פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      בצל משבר הקורונה: איך ליצור סדר יום פרודוקטיבי כשעובדים מהבית

      למה חשוב להחליף מפיג'מה לבגדים, איך מתגברים על הקרבה למקרר ומהם הדרכים שיאפשרו לכם לעבוד כשיש ילדים בבית? משבר הקורונה גורם למאות אלפי ישראלים להתרגל לעבודה מהבית ויש למומחי ManpowerGroup כמה עצות שיעזרו לכם לחלק נכון את הזמן ולהיות יעילים

      אמא לפעוטה עובדת מהבית (ShutterStock)
      רוב האנשים אינם מורגלים בעבודה מהבית ויעילות העבודה - בטח כשיש ילדים אתכם - צריכה להיות גבוהה (צילום: ShutterStock)

      יותר ויותר חברות הורו לעובדיהם להתחבר למערכות מביתם הפרטי ומקומות עבודה רבים נסגרו פיזית או שצומצמו בהם מספר העובדים במידה ניכרת. למעשה, משבר הקורונה יוצר עבור העולם ניסוי שייתכן שיהיו לו השלכות ארוכות טווח באשר לשוק העבודה, אך בינתיים, בטווח הקצר - העבודה צריכה להתבצע, ככל הניתן. רוב האנשים אינם מורגלים בעבודה מהבית ויעילות העבודה - בטח כשיש ילדים אתכם - צריכה להיות גבוהה, לכן מומחי ManpowerGroup יצרו מדריך קצר שבו כמה עצות שיוכלו לעזור לכם לעבוד מהבית.

      קומו בשעה קבועה
      סדר היום מתחיל בבוקר ועליכם לזכור שעבודה מהבית שונה מההפוגה המבורכת של הסופ"שים או סוג של חופשה. עליכם ליצור שגרה ביתית שמתאימה בדיוק לשגרה שבה חייתם לפני שנאלצתם לעבוד מהבית. אם בשגרה התעוררתם בשש בבוקר כדי לחמוק מהפקקים, המשיכו להתעורר באותה שעה - תיכף תבינו למה - והקפידו לישון באותה שעה. שמירה על מסגרת הזמנים ושעות השינה הרגילות היא מפתח לסדר ולארגון כל היום.

      התלבשו
      אחת הטעויות הגדולות שאנשים עושים כשעובדים מהבית היא להישאר בטריינינג. נכון שנוח בפיג'מה ואפשר לשבת מול המחשב ולדבר בטלפון במשך שעות ארוכות ללא צורך ממשי להחליף בגדים, אבל חשוב בכל זאת להחליף בגדים כדי לעבור למצב תודעתי שבו אתם סיימתם את פרק השינה והמנוחה ועכשיו אתם עוברים למצב של פעולה ויצירה.

      איכלו ארוחת בוקר
      אם תהיתם מדוע עליכם להמשיך להתעורר בשש למרות שאתם בבית, אז זו הסיבה. בין אם אתם רגילים לאכול משהו קל מדי בוקר ובין אם לאו, לארוחת הבוקר יש חשיבות גדולה - היא גם משמשת הפסקה קלה מהעבודה, גם מזינה וגם משביעה ומרגיעה, כך שניתן להתרכז בעבודה לאורך זמן.

      בחור צעיר עובד מהבית כשהוא לבוש בפיג'מה (ShutterStock)
      חשוב להחליף בגדים כדי לעבור ממצב שבו סיימתם את פרק השינה למצב של פעולה ויצירה (צילום: ShutterStock)

      צרו סדר יום "משרדי" לכם ולילדים
      זאת נקודת מפתח ביצירת שגרת עבודה מהבית. עשו כל שביכולתכם להתחיל לעבוד בשעה הרגילה שבה התחלתם לעבוד לפני השהות בבית ונסו לסיים את העבודה באותן שעות שבהן החתמתם יציאה בשגרה. כך תצרו מצב שבו אתם מקדישים את השעות שבהם אתם רגילים להיות פרודוקטיביים לעבודה ותנוחו בשעות שבהן הורגלתם לנוח.

      יש לכם ילדים בבית? שמרו גם איתם על שגרת זמנים שמקבילה לשעות בית הספר או גן הילדים. זה קשה, אין ספק, הם תמיד ישמחו לבלות מול מסך כלשהו, אבל חשוב מאוד לגוון את סדר היום שלהם באמצעות למידה מקוונת, משחקי קופסה, קריאה ועוד. אם שני ההורים בבית, כדאי מאוד לחלק את זמן העבודה ובכל פעם שאת עובדת, אתה עם הילדים וההפך. כך גם תאפשרו אחד לשנייה זמן עבודה וגם תוכלו לבלות עם הילדים. זהו מצב לא קל ויעילות העבודה לא תהיה גבוהה, אבל היא תאפשר איזון מסוים שיוכל לעזור לכם "לרקוד על שתי חתונות".

      להפריד בין חלל העבודה לשאר הבית
      זהו פרמטר חשוב שמתחבר גם לסדר היום ה"משרדי" וחלוקת הזמן עם הילדים. אם יש לכם חדר עבודה, הרי שאין בעיה ובו תוכלו לשבת ולעבוד במשך היום. אם אין לכם, עליכם להגדיר חדר שכזה - המקום הטבעי הוא חדר עם מחשב וטלפון - ולהפוך אותו בשעות היום למתחם סגור שבו אתם עובדים ולהסביר זאת לילדים. עליהם להבין שיש גם שעות מסוימות, לרוב השעות שבהן העבודה בשיאה, שבהן תהיו פחות זמינים להם ותהיו חייבים שקט כדי להתרכז.

      אמא עובדת מהבית לצד בתה הפעוטה (ShutterStock)
      יש לכם ילדים בבית? שמרו גם איתם על שגרת זמנים שמקבילה לשעות בית הספר או גן הילדים (צילום: ShutterStock)

      זמני ארוחות קבועים, שמשמשים כהפסקה
      זאת שאיפה גבוהה אבל אפשרית. נצלו את שעות הערב לבשל מאכלים שילוו אתכם יומיים-שלושה קדימה וכך תאכלו מסודר, לא תבזבזו זמן עבודה על בישולים ואם ישנם ילדים תוכלו לחמם להם במהירות ולא להתעכב.

      אל תאכלו מול המחשב. ארוחות הבוקר והצהריים הם זמני הפסקה עבורכם והזדמנות להורים לשבת ולשחוח עם הילדים. תכננו נכון את זמני הארוחות כך שתוכלו להיות מתואמים ככל האפשר עם שגרת העבודה מחד והשעות שבהן אפשר לאכול יחד עם בני הזוג או הילדים. זה יחסוך לכם זמן ואנרגיה במשך היום.

      התרחקו מהמקרר
      הכירו את ה"אויב" הגדול שלכם. הזמינות של המקרר והדחף לנשנוש קטן וטעים גם יגרמו להשמנה וגם יסיחו את דעתכם ויבזבזו את זמן העבודה שלכם, כך שהוא עלול "להימרח" לאורך רוב שעות היום. זמני ארוחות קבועים והפסקת קפה או אכילת פרי יחסכו מכם קפיצות מיותרות למקרר ובעקבותיה עלייה במשקל.

      משמעת עצמית
      אין ברירה, עבודה מהבית מצריכה משמעת ברזל משום שהפיתויים גדולים - מסדרה בנטפליקס, דרך שיטוט ברשתות החברתיות ועד משחק עם הילדים. נסו להתעלם מהסחות הדעת השונות ואף ליצור לכם דד-ליינים כדי לעמוד במשימות.

      אין ספק שהפסקות הן חשובות, הן תורמות ליצירתיות, מאפשרות לאוורר את הראש ומשמשות הפוגה מבורכת. אך נסו לא לעשות יותר מדי הפסקות, לא להיכנע להסחות הדעת ולא למרוח את הזמן. אם כל המשפחה בבית חלקו מטלות ביניכם כך שלא תצטרכו לחדול את העבודה כדי לשטוף כלים או להוריד לכמה דקות את הכלב. מצאו את האיזון בין רצף העבודה לעצירות המתבקשות וכך תוכלו להיות יותר פרודוקטיביים.

      לסיכום, עבודה מהבית למי שאינו מורגל בה היא אתגר גדול. נוח מאוד להתעורר ובמקום לעמוד בפקקים ולהישאב למיילים ולטלפונים במשרד, אתם פשוט עוברים מחדר השינה לסלון או לחדר העבודה ויש זמן שכולו שלכם. אבל למעשה העבודה נמשכת, עליכם לעמוד במשימות שונות, להמשיך לתפקד כרגיל וכל זאת כשיש הסחות דעת שאינכם מורגלים בהם וההורים אף חייבים להתרגל לשהות ממושכת עם הילדים. הקפדה על הכללים האלה תסייע לכם ליצור סדר יום פרודוקטיבי ככל האפשר ולשלב בהצלחה בין העבודה לבית.

      לכתבות נוספות למשרות במגוון תחומים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן