וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין איך שאתם מתלבשים ליחס אליכם במקום העבודה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

1.8.2019 / 16:52

לבגדים יש השפעה גדולה על ההרגשה הפנימית שלכם והאופן שבו הסביבה מתרשמת מכם. איך להשתלב בקוד הלבוש של הארגון ועדיין לתת ביטוי לעצמכם וכיצד להתאים את הבגדים לסוג המשרה? מיטל ברמי, סמנכ"לית בקבוצת Manpower, עם טיפים שיעזרו לכם לשדר את המסר הנכון

איש עובד על מחשב לפטופ בבית קפה. ShutterStock
עורכי דין מתלבשים למשרד אחרת מעובדי סטארט אפ ומנהלי מכירות יתלבשו אחרת ממוקדני שירות לקוחות טלפוני או עובדי הייטק/ShutterStock

הבגד עושה את האדם. לאופן הלבוש שלנו יש אפקט משמעותי על האופן שבו הסביבה תופסת אותנו וגם על האופן שבו אנחנו תופסים את עצמנו. בין אם אנחנו נפגשים לראשונה עם לקוח בפגישת עבודה, או נכנסים למשרד הומה בבוקר - האופן שבו אנחנו מתלבשים משדר לסביבה מי אנחנו.

הלבוש היומיומי שלנו מושפע מסוג העבודה, התפקיד שאותו אנו ממלאים, קוד הלבוש בחברה או בסביבת העבודה, מזג האוויר וכמובן - האישיות שלנו. התמהיל הזה מורכב ולא תמיד אנחנו מקפידים על חשיבותו, שכן הלבוש שלנו אינו קשור רק לנוחות או לצו האופנה, אלא גם למשרה ולמעמד המקצועי.

איך להתלבש נכון לעבודה באופן שיתאים לאופי שלנו ולמה שאנחנו רוצים לשדר לסביבה?

התחשבו בסביבת העבודה

למקום העבודה שלנו יש קוד לבוש מסוים. עורכי דין מתלבשים למשרד אחרת מעובדי סטארט אפ ומנהלי מכירות יתלבשו אחרת ממוקדני שירות לקוחות טלפוני או עובדי הייטק, שלהם אינטראקציה עם הקולגות בלבד.

"חשוב להתאים את קוד הלבוש לארגון ולסביבה - לא להגיע בחליפת שלושה חלקים למשרד שבו כולם בג'ינס, אך גם לא להגיע בלבוש קרוע ומוזנח למשרד שבו מתלבשים באופן יותר רשמי", אומרת מיטל ברמי, סמנכ"לית בחברת Manpower, "לבוש מכבד יוצר תחושה של מחויבות ורצינות, גם למי שלובש את הבגד".

עשו ניסוי של דמיון מודרך לרגע: לחדר נכנסים שניים - אחד לובש מכנסיים קצרים וככפכפים והשני במכנסי בד וחולצת כפתורים ארוכה, מי נראה רציני יותר? כשאתם לבושים בסגנון מכבד המותאם לקוד הלבוש הקיים, המנהלים ויתר העובדים יתייחסו לכך בצורה חיובית, יהיו קשובים יותר לדבריכם ויקבלו מסר שאתם עובדים רציניים.

ישיבת צוות במשרד. ShutterStock
"חשוב להתאים את קוד הלבוש לארגון ולסביבה – לא להגיע בחליפת שלושה חלקים למשרד שבו כולם בג'ינס"/ShutterStock

הקדישו תשומת לב לצבעים

שמלת מיני אדומה שמתאימה לבילוי בבר או חולצת הוואי שגורמת לכם להיראות כמו תוכי מהלך, הם לא רק פיגועי אופנה במקום העבודה, אלא יש להם השפעה על מיקוד המסר שלכם. מי יכול להתרכז במה שאתם אומרים, כשאתם לובשים חולצה בצבעים זרחניים או שמלה צהובה שמתאימה לטקס האוסקר ופחות להעברת מצגת?

"הקפידו על לבוש סולידי בצבעים רגועים ובהירים", ממליצה ברמי, "המסר יעבור כך טוב יותר אתם תרגישו ביטחון והקולגות והלקוחות יקבלו רושם חיובי. אם אתם מגיעים לפגישה בארגון מסוים, נניח חברת פרסום שבדרך כלל עובדיה מתלבשים בצורה אופנתית ושיקית, אפשר לבוא בלבוש פחות מחייב. אם אינכם יודעים את מי תפגשו - התלבשו באופן סולידי".

איש מבוגר לובש חולצת הוואי. ShutterStock
רציני? בחולצה כזאת אתה רוצה להעביר מצגת?/ShutterStock

התאימו את הבגדים למזג האוויר

הקיץ הישראלי, אין דרך נעימה לומר זאת, הוא לעתים חם יותר מהגיהינום. אבל למרות הלחות והטמפרטורות הגבוהות, רוב הישראלים עובדים בסביבה ממוזגת, כך שאין באמת סיבה לבוא לבושים לעבודה בגופייה ובכפכפים.

"אפשר לבוא למשרד או לפגישות בחוץ בצורה מאווררת ועדיין מכבדת", אומרת ברמי, "חצאית ארוכה לאישה, חולצת פולו קצרה, חולצת כפתורים קצרה, גופייה שעליה עליונית דקיקה, מכנסיים מחויטים ודקים - כל אלה הם חלק מפריטי לבוש שנוח ללבוש בימים חמים והם מעניקים לכם מראה מסודר ואופנתי".

תנו ביטוי גם לעצמכם

קוד לבוש הוא אמנם מעין מוסכמה חברתית מסוימת באשר למקום עבודה או תפקיד מסוים, אך אין זה אומר שבלתי אפשרי לתת לאישיות שלנו אפשרות להביע את עצמה.

"אפשר לשדר מסר של ייחודיות ושוני בצורה מכובדת, לדוגמה חולצות מיוחדות שהצבעים שלהם סולידיים, אך יש בהם אלמנטים מיוחדים דוגמת שרוכי קשירה, כפתורים וגזרות פחות שגרתיות", אומרת ברמי, "כדי ליצור מראה מיוחד אתם יכולים להשתמש באקססוריז - תכשיטים בולטים ויפים, שעוני יד, צעיפים בחורף וכובעים בקיץ".

גברים בעלי זקן או שיער ארוך, צריכים להקפיד על הופעה מסודרת ונקייה, שבה הזקן או השיער אמנם מבטאים את סגנונם, אך לא משדרים מסר מוטעה. "חשוב שהזקן יהיה מסודר ולא ארוך מדי, לשים לב שאין בו שאריות אוכל לפני פגישה ובעלי השיער הארוך יכולים לאסוף אותו ולא להגיע בשיער פרוע לישיבה או לקוח", מוסיפה ברמי, "גם אצל נשים שיער מפוזר יכול להיראות מסודר ולא פרוע".

הטעויות שאסור לכם לעשות

בין אם מדובר בחוסר הבנה לגבי סביבת העבודה או רצון לבטא את מי שאנחנו, יש לא מעט טעויות שאנחנו עושים בכל הקשור ללבוש שלנו לעבודה. לא תמיד צו האופנה שאנחנו מתמסרים לו בשעות הפנאי מתאים לסביבת העבודה ולעתים הלבוש לא מכבד את התפקיד בשל חוסר תשומת לב.

"גופיות או מכנסיים קצרים, חצאית קצרה מדי, חולצות לא מגוהצות או לא נקיות, חולצה מיוזעת - כל אלה הן טעויות שאפשר להימנע מהן", מסכמת ברמי, "הקפדה על צבעים סולידיים, לבוש נוח והתאמת צבעים נכונה יסייעו להתלבש נכון למקום העבודה".

לכתבות נוספות בנושא קריירה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully