וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסיקו לנסות רק לשרוד: שלושה טיפים שיקרבו אתכם לג'וב החלומות

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

28.1.2019 / 16:14

ברור שתפרסמו פוסט בפייסבוק ותתחברו לאפליקציות, אבל זאת רק ההתחלה. כדי למצוא עבודה קרובה, מעניינת ועם אפשרות לקידום יש עוד דרך שאתם חייבים להכיר

אישה עובדת במשרד. ShutterStock
חיפוש עבודה חייב להיות ממוקד, כזה שישאיר אותנו באוויר כמה שפחות זמן/ShutterStock

לחפש עבודה זה מעיק. זה עבודה בפני עצמה והאמת - למי יש כוח? אתם רוצים למצוא ג'וב שיהיה מעניין, מתאים לכם מבחינת השעות, לא רחוק מדי מהבית כך שתוכלו להגיע אליו יחסית בקלות ושתהיה בו אווירה טובה. אה, וגם שהשכר יהיה שווה את המאמץ ושנראה בו גם קצת עתיד מבחינת היכולת להתקדם בתפקיד. בקיצור, לא מעט משתנים שצריכים להתחבר טוב.

ברור שגם אם הג'וב מתאים לנו, הוא לא לכל החיים, הוא רק מקפצה לתפקיד הבא, כי כדי להשתדרג בשכר ולהתקדם בעולם צריך לזוז ממקום למקום מדי פעם. אבל דבר אחד בטוח, אף אחד לא אוהב להיות בין עבודות כשצריך לשלם על לימודים, שכירות ובילויים.

אז החיפוש חייב להיות ממוקד. כזה שישאיר אותנו באוויר כמה שפחות זמן. לחפש עבודה בזמן שיש לנו עבודה זה הכי טוב, אבל לפעמים זה לוקח זמן כי אנחנו לא 100% על זה. אז איך מוצאים עבודה מתאימה במהירות יחסית?

קודם כל מחפשים ברשתות החברתיות. משתפים בפייסבוק, בלינקדאין, אפילו באינסטגרם, כי ככל שיותר חברים יודעים כך הסיכוי שמישהו יחבר אותנו למישהו גדול יותר. ברור שצריך לכתוב בפוסט מה בדיוק אנחנו מחפשים ואיזה ניסיון או ידע יש לנו בתחום. היתרון: יש מצב שתקבלו כמה הצעות מעניינות וגם המלצה מהחבר/ה. החיסרון: החיפוש שלכם מאוד מאוד מצומצם וצריך לא מעט מזל כדי שזה יצליח.

פייסבוק בסמארטפון. ShutterStock
החיפוש אחר משרה ברשתות החברתיות מצמצם את האפשרויות שלנו/ShutterStock

במקביל, להתחיל להתחבר לאפליקציות. יש המון כאלה ורובן יודעות לספק לנו מגוון ענק של משרות פנויות לפי קטגוריות, אזורים וזמינות. היתרון: המון אפשרויות. החיסרון: צריך די הרבה זמן-ספה לשבת עם הלפטופ או הטאבלט כדי לשלוח קורות חיים, בלי שבכלל יודעים אם הנמענים קראו את מה ששלחתם, זהו תהליך שיכול לקחת שבועות ארוכים. כן, אתם לא היחידים שמחפשים עבודה באפליקציות...

חוץ מלקוות לחיבור דרך חברים ברשת או שליחת קו"ח דרך אפליקציה יש עוד דרך שיכולה למצוא לנו בדיוק את העבודה שאנחנו רוצים: חברת השמה. זה פתרון שמתאים גם למי שבין עבודות וגם למי שמחפש עבודה תוך כדי עבודה. היתרון: one stop shopעם מגוון עצום של אופציות, ליווי אישי בזמן התהליך, רזולוציית חיפוש גבוהה ואפשרות למצוא משרות שלא קיימות באפליקציות- וכל זה מבלי שזה יעלה לכם כסף. החיסרון: יש כמה שלבים קצרים שצריך לעבור כדי לבנות לנו פרופיל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"בשלב הראשוני המועמדים מקבלים מאתנו חוות דעת לגבי האופן שבו ניסחו את קורות החיים שלהם", אומרת מיטל ברמי, סמנכ"לית בחברת Manpower, "אנחנו עוזרים להדגיש פרמטרים מסוימים או לצמצמם פרמטרים אחרים, כדי להתאים את קורות החיים ככל האפשר למשרה או לתחום בשוק העבודה שבו הם רוצים לעסוק. לדוגמה, נבקש ממועמד לתפקיד בתחום הלוגיסטיקה לפרט בקורות החיים שלו את הניסיון הצבאי שלו, שהוא מאוד רלוונטי לתחום. אם זיהינו בראיון עם מועמד שיש לו ניסיון במכירות בחו"ל, תפקיד הדורש שליטה באנגלית וכושר שכנוע ולמשרה אליה הוא מועמד דרושים הכישורים האלו, נבקש ממנו להוסיף זאת לקורות החיים. אם מישהי עבדה בעבר בחברת הייטק או שירתה בצבא בתחום שרלוונטי לחברת ההייטק אך לא ציינה זאת, אז נבקש ממנה להוסיף ולנסח באופן מסוים, כדי שקורות החיים יהיו רלוונטיות יותר למעסיק הפוטנציאלי".

המידע שאף אפליקציה לא נותנת

ברור שגם לחברת ההשמה יש לוח דרושים אינטרנטי, אתר משרות שמחולק לתחומים ואזורים, תפקידים ומקצועות, אבל בשונה מהאפליקציות יש לה כלים נוספים: היכרות עמוקה עם המעסיקים בשוק העבודה, יועצי השמה מקצועיים שמתמחים בתחומים ספציפיים ובאזורי גיוס ממוקדים פוגשים את המעסיקים, מתרשמים ממקום העבודה, שומעים מהם מה הם מחפשים, עומדים על המאפיינים של כל מעסיק וחברה וכך יודעים לחבר אתכם למשרה המתאימה.

"יש גם משרות מסוימות שחברות חוששות לחשוף ובעזרת יועצות ההשמה של קבוצת Manpower המועמד נחשף למשרות שאינן מפורסמות או שהוא אינו מודע להן", מציינת ברמי יתרונות נוספים של חברת ההשמה, "אנחנו מספקים לצעירים נתונים לא פורמאליים על המעסיקים הפוטנציאליים, לדוגמה האם סביבת העבודה היא באופן ספייס, האם יש חנייה, מהי האווירה במקום העבודה, איזה דגשים חשובים למנהלים בחברה ועוד והמועמדים יודעים מראש אם זה מתאים להם. אלה פרמטרים שלא כתובים בשום מקום".

עבודה משרדתית באופן ספייס. ShutterStock
איך האווירה במשרד? מה המנהלים דורשים? יש חניה? חברת השמה נותנת לכם מידע שלא תקבלו בשום אפליקציה או מדור דרושים/ShutterStock

טיפים לראיונות עבודה וניהול המשא ומתן על השכר

המעסיקים, מצדם, סומכים על חברת ההשמה. הם יודעים שקורות חיים שהגיעו מחברת השמה עברו סינון ויש סיכוי גדול שהמועמד או המועמדת מתאימים להם. "אנחנו כותבים למעסיק חוות דעת אחרי שסיפרנו למועמד על החברה והתפקיד ועשינו צ'ק ליסט של ההתאמה", אומרת ברמי, "המעסיק יודע שהמועמד מבין היטב את דרישות המשרה, עבר ראיון עבודה אישיותי ושאם נשלח על ידינו יש סיכוי גבוה שיתאים לתפקיד המבוקש".

"אנחנו מלמדים את המועמדים איך לעבור ריאיון עבודה ועוזרים להם למצוא את הדרך למשרה על ידי ניהול נכון של המשא ומתן עם המעסיק, לדוגמה על השכר", מסכמת ברמי, "לאור ההיכרות המעמיקה שלנו עם עולם העבודה, אנחנו מייעצים למעסיקים ולמועמדים איזה שכר לדרוש או לתת, במקרים מסוימים מעסיק מציע שכר נמוך יותר מהמקובל בשוק העבודה ואנחנו משקפים לו באמצעות benchmark היכן הוא נמצא לעומת מעסיקים מקבילים אליו, ואז הוא משנה את ההצעה בהתאם להמלצתנו. כמובן שגם המועמדים יקבל מאתנו שיקוף לשכר שהם יכולים לדרוש, ההולם את הניסיון, ההשכלה והכישורים שלהם. דווקא כיום, כשכל התהליך מתנהל דרך האינטרנט, המיילים, המערכות הממוחשבות והרשתות החברתיות, כשמישהו מלווה לאורך כל התהליך זה מאוד מחזק ועוזר".

כדי למצוא עבודה שמתאימה לכם מבחינת שכר, נוחות ועניין, כדאי למאוד להשתמש בכל הכלים שהעידן הטכנולוגי מעמיד לרשותכם ולהיעזר ב-one stop shop, שמספקת חברת השמה שתדע לחבר אתכם לתפקיד הבא שלכם.

למשרות בכל התחומים

לייעוץ קריירה

בשיתוף ManpowerGroup, בשיתוף ManpowerGroup

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully