וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תבחרו מקום עבודה לפני שתקראו את הטיפים האלה

בשיתוף Manpower, בשיתוף Manpower

10.9.2019 / 11:53

אתם צעירים שמתחילים קריירה? אתם בני 30 שרוצים להשתדרג? לפני שאתם חותמים על חוזה במקום עבודה חדש, כדאי שהוא יענה על כמה פרמטרים. מיכל דן-הראל, מנכל"ית Manpower, עם כללי הזהב שיעזרו לכם להחליט

עבודה משרדתית באופן ספייס. ShutterStock
מעבר לשכר, ישנם עוד כמה פרמטרים שיוצרים מקום עבודה מעולה, כזה שיש בו ערך מוסף עבורכם/ShutterStock

אין ספק שבכל מקצוע שבו אתם עובדים לשכר יש משמעות אדירה והוא מרכיב משמעותי בהחלטה שלכם האם לקחת משרה שמציעים לכם או להגיש מועמדות לתפקיד מסוים. שכר הוגן והטבות שונות יוצרים מקום עבודה טוב, אבל ישנם עוד כמה פרמטרים שיוצרים מקום עבודה מעולה, כזה שיש בו ערך מוסף עבורכם. אם אתם מתלבטים לגבי מקום עבודה מסוים או שאתם מתכננים את התפקיד הבא שלכם, כך תוכלו לזהות האם מדובר במקום שמתאים ותורם להתפתחות שלכם.

קבלת סט כלים ומיומנויות לעתיד

רכישת מיומנויות שונות ומגוונות היא הדבר הכי חשוב שתוכלו לקבל ממקום העבודה. "האפשרות להתפתח וללמוד במקום העבודה היא משמעותית ביותר", אומרת מיכל דן-הראל, מנכל"ית Manpower. "הדינמיות של שוק העבודה וההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות מחייבות אתכם להיות בעלי ידע רב במגוון תחומים. אם בעבר השאיפה המרכזית הייתה להתקדם בדרגות הניהול, כיום אתם רוצים שהתפקיד ייתן לכם יותר ויותר מיומנויות וניסיון. כשאתם בוחנים מקום עבודה תביטו קדימה ותשאלו את עצמכם עם אילו כלים אני אצא ממנו בעוד שנה או שנתיים".

"קחו תפקיד שייתן לכם כלים הקשורים להתנהלות בין אישית, יכולת שימוש במגוון ענק של מדיות, שיפור מולטיטסקינג, יכולת למידה מהירה של חומר חדש ויישום שלו", אומרת דן-הראל, "כיום כמות המידע עצומה והטכנולוגיות מתעדכנות כל הזמן, תהליכים וצרכים משתנים והמעסיקים רוצים לדעת איך אתם מתמודדים עם שינויים. מקום עבודה שמאפשר ללמוד ונותן כלים לתרגל אותם באופן שוטף, מקום שמאפשר לכם להיות מעודכנים ולהתעסק בטכנולוגיות הכי עדכניות, לעבוד וליישם מתודולוגיות ולנהל מספר סוגי ממשקים יוצר יתרון ברור".

לחיפוש משרות בכל התחומים

עבודת צוות במשרד. ShutterStock
"קחו תפקיד שייתן לכם כלים הקשורים להתנהלות בין אישית, יכולת שימוש במגוון ענק של מדיות, שיפור מולטיטסקינג, יכולת למידה מהירה של חומר חדש ויישום שלו"/ShutterStock

לעבוד בווייב טוב

אתם נמצאים חלק ניכר מהזמן ביממה במקום העבודה ובין אם אתם עובדים במשרד, מפעל, חנות או מעבדה - זהו "הבית השני" שלכם. יש לכם במקום העבודה חברים, קולגות, התפקיד שלכם והחברה שבה אתם עובדים משפיעים על תחושת הערך העצמי והשייכות. לכן, כשאתם מגיעים לראיון עבודה, הביטו היטב סביב. תרגישו את המקום שעשוי להיות אותו "בית שני". אל תהססו לשאול עובדים בארגון לגבי האווירה הכללית במקום העבודה.

"כשבודקים מקום עבודה חייבים להרגיש את הווייב שהוא משדר", אומרת דן-הראל, "חשוב שמקום העבודה יהיה בעל אווירה פתוחה, משוחררת ומאפשרת. לפעמים אפשר להתגמש מעט בשכר ובתנאי שמקום העבודה יהיה מקום שיעשה לכם חשק לבוא אליו ולעבוד בו".

לאזן בין נוחות לאתגר

מקום העבודה שלכם חייב להיות מאתגר, כזה שיספק לכם עניין ביומיום ויפתח לכם כיוונים שונים. כשמדובר על תפקידים זוטרים, ההיצע והמגוון עצומים והבחירה שלכם קלה יותר, אולם כאשר מדובר על תפקידים נחשקים או משרות בחברות שנחשבות למותג יוקרתי בתחומן, לעתים אפשר להתפשר ולנסוע רחוק יותר או לעבוד בשעות תובעניות יותר.

"זמן הנסיעה לכל כיוון מדי יום הוא לא פקטור אם אתם בתקופה בחיים שבה אין מה שמגביל אתכם", אומרת דן-הראל, "במקרה כזה כדאי לשקול להקריב את הנוחות, כדי לעבוד אצל מעסיקים שערך המותג שלהם גבוה באופן לא מפתיע - המשרות הנחשקות והכיפיות בחלק גדול מהמקרים הן גם המשרות המכניסות יותר".

לחיפוש משרות בכל התחומים
לכתבות נוספות בנושא קריירה

בשיתוף Manpower, בשיתוף Manpower

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully