וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה עושים את זה: טיפים מנצחים שיעזרו לכם לבקש העלאה בשכר

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

2.10.2019 / 14:45

אתם עובדים קשה, אתם טובים במה שאתם עושים ואחרי שצברתם ותק בתפקיד והוכחתם את עצמכם, אתם מצפים לתגמול כספי שישקף זאת. איך נכון לבקש העלאה בשכר? אורית יחזקאל (דחבש), סמנכ"לית בחברת ManpowerGroup, עם חמש עצות ששוות זהב (וגם כסף למשכורת)

צילום: עמית טרפוצ'ניק, עריכת וידאו: דפי מקל, שחקנים: גל זהבי וגיל כהן

מדי כמה חודשים או שנים, מגיע הרגע שבו אנחנו רוצים לקבל גמול ראוי על העבודה הטובה שאנחנו מבצעים במסגרת תפקידנו. הניסיון, הידע, הוותק ומוסר העבודה מעלים את ערכנו בשוק בכלל ובמקום העבודה שלנו בפרט. אולם כדי לדרוש העלאת שכר אין די בכישורים ובוותק שלנו, וכשבאים לדרוש העלאת שכר יש לעשות זאת באופן נכון.

"קודם כל תעלו את רמת המודעות בארגון להישגים שלכם", אומרת אורית יחזקאל (דחבש), סמנכ"לית בחברת ManpowerGroup, "לא מומלץ לערוך 'מסע יחסי ציבור' לפני הפנייה לבוס, כדי שלא יקבל רושם שמא אתם משקיעים רק כשנוח לכם".

"זמנו את הפגישה למועד הנכון. שיחת מסדרון אקראית בדרך כלל לא תוביל לתשובה חיובית", מוסיפה יחזקאל (דחבש), "מומלץ לקבוע פגישה אישית עם המנהל האחראי, מבלי לציין מראש את מטרת הפגישה. רצוי לתאם את הפגישה סמוך להצגת דוחות טובים. אל תקבעו את הפגישה בתקופות עמוסות או כשהחברה בקשיים כלכליים".

"שימו לב לוייב שלכם במהלך הפגישה", מספקת יחזקאל (דחבש) טיפ נוסף, "בקשת העלאה לעתים גורמת לתחושת עצבנות, זה קורה בגלל החשש מסירוב והתחושה עלולה להשפיע עליכם במהלך הפגישה. נסו לעשות סימולציה, לדמות שיחה עם המנהל, להעלות על הכתב את כל הסיבות שבגינן מגיעה לכם העלאה"

"הימנעו מסחיטה רגשית", מציעה יחזקאל (דחבש), "אל תעלו נושאים אישיים כחלק מהנימוקים לבקשה, זה מתפרש כבכיינות וכמניפולציה ולרוב אינה משיגה את התוצאות הרצויות".

"טקטיקה שיכולה לסייע לכם להשיג העלאת שכר היא לבקש סכום גבוה", מסכמת יחזקאל (דחבש), "כך תוכלו להפגין גמישות ולהגיע לפשרה על פי מגבלות החברה. ברור שציפיות השכר צריכות להיות ריאליות, כשתוספת שכר ממוצעת נעה בין 5-10 אחוזים. קחו בחשבון שהעלאה בשכר יכולה להתבטא בתנאים סוציאליים, לדוגמה בונוסים על מכירות או הפרשה לקרן השתלמות, תוספת ימי חופשה ועוד".

לחיפוש משרות בכל התחומים

לכתבות נוספות בנושא קריירה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully