וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה שווה להמשיך לעבוד מהבית: כל הסיבות והטיפים

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

6.4.2020 / 12:45

שוק העבודה עבר טלטלה בעקבות המשבר שיצר הנגיף ורבים עשו את ההתאמות כדי לעבוד מהבית. האם המגמה תימשך גם אחרי שהמשבר יסתיים ואיך אנחנו צפויים לעבוד בשנים הקרובות? אורית יחזקאל, סמנכ"לית בקבוצת ManpowerGroup, על האופן שבו יותר ויותר אנשים יעבדו בשנים הקרובות

עבודה מהבית. ShutterStock
בעבודה מהבית היתרונות ברורים גם לעובד וגם למעסיק/ShutterStock

הרחובות הריקים והדרכים הפנויות ברחבי ישראל מאפיינים את ימי משבר נגיף הקורונה. ההסתגרות בבית גרמה לכך שעסקים רבים נסגרו או צמצמו את מצבת כוח האדם הפעילה שלהם ורבים ממשיכים לעבוד מהבית. נכון, כשמסתגרים במשך תקופה ארוכה עם הילדים בבית, תפוקת העבודה מרחוק אינה גבוהה, אולם בימים כתיקונם יש לה יתרונות רבים וייתכן שמשבר הקורונה הוא הזרז לשינויים רבים בהרגלי העבודה.

"בשנים האחרונות לא מעט חברות הייטק וסטארט אפ אפשרו לחלק מעובדיהן לעבוד מהבית ואפשרו להם את הגמישות הזאת כחלק מההטבות. היתרונות ברורים גם לעובד וגם למעסיק", אומרת אורית יחזקאל, סמנכ"לית בקבוצת ManpowerGroup, "עבודה מהבית נחשבה למעין צ'ופר - לתת לעובדים להתנהל בעצמם וליצור איזון בין הזמן בבית לזמן העבודה. העבודה מהבית נתנה לעובדים תחושת גמישות ואחריות מאוד גדולה, שכן המעסיק סומך עליהם שיקיימו את החוזה הג'נטלמני".

"גם המעסיקים מצאו בכך יתרונות רבים", מוסיפה אורית, "לדוגמה פחות הוצאות על נסיעות ודלק, פחות הוצאות במשרד עצמו ובארגונים שמספקים אוכל יש חיסכון בהוצאה. חברות גילו שעבודה מהבית גורמת לעובדים להיות מרוצים יותר והתפוקה שלהם גבוהה יותר".

היתרונות הגדולים שיש לעבודה מהבית

כיום העולם נמצא בעיצומו של המאבק בנגיף הקורונה, אך יש להניח שבעוד כמה שבועות או חודשים, שוק העבודה ישוב לשגרה מסוימת בצורה הדרגתית. בעוד שכיום עבודה מהבית קשה יותר משום שרבים נמצאים במסגרת משפחתית, אולם עבור ארגונים רבים זאת הזדמנות "לתרגל" מציאות שהייתה מתרחשת בעוד שנים וליישם אותה כבר בטווח הזמן הקרוב.

"באחריות הארגונים ללמד אנשים איך לעבוד מהבית", אומרת אורית, "נכון, עבודה מהבית לא מתאימה לכל בן אדם, היא מתאימה בעיקר לאנשים שיודעים להעריך את הגמישות ושיש להם אחריות אישית גבוהה ומשמעת עצמית. אולם ברגע שמנהלים בחברה מגדירים לעובדים מהבית לו"ז יומי, עם שיחות בבוקר וצהריים ליישור קו ומעקב אחרי התפוקה, יש לעובדים יעדים ברורים ותקופתם עולה בהתאם".

כשעובדים במשרד יש לא מעט זמן ש"מתבזבז" ופוגע בתפוקה שלכם. נסיעה ארוכה בפקקים, שיחות חולין עם עובדים אחרים בזמן הכנת הקפה, זמן המתנה לפגישות שאיש לא ישיב לכם לעולם ולחץ לצאת הביתה כדי לאסוף את הילדים מהמסגרות החינוכיות או להימנע מפקקי התנועה.

"כשעובדים מהבית אנשים יותר רגועים, אין חרדת זמן, והם רוצים להוכיח למעסיקים שסומכים עליהם שהתפוקה גבוהה", אומרת אורית, "כשהסביבה פחות מלחיצה אנחנו יותר יצירתיים ופוריים, יש יותר זמן לחפש שיטות ומתודות וליישם אותם. בנוסף עבודה מהבית יכולה להרחיב את מעגל העובדים ולצרף לדוגמה אנשים עם צרכים מיוחדים, שמתקשים לעבוד במשרד בשל קושי בהתניידות או מסיבות אחרות".

עבודה משרדית בימי קורונה. ShutterStock
כשעובדים מהבית אנשים יותר רגועים, אין חרדת זמן, והם רוצים להוכיח למעסיקים שסומכים עליהם שהתפוקה גבוהה"/ShutterStock

"העבודה מהבית בגלל נגיף הקורונה תשנה הרגלי עבודה רבים"

נגיף הקורונה מעצים את האינטרסים של המעסיקים ושל העובדים לעבור יותר ויותר לעבודה מהבית. מבחינת המעסיקים זאת הזדמנות לרווח את כמות העובדים במשרדים ולחסוך בהוצאות. בקרב העובדים, המשך העבודה מהבית עשויה לגרום להם להרגיש בטוחים יותר משום שהחשש מפני הידבקות הקורונה לא ייעלם במהרה.

"העבודה מהבית בגלל נגיף הקורונה תשנה הרגלי עבודה רבים", אומרת יחזקאל, "בשבועות האחרונים הרבה מההרגלים שלנו כבר השתנו - אם עד לא מזמן קיימנו ישיבות מרובות משתתפים, כיום משתמשים באמצעים טכנולוגיים כדי לקיים אותן. כולנו נחשפנו ל-ZOOM בימי הקורונה, ניהול ישיבות רבות משתתפים הופכות קצרות יותר ויעילות יותר. החשיפה לאמצעים אלו וליתרונות שלהם תגרום גם לעובדים ולגם למעסיקים להכיר ביתרונות העבודה מהבית. חלק מהעובדים מהבית לומדים היום לנהל את עצמם וחברות עושות את ההתאמות הנדרשות כדי לאפשר זאת עתה ובעתיד".

"אם מי שעובד היום מהבית ילמד לעשות לעצמו סדר יום קבוע, ליצור פינת עבודה שקטה שכוללת מחשב, מדפסת ועוד אמצעים שיאפשרו לו תקשורת עם החברה", מסכמת אורית יחזקאל, "יהיה אפשרי להעניק לו משימות ומטלות ולעקוב אחרי ביצוען. מרגע שהעובדים יתחילו ליישם זאת - לא תהיה שום בעיה והתפוקות רק יעלו".

למגוון משרות מהבית והמשרד לחצו כאן >>>

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully