וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחילו לכתוב מחדש: מנפצים לכם 6 מיתוסים בכתיבת קורות החיים

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

24.2.2020 / 13:12

לצרף תמונה או לא? שני עמודים הם יותר מדי? ואיך נכון לכתוב פסקה אישית? קורות חיים יכולים הם חלון הראווה של הקריירה שלכם, כדי לכתוב אותם נכון יש לדעת איך ואנחנו כאן כדי לעזור

מסמך קורות חיים. ShutterStock
אתם אלה שמנסחים את קורות החיים, אך באיזה אופן נכון להציג אותם כדי למשוך את תשומת הלב?/ShutterStock

אומרים שאין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני ולא פעם זה נכון - במיוחד בשוק העבודה. קורות החיים שלכם הם הרושם הראשוני שאתם משאירים בבואכם להתקבל למשרה חדשה. ישנם כמה כללים ברורים שחייבים להתקיים בקורות החיים: המסמך חייב לכלול פרטים אישיים כמו שם מלא, כתובת, מצב משפחתי ועוד. אתם חייבים לפרט מהו הניסיון התעסוקתי שלכם, אילו תפקידים ביצעתם ובאיזה כלים אתם שולטים בתחום. גם שירות צבאי, שליטה בשפות או מיומנויות הן חלק מקורות החיים. החדשות הטובות הן שאתם אלה שמנסחים וכותבים את קורות החיים, אך באיזה אופן נכון להציג אותם כדי למשוך את תשומת הלב ולבדל את עצמכם מאחרים?

מיתוס: קורות החיים חייבים להיות כתובים בעמוד אחד בלבד

לא נכון. אפשר להאריך מעבר לעמוד אחד, אבל חשוב לא לחורג מאורך של שני עמודים.
אם תשמיטו או תקצרו את הטקסט המפרט על הניסיון המקצועי וההישגים שלכם, אתם עלולים לפספס העברת מידע חשוב ורלוונטי וחבל.

מאידך, חשוב "לא להאריך ולעייף את המעסיק", מדגישה אורית בראון, סמנכ"לית ב- ManpowerGroup ומנהלת פעילותTalent . "אם אתה בן 27 שסיים לאחרונה תואר ומגיש שני דפים, כנראה שאתה מאריך יתר על המידה. אם מדובר בבן 45 שעשה מספר תפקידים מצופה שיפרט לגבי כל אחד מהם. לסיכום, חשוב להפריד בין עיקר לתפל, להיות עניינים ולהאריך רק אם יש הצדקה".

מיתוס: פסקה אישית על עצמכם תשפר את הסיכויים לקבל את המשרה

ובכן, אתם יכולים לוותר עליה בפורמט המוכר, משום שהיא נחשבת למיושנת ולא מייצרת ערך מוסף. מטרת קורות החיים היא שיזמנו אתכם לראיון ולכן כדאי להוסיף תקציר מקצועי-אישי, שבו יש התייחסות למיומנויות והכישורים האישיים.

למה תקציר שכזה משפר את הסיכוי שלך להגיע למעמד ראיון?
"התקציר משדרג את קורות החיים ברמת הנראות השיווקית", משיבה בראון ועוזר למעסיק להבין מהר את הניסיון והכישורים שלכם. תקציר נכון וממוקד יגרום למקבל קו"ח להתעניין בך ולצלול פנימה לניסיון התעסוקתי ויקטין את הסיכוי ש"יפספסו אתכם".

איך מנסחים תקציר שכזה?
מספר שורות (5-6) בהן תסכמו את הניסיון שלכם ברמה המקצועית ותוסיפו מיומנויות וכישורים בולטים ורלוונטיים. יש להקפיד על יחס של 70/30. ניסיון ויכולות מקצועיות - 70%, כישורים אישיים - 30%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

בחנו את עצמכם: האם אתם יצירתיים בעבודה

בשיתוף ManpowerGroup

מיתוס: לפרט רק לגבי התפקיד האחרון ולספר בקצרה על תפקידים קודמים

אתם לא יודעים בדיוק אילו תכונות ואיזה ניסיון מחפש המעסיק מעבר למה שכתוב במודעת הדרושים, לכן רצוי לפרט לגבי כל התפקידים שביצעתם עד כה, כאשר ניתן ואפשר לקצר בתפקידים שהם ראשוניים ופחות קשורים להתמחות, או רחוקים מאוד מזמן החיפוש. "הרציונל: למעסיק חשוב לראות עשייה, התפתחות והישגים לאורך ציר הזמן, אומרת בראון. "גם פה חשוב להיות ממוקדים ותמציתיים".

מיתוס: כדאי לצרף תמונה כדי להעניק נופך יותר "אישי" לקורות החיים

מדובר בסוגיה מורכבת. ישנן מדינות שבהן מקובל לצרף תמונה לקורות החיים, גרמניה לדוגמה, אולם בישראל - פחות נפוץ. הפורמט המקובל אינו כולל תמונה, לכן כדאי להימנע משיפוטיות שתעורר דעות קדומות ולהציג אותם בדרך המקובלת. קורות החיים צריכים להתמקד בניסיון וביכולות ולא במראה.

בחינת קורות חיים במהלך ראיון עבודה. ShutterStock
הפורמט המקובל אינו כולל תמונה, לכן כדאי להימנע משיפוטיות שתעורר דעות קדומות/ShutterStock

מיתוס: קו"ח נחשבים לאטרקטיביים יותר באמצעות עיצוב שונה

לא נכון. יש לכתוב קו"ח בצורה עניינית ומקצועית לפי כללי הפורמט. השאירו את היצירתיות שלכם לתחומים אחרים בחיים האישיים.

"מעסיקים מקבלים כמות גדולה מאוד של קורות חיים, לכן חשוב להם לקרוא מהר ולהבין מהר במי ובמה מדובר", מסבירה בראון, "לעיצוב שונה וקישוטים אין משמעות והם עלולים לסרבל את הקריאה ולחטוא למטרה. כמו במקרה התמונה, גם עיצוב מיוחד יכול לייצר הטיות. לדוגמא- קישוטים עלולים להתפרש כילדותיות. לסיכום, אתם רוצים להגיע לראיון ולכן לא לקחת סיכון מיותר".

מיתוס: ציון תעודות הוקרה/הצטיינות/הישגים משדר חוסר צניעות ומעיד על אופייך

להפך. פירוט ברמת תעודות הצטיינות/הוקרה/הישגים מושך את העין, יוצר בידול בין המתחרים על המשרה ומסייע בשיווק העצמי. "כיום קו"ח הם מסמך שיווקי לכל דבר", מחדדת בראון, "המעסיקים לא רואים/מכירים אתכם ולכן חשוב "להתבלט" גם דרך קורות החיים. פירוט זה מוסיף אותנטיות, כי בקו"ח אפשר לכתוב מה שרוצים והתעודות מגבות את הכתוב.

לסיכום, מסמך קורות החיים הינו "ת"ז מקצועית" ו"חלון הראווה" של הקריירה שלכם. הם אמורים לשקף את הניסיון המקצועי והמיומנויות שרכשתם. לכן לתוכן, לניסוח ולנראות משמעות גדולה.

נסחו את קורות החיים באופן ענייני ממוקד ומכירתי, פרטו לגבי התפקידים הרלוונטיים למשרה המבוקשת, אל תתחכמו עם תמונה או עיצוב מיוחד וכן שתפו בהישגים ובהצטיינות שלכם. לפני שאתם שולחים אותם, מומלץ לבקש מחברים או בני משפחה לעבור עליהם ולחוות דעה, כדי שתוכלו לתקן שגיאות או ניסוח. בהצלחה!

לכתבות נוספות למשרות במגוון תחומים ולשליחת קורות חיים הקליקו כאן

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully