשה ולצאת לדרך חדשה? הנה כמה צעדים שיוכלו לעזור לכם למצוא את השביל החדש בקריירה.

דרושים. ShutterStock
בשישה צעדים בלבד/ShutterStock

צעד ראשון: תנו לגיטימציה לרגשות

פיטורים מציפים שאלות רבות - מה יקרה איתי? מה יהא על עתידי הכלכלי? איך לספר זאת למשפחה ולחברים? כיצד אפשר לפרנס את המשפחה והילדים? למה הקולגות המשיכו ואני פוטרתי? "זה בסדר לכעוס ולהתאכזב, אבל חשוב גם להזכיר לעצמכם את מקורות הכוח שסייעו לכם בעבר", אומרת חני, "לזכור את הדרך שהובילה אתכם להתקבל למקום עבודה מסוים או לתפקיד שביצעתם. הצפת הרגשות חשובה כדי להשלים עם המצב ולהשאירו מאחוריכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

ככה עושים את זה: איך מצליחים בריאיון עבודה אונליין

בשיתוף ManpowerGroup

צעד שני: התחילו לפעול

עשייה גורמת לתחושה של שליטה. כשאתם פועלים, היוזמה בידיכם ואתם קובעים את לוח הזמנים. איך נכון להכניס שליטה לחיים? "התחילו לייצר סדר יום ברור, שבו אתם עובדים בחיפוש עבודה", מציעה חני, "טפחו את הנטוורקינג שלכם, הפעילו אנשים שקרובים אליכם, קבעו מטרות חדשות ברמה היומית, השבועית ואפילו החודשית". הסדר החדש בחיים גם יעזור לכם להתמודד עם המציאות החדשה טוב יותר וגם יקדם אתכם במציאת משרה חדשה.

צעד שלישי: חזקו מיומנויות מקצועיות

זמן חיפוש העבודה הוא גם זמן מצוין לשדרוג מקצועי. יש הרבה קורסים אונליין לחיזוק מיומנויות ויכולות מקצועיות ואתם יכולים לשפר את הידע שלכם בתוכנות מסוימות, ללמוד שפה חדשה או ללטש כישורים מסוימים. "בנוסף לחיזוק המיומנויות עליכם לנסח את קורות החיים ולהפוך אותם רלוונטיים למשרה שתרצו לעבודה בה", אומרת חני, "אם יש לכם מגוון מיומנויות וניסיון בתחומים שונים, כדאי לכם לנסח מספר סוגים של קורות חיים כדי לדייק אותם למשרה המבוקשת".

חיפוש עבודה. ShutterStock
חזקו מיומנויות, בנו תכנית כלכלית/ShutterStock

צעד רביעי: בנו תכנית כלכלית

כשיוצאים ממעגל התעסוקה יש תחושה של חוסר ודאות ובמציאות הנוכחית אין לדעת כמה זמן ייארך חיפוש העבודה. ייתכן שתמצאו עבודה חדשה בתוך פרק זמן של ימים וייתכן שתצטרכו לחפש במשך כמה שבועות או חודשים. לכן, יש למפות את המצב הכלכלי שלכם, להבין מהן ההוצאות החשובות באמת ולהיערך לתקופה שבה תיאלצו להדק את החגורה. "ברגע שיודעים מהן גבולות הגזרה הפיננסיים יותר קל לשלוט בסיטואציה", מוסיפה חני יעקב.

צעד חמישי: התחזקו מבחינה מנטלית

זהו צעד שלא קל לעשותו, אך זה אפשרי בהחלט ומהר ממה שאתם חושבים. לאחר ההשלמה עם המצב החדש, עליכם לבנות את ה"אני" שלכם מחדש - לזכור מהן החוזקות שלכם, לאן אתם רוצים להמשיך מבחינת הקריירה ולחשוב באופן חיובי. זה הזמן להקיף את עצמכם באנשים שאתם סומכים על העצות שלהם הנוטעים בכם ביטחון. גם פעילות ספורטיבית או תחביבים חדשים יוכלו לחזק את הביטחון שלכם ולשפר את מצב הרוח.

"לפעמים לאנשים קשה להגיד במה הם טובים, אבל כשמחזירים אותם להישגים שעשו בתפקידים האחרונים זה מחבר אותם להצלחות", מדגישה חני, "תתחברו להצלחות שלכם, תזכרו את המאפיינים האישיותיים הטובים שלכם, תגבשו רשימה של יכולות, הישגים והשכלה שיש בכם וכך תוכלו גם להכיר בעוצמות וביכולות שלכם וגם לתכנן את המשך הקריירה".

צעד שישי: בדקו מה השוק מציע

השוק רווי במבקשי עבודה ובעקבות המציאות החדשה לא פעם משתנות דרישות המשרות שהכרתם וגם תנאי השכר או הקבלה. עליכם להכיר את הדרישות השונות של המעסיקים, להבין איפה אתם נמצאים ביחס למציאות המשתנה ולהכין לעצמכם תוכנית ב' ותוכנית ג' של תפקידים ומשרות. ראש פתוח לכיוונים חדשים יכול לפתוח לכם דלתות שלא חשבתם עליהם בעבר. "חשוב מאוד לשדרג את הנוכחות הדיגיטלית ברשת, להיפגש עם חברות השמה ולהיעזר בהן", אומרת חני, "לחברת השמה יש ניסיון רב, היכרות עמוקה עם שוק העבודה ויכולת להתאים לכם משרה".

"יש לנו חטיבה שעוזרת לאנשים בצמתי קריירה בשם 'Manpower Talent' שבה מנהלי הקריירה שלנו יעזרו לכם להבין מה היכולות שלכם, ישקפו עבורכם את השוק ויעניקו לכם כלים פרקטיים - מכתיבת קורות חיים והכנה למבחנים ועד בניית שמכם כמותג וניהול תהליך חיפוש העבודה", מסכמת חני.

למרות שמשבר הקורונה יצר טלטלה בשוק התעסוקה ורבים הוצאו לחל"ת או פוטרו, שוק העבודה בישראל עדיין זקוק לעובדים וישנם גיוסים בתחומים שונים.

אנחנו מאחלים לכם בהצלחה !

למשרות במגוון תחומים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

לקריאת כתבות נוספות במגוון תחומים לחץ כאן

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully