וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי להתגלגל מפה לשם: שלושה שלבים בדרך לתפקיד החלומות

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

1.8.2019 / 16:40

משלב ההחלטה על התחום שבו תרצו לעבוד, דרך הדברים שחשוב להקפיד עליהם בחיפוש עבודה ועד ליכולות שיתנו לכם יתרון על אחרים בדרך לתפקיד החלומות: אלו הפעולות שעליכם לעשות כדי לנהל את הקריירה נכון

בחורה צעירה שמחה. ShutterStock
תכנון נכון יביא אתכם לג'וב שייתן לכם סיפוק, אתגר ושכר טוב/ShutterStock

אחד הדברים שיש להם השפעה עצומה על החיים שלכם הוא האופן שבו אתם מנהלים את הקריירה. אם בעבר הצעירים סיימו שירות צבאי, המשיכו ללימודים אקדמאים ואז יצאו לשוק העבודה ולרוב עבדו באותה חברה במשך שנים ארוכות בלי לתכנן מסלול התקדמות, הרי שכיום שוק העבודה שונה ולצעירים יש יכולת לפתח מראש את המסלול שיביא אותם רחוק.

ניהול קריירה נכון וקבלת החלטות מושכלות יסייע לך להתקדם ולהתפתח במסלול שבחרת ברמה המקצועית, ברמת השאיפות והשכר.

איך נכון לנהל את הקריירה שלכם? כיצד בוחרים בתחום שבו נרצה לעבוד? מהי הדרך הנכונה לגבש תכנית פעולה? ומהן היכולות והידע שעליכם לפתח כדי להתקדם מהר? המדריך הזה יעזור לכם לבנות את הקריירה שלכם נכון.

שלב ראשון: קבלת החלטה "מה תרצו להיות כשתהיו גדולים"

"הבסיס לבניית קריירה הוא החלטה נכונה באשר לסוג המקצוע שתרצו לעסוק בו. לצורך כך עליכם לערוך אנליזה אישית - רצונות, שאיפות, חוזקות וחולשות אל מול התחום/מקצוע בו אתם רוצים להתפתח והתאמה בכלל", אומרת אורית בראון, סמנכ"לית ב-ManpowerGroup ומנהלת את פעילות Manpower Talent, חטיבה המתמחה בייעוץ וליווי קריירה. "בחירה נכונה תחסוך לכם הרבה זמן ואנרגיות בעתיד. אם מישהו רוצה להיות כלכלן אך הוא אינו ריאלי/בעל יכולות אנליטיות אזי עדיף מראש להימנע. דוגמה נוספת: ישנם רבים שבוחרים ללמוד משפטים כי מדובר במקצוע יוקרתי, אולם בשלב ההתמחות מגלים שהתחום כמקצוע לחיים פחות מתאים לאופי/לעניין אותו מחפשים. לכן רצוי לבחור תחום שמעניין ומתאים ליכולות ולרצונות שלנו".

צעיר מטייל ברחוב קאווסאן, בנגקוק, תאילנד. ShutterStock
טיילתם בעולם? לקחתם את הזמן? יופי. לפני שתחליטו מה ללמוד ובאיזה תחום להתפתח כדאי שתהיו סגורים על עצמכם ב-100% כדי שלא תבזבזו זמן ואנרגיה בעתיד/ShutterStock

שלב שני: בחירת מסלול פרקטי

בבחירת מקצוע רצוי לכוון לתחום עיסוק שיש בו רמת ביקושים גבוהה, תחום דינמי ומשתנה אשר רלוונטי למגוון רחב של ארגונים במשק. מקצוע שכזה יאפשר מגוון הזדמנויות רחב יותר ויכולת התפתחות וקידום מהירה יותר. לעשות בחירה המשלב עניין ופרקטיות יחד.

שלב שלישי: בחירת מקום עבודה/תפקיד הראשון

לימודים אקדמאים הם תנאי בסיסי להשתלבות בשוק העבודה. במשרות לבוגרי תואר ראשון ללא ניסיון, מעסיקים יתנו עדיפות לבוגרים עם ניסיון כלשהו בתחום ולכן עבודה בתחום כסטודנט תעניק לכם יתרון וערך מוסף משמעותי בהתמודדות על תפקיד ראשון לאחר הלימודים. כמו כן, ניסיון זה יעניק לכם כלים, מיומנויות וניסיון רלוונטי כך שהשכר ההתחלתי שלכם יהיה גבוה יותר.

"בחירת נכונה" של מקום עבודה היא חשובה מאוד בניהול קריירה וכן להתפתחות המקצועית שלכם. הבחירה האידיאלית צריכה לכלול התאמה אישית (מוטיבציה, עניין נוחיות ועוד) ומאידך בחירת ארגון שיהיה "בית ספר" טוב ברמה המקצועית ואיך התפקיד שבחרתי מקדם אותי לתפקיד הבא. כל בחירה של תפקיד חייבת להיעשות לאחר בחינה ומחשבה והסתכלות קדימה ורחוק והיכן אני רוצה להיות בעוד עשר שנים.

"כל תפקיד שאותו תבחרו חייב לספק לכם כלים מקצועיים חדשים, להרחיב את הניסיון ולהוסיף מיומנויות ויכולת ניהולית", מדגישה בראון, "לימדו היטב את התחום שבו אתם עתידים לעבוד משום שחשוב לבחור בארגון שמנהליו ידעו לתת לכם ידע והניסון. מעסיקים מעריכים ארגונים בעלי שם. חברה, ולא משנה אם היא גדולה או קטנה, אשר מוכרת בשוק כמקצועית ואיכותית היא חברה שטוב להתחיל בה את הדרך".

אישה בראיון עבודה. ShutterStock
"בחירת נכונה" של מקום עבודה היא חשובה מאוד בניהול קריירה וכן להתפתחות המקצועית שלכם/ShutterStock

על מה חשוב להקפיד כשאתם מחפשים עבודה

חיפוש עבודה היא עבודה בפני עצמה, ועליכם לבנות תכנית חיפוש משולבת - לעבוד במקביל מול חברת השמה, לחפש ברשת ולהפעיל קשרים. כל דרך שתספק לכם מידע ותאפשר לכם לממש את המטרה היא כשרה ונחוצה. כמו כן, בכדי שחיפוש עבודה יהיה אפקטיבי יש לנהל את תכנית החיפוש באופן מסודר ומתודי, כלומר לנהל רישום שבו מפורט היכן התראיינתם ומתי, להיכן שלחתם קורות חיים, בדיקה האם המשרה עדיין רלוונטית ועוד".

חשוב מאוד שתהיו אקטיביים מאוד בחיפוש. "פרואקטיביות" תאפשר לכם חשיפה רחבה יותר להזדמנויות ותקדם אתכם לראיונות.

זכרו שבסוף בוחרים את הטובים והמתאימים, אולם אין זה מספיק להיות טובים. לאורך כל תהליך גיוס עליכם לשווק את עצמכם ולהבליט את היתרונות שלכם כדי שיבחרו בכם.

עליכם להכין קורות חיים שיווקיים, זהו כרטיס הביקור שלכם. המסמך חייב להיות ברור, מובנה, ממוקד ומותאם לתפקיד אליו אתה מתמודד. כחלק מ"שיווק עצמי" רצוי לציין הישגים משמעותיים בתפקידים האחרונים שלך וזאת בכדי לייצר את הבידול בין קוח שלך לקוח נוספים.

בניהול קריירה נכון בעידן בו טכנולוגיה מתפתחת ומתקדמת ובמקביל עובדים מחליפים מקומות עבודה ומתקדמים כל 3-4 שנים בממוצע, עליכם להיות מעודכנים כל הזמן בחידושים ובהתפתחויות בתחום העיסוק שלכם. "ככל שיהיו לכם יותר מיומנויות וסט הכלים שלכם יהיה עדכני, כך תוכלו לעבור ולהשתלב בקלות ממקום למקום", אומרת בראון, "שפות, ידע במערכות מידע מתקדמות, מיומנויות שונות בתוכנות מחשב, שליטה במגמות ובחידושים בתחום - כל אלה יאפשרו להתקדם, בין אם בארגון עצמו או על ידי מעבר לארגון אחר".

שמירה על יציבות תעסוקתית סבירה. ארגונים תכופים לא מגלים סובלנות למעברים תכופים, לכן מעבר לחברה אחרת צריך להיות לתפקיד שבאמת יקדם אתכם".

חברת השמה היא ערוץ מצוין לחיפוש משרה. היא one stop shop עם מגוון גדול של הזדמנויות בארגונים שונים ומגוונים. תהליך גיוס למקום עבודה בערוץ זה מעניק לך ליווי אישי, קידום בתהליך ו"דחיפה" שלך כמועמד מול הלקוח המגייס. "ככל שתרשימו את רכזת הגיוס בחברת ההשמה ותעשו רושם טוב ברמה המקצועית והאישית, כך קורות החיים שלכם יקבלו עדיפות".

"הדרישות שמעבר לדרישות": מה מחפשים המעסיקים?

תקשורת בין אישית גבוהה, יכולת עבודה עם ממשקים מרובים, אנשים דינמיים ואקטיביים, גמישות והסתגלות לשינויים, ראייה מערכתית, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

למידע נוסף בנושא יעוץ קריירה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully